Zoekresultaten
Resultaat 501 - 520 (van 2403)
Justine Mol Geweldig communiceren met jongeren
Adviezen voor het communiceren met jongeren van ca. 13 tot en met 20 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | SWP, Amsterdam | 2010
Gedrukt boek
Klaas Jan Terpstra Pubers van Nu!
praktijkboek voor iedereen die met pubers werkt
Non-fictie
Nederlands | 147 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten | 2009
Gedrukt boek
Eva van de Weijer-Bergsma | Hans van Luit | Emilie Prast | Evelyn Kroesbergen | Jarise Kaskens | Carla Compagnie-Rietberg | Ina Cijvat | Henk Logtenberg Differentiëren in het rekenonderwijs
hoe doe je dat in de praktijk?
Non-fictie
Nederlands | 215 pagina's | [Graviant scientific & educational books], [Doetinchem] | 2016
Gedrukt boek
Handboek vreemdetalendidactiek
vertrekpunten - vaardigheden - vakinhoud
Handboek voor docenten in het vreemdetalenonderwijs op de middelbare school.
Non-fictie
Nederlands | 480 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2020
Gedrukt boek
Esther Oskam | Wilma Scheres Totale communicatie
Beschrijving van een methode om te communiceren met verstandelijk en/of auditief gehandicapten met gebruik van gesproken taal, lichaamstaal, geluiden, afbeeldingen en gebaren.
Non-fictie
Nederlands | 244 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten | 2016
Gedrukt boek
José Middendorp | Sanne Spil | Merlijn Wentzel Pedagogische tact, hoe dan?
pedagogisch handelen in de praktijk
Tact is een van de kernfuncties van opvoedkundig handelen voor professionals.
Non-fictie
Nederlands | 153 pagina's | Noordhoff, Groningen | 2022
Gedrukt boek
Anton Horeweg ADHD in de klas
praktische gids voor leraren
Informatie over kinderen in het basisonderwijs met ADHD, ADD en bijkomende stoornissen en praktische tips hoe met hen om te gaan in de klas.
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's | LannooCampus, Tielt | 2021
Gedrukt boek
Annemiek Deij Elk woord telt
omgaan met een taalontwikkelingsstoornis, TOS
Informatie en adviezen voor ouders, opvoeders, leerkrachten en hulpverleners over de omgang met kinderen en volwassenen met een taalstoornis.
Non-fictie
Nederlands | 356 pagina's | Primascriptum, [Bavel] | 2018
Gedrukt boek
Ellen Hollink-Wolda Spelenderwijs het probleem ontrafelen
Beschrijving van een methode om spelenderwijs te communiceren met kinderen uit sociaal zwakke en taalarme milieus. Met foto’s en illustraties in zwart-wit.
Non-fictie
Nederlands | 303 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Marcel Schmeier Effectief rekenonderwijs op de basisschool
Onderwijskundige uitgave waarin een praktisch didactische oplossing wordt geboden voor het dilemma rond realistisch dan wel traditioneel rekenen.
Non-fictie
Nederlands | 296 pagina's | Pica, [Huizen] | 2017
Gedrukt boek
Frea Janssen-Vos Spel en ontwikkeling
spelen en leren in de onderbouw
Non-fictie
Nederlands | 198 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2004
Gedrukt boek
Gerbert Sipman Professioneel pedagogisch handelen
omgaan met probleemgedrag in opvoedingssituaties
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2014
Gedrukt boek
Harry Paus | Frans Hiddink | Sylvia Bacchini | Rikky Dekkers | Casper Markesteijn | Theo Pullens | Maaike Pulles Portaal
praktische taaldidactiek voor het basisonderwijs
Studieboek op hbo niveau voor pabostudenten en leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 432 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2024
Gedrukt boek
Dirk van der Wulp | Sandra Elzinga Vier wegen naar motivatie
werkboek motiveren is te leren
Gids met informatie en adviezen voor docenten om leerlingen beter te leren motiveren. Met voorbeelden en oefeningen.
Non-fictie
Nederlands | 109 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2023
Gedrukt boek
Daniel T. Willingham Waarom leren niet vanzelf gaat
10 inzichten voor de leerkracht
Handboek voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs over het creëren van blijvende leerervaringen en het toepassen van effectieve leerstrategieën. Met illustraties en foto’s.
Non-fictie
Nederlands | 288 pagina's | Gompel & Svacina, Antwerpen, 's-Hertogenbosch | 2023
Gedrukt boek
Sonja Ehlers | Meta Kuipers Methodiek oudergericht pedagogisch adviseren
Uitleg van de wijze waarop hulpverleners ouders door advies kunnen bijstaan bij de oplossing van opvoedingsproblemen.
Non-fictie
Nederlands | 245 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Citotoets oefenboek
Wil je oefenen voor o.a. de LVS-toetsen voor groep 5? Probeer dan de vragen voor taal en rekenen goed te beantwoorden. De juiste antwoorden staan achterin. Met kleine kleurenillustraties. Vanaf ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 47 pagina's | Junior Einstein, Enschede | 2020
Gedrukt boek
Klaas Fleurke Hartleers
wijze lessen uit de dagelijkse schoolpraktijk
De auteur biedt via de persoon van Meester Thijs vanuit historisch perspectief een dwarsdoorsnede van de huidige, dagelijkse basisschoolpraktijk.
Non-fictie
Nederlands | 295 pagina's | Uitgeverij Aspekt, Soesterberg | 2016
Gedrukt boek
Jantine Peters | Jeanine Mulder Vol vertrouwen
werken met dreumesen en peuters geïnspireerd op de visie van Emmi Pikler
Visie van Hongaarse kinderarts voor medewerkers in de kinderopvang (1 -4 jaar) om met meer respect en aandacht voor kinderen je vak vorm te geven. Met tal van praktische tips en ideeën.
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Dortie Mijs | Liz Bunte | Ebelien Nieman Close reading in de praktijk
Beschrijving van de 'Close Reading'-aanpak in de praktijk: een lessenserie aan de hand van verhalende en informatieve prentenboeken voor groep 4 en 5 van de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 145 pagina's | Pica, [Huizen] | 2021
Gedrukt boek