Boekstart

Ga direct naar de inhoud, het zoekveld of het hoofdmenu.

  • Koffertje
    • Het BoekStartkoffertje
    • Download de waardebon
    • BoekStart in jouw buurt
    • Boekideeën
    • De BoekStartspaarkaart
  • BoekStartdag
  • Actueel
    • Nieuwsoverzicht
    • Mijn VoorleesMoment
  • Boekentips
    • Alle boekentips
    • E-magazine BoekStart voor jou!
    • Webinars met boekentips
  • Samen lezen
    • Waarom voorlezen?
    • Hoe lees je voor?
    • Leesontwikkeling 0-4 jaar
    • Groeimeter
    • Digitaal lezen
    • Liedjes zingen
  • Babyboekje van het Jaar

Zoekresultaten

Resultaat 281 - 300 (van 458)

Filteren

  • Henk Stoorvogel | Mark van Vuuren Kl!nk

    spreken met impact

    In hun communicatieboek ‘Klink’ nemen Henk Stoorvogel en Mark van Vuuren de lezer mee in de geheimen van impactvolle communicatie en laten ze stapsgewijs zien hoe je de beste presentatie of toespraak kunt houden. Dit toegankelijke boek verbindt het beste van de klassieke retorica met het beste van de moderne communicatiewetenschap. Presenteren is belangrijker dan ooit. Op hogescholen en universiteiten is spreken een vast onderdeel en in de maatschappij is de vaardigheid tot presenteren voor professionals...

    Non-fictie

    Nederlands | 136 pagina's (ePub2, 6 MB) | KokBoekencentrum Non-Fictie, Utrecht | 2021

    E-book

  • Menno Lanting Uit het transformatiemoeras

    de 5 faalfactoren bij de digitalisering van organisaties

    In ‘Uit het transformatiemoeras’ analyseert Menno Lanting organisaties die bezig zijn met ‘digitale transformatie’. Vind maar eens een organisatie die er niet mee bezig is. Toch blijken de meeste organisaties na een enthousiast begin vast te lopen in een waar transformatiemoeras. Ondanks alle investeringen, veranderplannen, transformatiemodellen, canvassen en consultancytrajecten lukt het ze niet om echte resultaten te boeken. Menno Lanting legt in ‘Uit het transformatiemoeras’ haarfijn uit wat er...

    Non-fictie

    Nederlands | 249 pagina's (ePub2, 2,2 MB) | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2021

    E-book

  • Remco Boer Via Mollie

    de weg naar succes van een Amsterdamse start-up

    In ‘Via Mollie’ kijkt Remco Boer terug op zijn tijd als directeur en aandeelhouder bij Mollie, de startup van eigen bodem die uitgroeide tot internationale speler met een waardering van ruim de helft van die van ABN Amro. Hij vertelt over de belangrijkste beslissingen van het bedrijf en over de drijvende kracht achter de razendsnelle groei. Niet alleen ontwikkelde Mollie een slim product waarmee consumenten en webshops hun betalingen op internet snel en simpel kunnen regelen, ook effende het de weg...

    Non-fictie

    Nederlands | 141 pagina's (ePub2, 3,8 MB) | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2021

    E-book

  • Sophie van Gool Waarom vrouwen minder verdienen

    en wat we eraan kunnen doen

    Vrouwen verdienen nog steeds veel minder dan mannen: in een werkend leven gemiddeld € 300.000. Gelukkig willen steeds meer organisaties iets doen aan de achtergestelde positie van vrouwen op de werkvloer. Sterker nog, er wordt zoveel over gepraat dat je zou vermoeden dat inclusie een prioriteit is van elke organisatie. Maar niets is minder waar, merkte ondernemer en econoom Sophie van Gool. De meeste organisaties komen niet verder dan windowdressing in de vorm van paneldiscussies, beleidsnotities...

    Non-fictie

    Nederlands | ePub2 | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2021

    E-book

  • Elke Wiss En ze filosofeerden nog lang en gelukkig

    verhalen om je denken uit te dagen

    Verhalen die stof tot nadenken geven, aangevuld met aanwijzingen voor het voeren van gesprekken of houden van nabesprekingen over de verhalen.

    Non-fictie

    Nederlands | 126 pagina's (ePub2, 2,6 MB) | Ambo|Anthos, Amsterdam | 2021

    E-book

  • Hans Gerrese QRM Waarom & Hoe?

    alles over het implementeren van QRM

    Dit is wereldwijd het eerste boek wat gaat over het implementeren van QRM. Over de theorie van QRM zijn inmiddels al diverse boeken verschenen. Zo heeft Leanteam het boek It’s About Time van de QRM grondlegger Rajan Suri als eerste vertaald en komt ook het QRM pocketboek van hun hand. Dit boek gaat niet over de theorie maar de praktijk van QRM. Waarom zou u QRM nodig hebben en vooral, Hoe past u het toe? Ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van QRM in diverse branches ligt hieraan ten grondslag....

    Non-fictie

    Nederlands | 135 pagina's (ePub2) | LeanTeam, Eindhoven | 2021

    E-book

  • Jan Beyne | Sara Vermeulen De weg naar duurzaam ondernemen

    In 5 stappen naar positieve impact

    De wereld transformeert wanneer organisaties transformeren. Organisaties transformeren wanneer mensen transformeren. Van het belang van duurzaam ondernemen is langzaam maar zeker iedereen doordrongen. Maar hoe begin je daar nu aan? De weg naar duurzaam ondernemen helpt je op weg om positieve impact te creëren in vijf stappen. We beginnen bij het begin en nemen je mee in de centrale concepten en strategische kaders van het maatschappelijk verantwoord ondernemen. Daarna helpen we je op weg om met...

    Nederlands | 240 pagina's (ePub2, 2,7 MB) | Pelckmans, Edegem | 2021

    E-book

  • Anne Kloosterboer De notenkraker

    oplossingen voor 50 herkenbare veranderdilemma's

    In ‘De notenkraker’ ontrafelt businesstransformatie-expert Anne Kloosterboer de vijftig meest voorkomende ‘noten om te kraken’ bij organisatieverandering. Leiding geven aan organisatieverandering is een belangrijke verantwoordelijkheid van iedere leider, waarbij haast dagelijks lastige dilemma’s gekraakt moeten worden. Daarbij gaat het om vraagstukken die spelen op individueel, team- en organisatieniveau, zoals kostenbesparingen, uitvoering van strategie en gedragsverandering. ‘De notenkraker’ is...

    Non-fictie

    Nederlands | ePub2 | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2021

    E-book

  • Jo Caudron De wereld is rond

    Een optimistisch masterplan voor de transformatie van business en maatschappij

    Al meer dan twintig jaar veranderen sectoren onder impuls van digitale disruptie. Banken, retailers, de media, taxibedrijven en zovele andere organisaties ervaren vandaag de kracht van digitalisering en de uitdagingen die ermee gepaard gaan. Alle sectoren bevinden zich in hun eigen storm, waarbij digitale krachten hen dwingen om een nieuwe positie in te nemen. Maar wat als dat slechts het begin is? Wat als het onvoldoende blijkt om alleen vanuit de eigen industrie op zoek te gaan naar een toekomstgericht...

    Nederlands | 292 pagina's (ePub2, 17 MB) | Pelckmans, Edegem | 2021

    E-book

  • Eric Kuisch Paradijsvogels

    succesvol leidinggeven aan engineers, developers en ict-specialisten

    In ‘Paradijsvogels’ legt Eric Kuisch uit waarom leidinggeven aan techexperts een vak apart is. Hun kennis overstijgt vaak die van de leidinggevende zelf en ze hebben hun eigen unieke blik op bedrijfstargets of projectdoelen. Hoe zorg je er als leidinggevende voor dat deze talentvolle mensen niet op een eiland komen te zitten? Wat kun jij doen zodat zij voldoende gehoord worden en met plezier een belangrijke bijdrage aan het bedrijfssucces leveren? Eric Kuisch werkt al jarenlang in leidinggevende...

    Non-fictie

    Nederlands | ePub2 | Business Contact, Amsterdam | 2021

    E-book

  • Marcel van Wiggen | Gerard Vriens | Frits Galle De cultuurladder

    de sleutel tot een presterende organisatie

    Organisaties spenderen enorm veel tijd en geld aan het creëren van de gewenste cultuur. Ze organiseren grote events, hebben outdoorsessies en geven in elke hoek van de organisatie uiting aan hun kernwaarden. Helaas zijn dit soort initiatieven vaak niet succesvol en zijn de veranderingen minimaal. Organisaties vergeten namelijk de belangrijkste vragen te stellen: Is het überhaupt nodig om aan de cultuur te sleutelen? Wat moet er precies veranderen? En hoe ziet de gewenste cultuur er in de praktijk...

    Non-fictie

    Nederlands | ePub2 | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2021

    E-book

  • Challouki Hanan Inclusieve communicatie

    Alles wat je moet weten om een divers publiek te bereiken

    In een samenleving die steeds diverser wordt, gaan bedrijven en overheden constant op zoek naar manieren om efficiënt te communiceren en hun doelpubliek te verbreden. Het verschil tussen de diversiteit in de samenleving en het gebrek eraan in het merendeel van de sectoren is enorm groot. Bedrijven zijn zich steeds vaker bewust van het potentieel van diverse doelgroepen en willen weten hoe ze die effectief kunnen bereiken. Het ontbreekt interne communicatiediensten en creatieve bureaus echter aan...

    Nederlands | 160 pagina's (ePub2, 3,1 MB) | Pelckmans uitgevers, Kalmthout | 2021

    E-book

  • Hans de Geus Hoe ik toch huisjesmelker werd

    over woonarmoede en ongelijkheid

    Hans de Geus kon geen hypotheek krijgen voor de bovenwoning die hij in Amsterdam wilde kopen. Hij kreeg wel een lening voor de aankoop van een paar appartementen die hij wilde verhuren op de vrije markt. Dat zette hem aan het denken over de oorzaken en gevolgen van de woningnood in Nederland. Wonen is een grondrecht, maar wonen is onbetaalbaar geworden. De torenhoge huizenprijzen maken het starters en jongeren onmogelijk een huis te kopen. Tenzij ze een beroep kunnen doen op ouders die bemiddeld...

    Non-fictie

    Nederlands | 227 pagina's (ePub2, 2,7 MB) | Wereldbibliotheek, Amsterdam | 2021

    E-book

  • Leen Schaap Brand in Amsterdam

    hoe een verziekte overheidscultuur kan blijven bestaan

    Leen Schaap vertelt in ‘Brand in Amsterdam’ hoe hij in 2016 door burgemeester Eberhard van der Laan wordt aangesteld als commandant van brandweer Amsterdam-Amstelland, met de moeilijke opdracht deze te moderniseren en de weerbarstige cultuur van racisme, seksisme en machtsmisbruik te doorbreken. Hij ondervindt echter vanaf dag één ongekende weerstand. De machtsstrijd die ontstaat gaat gepaard met politieke spelletjes, intimidatie en zelfs bedreigingen. In ‘Brand in Amsterdam’ vertelt Schaap niet...

    Non-fictie

    Nederlands | ePub2, 3,7 MB | Business Contact, Amsterdam | 2021

    E-book

  • Niels Houtepen Communicatie is een illusie

    meer impact en verbinding dankzij de geheimen van een illlusionist

    Adviezen voor anders communiceren op de werkvloer met behulp van trucs uit de goochelwereld.

    Non-fictie

    Nederlands | ePub2 | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2021

    E-book

  • Shirine Moerkerken Conflict eren

    conflict inzetten om verandering te veroorzaken

    Adviezen om conflicten in een zakelijke context te hanteren.

    Non-fictie

    Nederlands | 269 pagina's | Boom, Amsterdam | 2021

    Gedrukt boek

  • Leon Schaepkens 10 miljoen jaar leiderschap

    hoe succesvolle leiders voorzien in onze zes oeroude psychologische basisbehoeften

    Non-fictie

    Nederlands | 159 pagina's | S2 Uitgevers, Baarn | 2021

    Gedrukt boek

  • Betty de Wit In lockdown met de kat

    verhalen van een 90 jarige columnist

    Columns en korte verhalen over belevenissen van de auteur in coronatijd met haar kat, als kind in de Tweede Wereldoorlog en tijdens caravanvakanties met haar man.

    Fictie

    Nederlands | 172 pagina's | Betty de Wit, [Harderwijk] | 2021

    Gedrukt boek

  • Matthijs Steeneveld | Annemieke Mintjes | Martha Buning Hybride bijeenkomsten

    praktische gids voor effectief en sprankelend samenwerken

    Gedetailleerde gebruiksaanwijzing voor goed voorbereid en efficiënt vergaderen op hybride wijze: gedeeltelijk fysiek, gedeeltelijk digitaal.

    Non-fictie

    Nederlands | 176 pagina's | Boom, Amsterdam | 2021

    Gedrukt boek

  • Hans van der Loo | Joriene Beks Veldgids psychologische veiligheid

    werkvormen, voorbeelden en tools om samen onbevreesd te presteren

    Werkboek voor managers en coaches om teamleden samen onbevreesd en beter kunnen presteren.

    Non-fictie

    Nederlands | 159 pagina's | Boom, Amsterdam | 2021

    Gedrukt boek

Paginanavigatie

Vorige
  1. 1
  2. 12
  3. 13
  4. 14
  5. 15 (actief)
  6. 16
  7. 17
  8. 18
  9. 19
  10. 23
Volgende

Verfijnen op resultaten

Actieve filters

  • Verwijder 2021
  • Verwijder Economie & Management

Type

  1. Gedrukt boek333
  2. E-book83
  3. Luisterboek (digitaal)42

Voor

  1. Jeugd2

Inhoud

  1. Non-fictie378
  2. Fictie5

Onderwerp: Volwassenen

  1. Economie & Management458
    1. Carrière & Solliciteren70
    2. Marketing & Communicatie62
    3. Management47
    4. Geld & Gezin24
    5. Internationale Economie7
  2. Gezin & Gezondheid100
  3. Mens & Maatschappij71
  4. Filosofie & Religie27
  5. Technologie & Wetenschap21
  6. Biografie & Waargebeurd19
  7. Literatuur & Romans18

Auteur

  1. Aranka van der Voorden3
  2. Berend van der Kolk3
  3. Dan Heath3
  4. Edin Mujagić3
  5. Hans de Geus3
  6. Henk Jan Kamsteeg3
  7. Henk Stoorvogel3
  8. Jean-Pierre Thomassen3
  9. Jo Caudron3
  10. Jordy Kool3
  11. Kim Scott3
  12. Leen Schaap3
  13. Myrthe de Groot3
  14. Remco Boer3
  15. Sophie van Gool3
  16. Tony de Bree3
  17. Ugur Özcan3
  18. Adrian Gostick2
  19. Anne Kloosterboer2
  20. Anne-Jean de Vries2
  21. Anne-Lies Hustings2
  22. Anthony Gostick2
  23. Arend Ardon2
  24. Arjen Barel2

Taal

  1. Nederlands445
  2. Engels13

Snel naar

  • Inschrijven nieuwsbrief
  • BoekStart WebApp
  • Handige websites

Meer over BoekStart

  • Over BoekStart
  • Veelgestelde vragen
  • Contact met BoekStart

Professionals

  • BoekStart voor professionals
  • Privacy
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Home
      • Het BoekStartkoffertje
      • Download de waardebon
      • BoekStart in jouw buurt
      • Boekideeën
      • De BoekStartspaarkaart
    • BoekStartdag
      • Nieuwsoverzicht
      • Mijn VoorleesMoment
      • Alle boekentips
      • E-magazine BoekStart voor jou!
      • Webinars met boekentips
      • Waarom voorlezen?
      • Hoe lees je voor?
      • Leesontwikkeling 0-4 jaar
      • Groeimeter
      • Digitaal lezen
      • Liedjes zingen
    • Babyboekje van het Jaar
  • Zoeken