Zoekresultaten
Resultaat 521 - 540 (van 2403)
Ben Daeter Slimmer dan je ouders
Problemen in de opvoeding, begeleiding en het (basis)onderwijs van kinderen die om uiteenlopende redenen slimmer zijn dan hun ouders.
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2014
Gedrukt boek
Spencer Kagan Breinvriendelijk onderwijs
feiten, praktische tips en coöperatieve structuren
Bevindingen uit de hersenwetenschap worden toegepast op het onderwijs waardoor het leren en lesgeven efficiënter kan verlopen.
Non-fictie
Nederlands | 342 pagina's | Bazalt, Rotterdam | 2017
Gedrukt boek
Evelyn Akkermans | Wieteke van Dort | Molly Tellegen Lawaaipapegaai
liedjes en spelideeën voor het jonge kind
Liedjes, opzegversjes, activiteiten en verhalen rond tien thema’s als wonen en ziek zijn. Met muzieknotatie, cd met de liedjes en kleine zwart-witte lijntekeningen. Voor opvoeders met kinderen vanaf ca. 4 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Nanda van Bodegraven Filosoferen op het bord
Handleiding voor leerkrachten in het basisonderwijs om met kinderen vanaf ca. 10 jaar te filosoferen.
Non-fictie
Nederlands | 143 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2013
Gedrukt boek
Michael Michiels | Stijn Deprez Beter met conflicten
herstelgericht werken op school
Praktische gids voor het oplossen van verschillende conflictsituaties op school, voor iedereen die in het onderwijs met kinderen en jongeren werkt. Met illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 210 pagina's | Acco learn, Leuven, Den Haag | 2023
Gedrukt boek
Guido van den Brink Coachen op de rollen van de leraar
Vijf gedragssuggesties voor leerkrachten, met de competenties die daarvoor nodig zijn.
Non-fictie
Nederlands | 107 pagina's | CPS Onderwijsontwikkeling en advies, Amersfoort | 2020
Gedrukt boek
Bernadette Sanders Taalontwikkelingsstoornissen in de klas
praktische handelingsadviezen en tips
Praktische handelingsadviezen en tips bij taalontwikkelingsstoornissen in de klas, bestemd voor leerkrachten van basisscholen.
Non-fictie
Nederlands | 239 pagina's | LannooCampus, Houten | 2017
Gedrukt boek
Annemiek Deij Gehoord worden
omgaan met slechthorendheid
Praktische informatie over slechthorendheid in de verschillende fasen van het leven, afgewisseld met ervaringsverhalen.
Non-fictie
Nederlands | 231 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2013
Gedrukt boek
Joyce Cooper-Kahn | Margaret Foster Executieve functies versterken op school
een praktische gids voor leerkrachten
Handleiding voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 157 pagina's | Hogrefe, Amsterdam | 2014
Gedrukt boek
Jan van der Ploeg Klein handboek voor opvoeders
Vlotte vraagbaak voor thuis en op school voor hulp bij opvoedingsproblemen.
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Nel de Theije-Avontuur Filosofische verhalen voor kinderen
oude en nieuwe verhalen over levensvragen van alle tijden
Handleiding voor leerkrachten, hulpverleners en opvoeders om samen met kinderen te filosoferen aan de hand van verhalen.
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 2013
Gedrukt boek
Sebo Ebbens | Simon Ettekoven Effectief leren
basisboek
Handboek voor (aankomende) leerkrachten en docenten in het basis- en voortgezet onderwijs waarin instrumenten worden aangereikt waarmee leren effectief leren kan worden.
Non-fictie
Nederlands | 231 pagina's | Noordhoff Uitgevers, Groningen | 2015
Gedrukt boek
Spencer Kagan | Betty de Jaeger | Dook Kopmels Coöperatief vergaderen
een complete aanpak voor actief vergaderen met betrokken deelnemers
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Bazalt, Rotterdam | 2015
Gedrukt boek
Caroline Eggermont Van kerndoel tot kleuterlijn
kleuteronderwijs, zoals het is bedoeld
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | Uitgeverij SWP, [Amsterdam] | 2015
Gedrukt boek
Gerdie Verheijden Koen - ik heb geen adhd, want ik ben anders dan Leon
Koen, die adhd heeft, vertelt in zijn dagboek hoe hij hiermee leert omgaan. Vanaf zijn achtste totdat hij op de middelbare school zit. Met informatie en tips, ook voor opvoeders. Met tekeningen in zwart-wit en rood. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 86 pagina's | Van Tricht, Deventer | 2011
Gedrukt boek
Anneke Smits Dyslectische kinderen leren lezen
individuele, groepsgewijze en klassikale werkvormen voor de behandeling van leesproblemen
Non-fictie
Nederlands | 157 pagina's | Boom, Amsterdam | 2006
Gedrukt boek
Koen Verhoeven Doe maar taal
1001 dynamische lesideeën voor alle taalniveaus
Bundeling van een groot aantal werk- en spelvormen voor gebruik op de basisschool bij vooral taalles, maar soms ook andere lessen.
Non-fictie
Nederlands | 239 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2019
Gedrukt boek
Mariëtte Lusse School en thuis
succesfactoren voor het verbinden van twee leefwerelden
Praktische handvatten voor de afstemming van de leefwerelden thuis en op school en het opbouwen van een noodzakelijke vertrouwensrelatie.
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | Pica, [Huizen] | 2019
Gedrukt boek
Simon Ettekoven | Jan Hooiveld Leren en onderwijzen
over de theorie van leren, over de praktijk van onderwijzen
Gids voor (beginnende) leraren in het basisonderwijs, aan de hand van de vragen: wat moet je weten en wat moet je kunnen?
Non-fictie
Nederlands | 376 pagina's | Noordhoff Uitgevers, Groningen | 2015
Gedrukt boek
Marga Burggraaff-Huiskes | Geraldien Blokland Opvoedingsondersteuning als bijzondere vorm van preventie
Studieboek voor hulpverleners die opvoedingsondersteuning geven aan ouders en/of werken binnen pedagogisch gerichte preventieprojecten en dergelijke.
Non-fictie
Nederlands | 271 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2021
Gedrukt boek