Zoekresultaten
Resultaat 561 - 580 (van 2403)
Cornelia de Haan Studentgericht begeleiden
individuele trajecten in het hoger onderwijs
Handleiding voor studentgericht begeleiden in het hoger onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 200 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2021
Gedrukt boek
Hadewijch De Doncker | Valerie Diels | Wim Wevers Thematisch werken
in het basisonderwijs met 6- tot 12-jarigen
Beschrijving van een methode voor leerkrachten in het basisonderwijs om de belevingswereld van de kinderen mee te nemen in de klas.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Uitgeverij LannooCampus, Leuven, Amsterdam | 2023
Gedrukt boek
Ben Daeter Het mysterie van het leren
de rol van myeline, ignition, deep practice en mastercoaching
Informatie over de rol van myeline, ignition, deep practice en mastercoaching bij het leren.
Non-fictie
Nederlands | 195 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2022
Gedrukt boek
Barry Redeker De ringaanpak
een groepsdynamische benadering voor een veilige klas
Sociaal-emotionele aanpak gericht op positieve groepsvorming en een veiliger klimaat in de klas.
Non-fictie
Nederlands | 187 pagina's | Uitgeverij Pica, [Huizen] | 2024
Gedrukt boek
Eric Manders Nietszeggend veelzeggend
spraak-, taal- en gehoorstoornissen in boeken, theater en films
Overzicht en bespreking van boeken, theaterstukken en films uit het Nederlandse en Engelse taalgebied waarin spraak-, gehoor- en taalproblemen aan de orde komen.
Non-fictie
Nederlands | 156 pagina's | 's-Hertogenbosch : Gompels&Svacina, Oud-Turnhout | 2020
Gedrukt boek
Hedie Meyling Een dag in de babygroep
geïnspireerd op de visie van Emmi Pikler
Beschrijving van een door een Hongaarse kinderarts ontwikkelde methode voor baby's en zeer jonge kinderen, met aandacht voor het dagritme, gedrag en de interactie met de kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 189 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Janneke van Bockel | Alice van der Pas Uitvindboek voor ouders
Anekdotes over het opvoeden van kinderen, met tussendoor informatie over de psychologie van het ouderschap.
Non-fictie
Nederlands | 215 pagina's | Humm, [Zeist] | 2014
Gedrukt boek
Rudolf Steiner Gezondmakend onderwijs
antroposofische pedagogie en didactiek
Voordrachten door de grondlegger van de antroposofie.
Non-fictie
Nederlands | 442 pagina's | Uitgeverij Pentagon, Amsterdam | 2014
Gedrukt boek
Hermien Wiechers Muziekkriebels
250 muziekactiviteiten voor kinderen van 0 tot 10 jaar
Non-fictie
Nederlands | 245 pagina's | SWP, Amsterdam | 2009
Gedrukt boek
Karim Amghar Hoor mij, zie mij!
naar kansengelijkeid in het onderwijs
Pleidooi voor kansengelijkheid in het onderwijs, analyse van de factoren die dat belemmeren en een beschrijving van zeven effectieve nmindsets om dat te bereiken.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | CED-Groep, Rotterdam | 2021
Gedrukt boek
Shaun Allison | Andy Tharby Elke les telt
6 principes voor effectief leren en lesgeven
Handboek voor leerkrachten in het voortgezet onderwijs die meer uit hun lessen willen halen.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Pica, [Huizen] | 2017
Gedrukt boek
Tim Bowman 88 inzichten om nog beter les te geven
Verzameling tips die leerkrachten aanzetten tot nadenken over hun professionele zelf.
Non-fictie
Nederlands | 182 pagina's | Bazalt, Rotterdam | 2017
Gedrukt boek
Jan de Bas | Frank Brinkman Geschiedenis InZicht
vakkennis en didactiek voor het basisonderwijs
Actueel handboek en bronnenboek, geschreven tegen de achtergrond van de Canon van de Nederlandse geschiedenis.
Non-fictie
Nederlands | 415 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2019
Gedrukt boek
Paul Delnooz | Stéphane Cépèro | Eti de Vries Beter presteren op school
wat werkt wel! wat werkt niet!
Uitleg over de Creatieve Actie Methodiek (CAM), een manier van lesgeven die het (basis)onderwijs beter laat aansluiten op de werking van de hersenen.
Non-fictie
Nederlands | 79 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Adriaan Kievit NLD bij kinderen
Informatie voor hulpverleners, ouders en leerkrachten.
Non-fictie
Nederlands | 172 pagina's | LannooCampus, Houten | 2012
Gedrukt boek
Rob van Bree Met rekenogen gelezen
rekenactiviteit voor jonge kinderen bij 45 prentenboeken
Welke mogelijkheden zijn er om, op het gebied van rekenen, met prentenboeken aan de slag te gaan? Met praktische tips voor 45 prentenboeken en zwart-witillustraties. Met kinderen vanaf ca. 4 t/m 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 158 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2011
Gedrukt boek
Alex Boon Hoe zal ik het zeggen
sleutelen aan je stem; voor sprekende professionals en professionele sprekers
Handboek voor het verbeteren van de stem om een boodschap kracht bij te zetten. Met oefeningen.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Haystack, [Zaltbommel] | 2023
Gedrukt boek
Pieter Uittenbogaard Tussen klas en kamer
ervaringen van een docent in het hart van de democratie
Verslag van een docent die op uitnodiging van Perscentrum Nieuwspoort een jaar lang de Nederlandse politiek volgde om in kaart te brengen hoe politieke beslissingen doorwerken in de onderwijspraktijk, met als doel de problematiek in het onderwijs aan te pakken.
Non-fictie
Nederlands | 255 pagina's | Uitgeverij Balans, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Herman Veenker | Henderien Steenbeek | Marijn van Dijk | Paul van Geert Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool
een dynamische visie op leren en onderwijzen
Theorie en praktijk over het investeren in talentvol gedrag van kinderen, maar ook in dat van studenten en docenten.
Non-fictie
Nederlands | 251 pagina's | Uitgever Coutinho, Bussum | 2017
Gedrukt boek
Ella de Jong | Paolo Terni Vertrouwen in ieder kind
oplossingsgerichte verhalen en werkvormen voor in de klas
Aanpak om kinderen voor te bereiden op de 21-eeuwse vaardigheden, waarbij de nadruk ligt op strategieën om oplossingsgericht te denken en te werken.
Non-fictie
Nederlands | 94 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek