Zoekresultaten
Resultaat 561 - 580 (van 2437)
Guus Beenhakker Omgaan met digitalisering op school
Overzichtelijke handleiding rond digitalisering in basisscholen met veel concrete voorbeelden, tips en adviezen voor leraren en ouders.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2019
Gedrukt boek
Cathe Notten | Bronja Versteeg | Lisanne Martens Leren rekenen, ook als het moeilijk wordt
de modellen uit het protocol ERWD in de praktijk
Didactische gids voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 117 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2014
Gedrukt boek
Joris Denoo Verlichte gedichten
creatief en taalbeschouwelijk omgaan met poëzie; voor jongeren van 9 tot 14 jaar
Hoe interpreteer je gedichten? Via gedichten van de auteur zelf komen allerlei aspecten van poëzie aan bod. Vanaf ca. 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 125 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2017
Gedrukt boek
Mathieu Heemelaar Seksuele vorming en diversiteit
inclusieve burgerschapsvorming op school
Actueel en compleet studieboek over seksuele en relationele vorming van jongeren in het basis- en voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2019
Gedrukt boek
Wil Oonk | Ronald Keijzer | Sabine Lit | Frits Barth | Martine den Engelsen | Annette Markusse | Lianne de Vet Rekenen - wiskunde in de praktijk
Didactisch handboek voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 277 pagina's | Noordhoff Uitgevers, Groningen | 2014
Gedrukt boek
Louise Elffers Onderwijs maakt het verschil
kansengelijkheid in het Nederlandse onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 231 pagina's | Walburg Pers, Zutphen | 2022
Gedrukt boek
Cornelia de Haan Studentgericht begeleiden
individuele trajecten in het hoger onderwijs
Handleiding voor studentgericht begeleiden in het hoger onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 200 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2021
Gedrukt boek
Hadewijch De Doncker | Valerie Diels | Wim Wevers Thematisch werken
in het basisonderwijs met 6- tot 12-jarigen
Beschrijving van een methode voor leerkrachten in het basisonderwijs om de belevingswereld van de kinderen mee te nemen in de klas.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Uitgeverij LannooCampus, Leuven, Amsterdam | 2023
Gedrukt boek
Ben Daeter Het mysterie van het leren
de rol van myeline, ignition, deep practice en mastercoaching
Informatie over de rol van myeline, ignition, deep practice en mastercoaching bij het leren.
Non-fictie
Nederlands | 195 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2022
Gedrukt boek
Barry Redeker De ringaanpak
een groepsdynamische benadering voor een veilige klas
Sociaal-emotionele aanpak gericht op positieve groepsvorming en een veiliger klimaat in de klas.
Non-fictie
Nederlands | 187 pagina's | Uitgeverij Pica, [Huizen] | 2024
Gedrukt boek
Eric Manders Nietszeggend veelzeggend
spraak-, taal- en gehoorstoornissen in boeken, theater en films
Overzicht en bespreking van boeken, theaterstukken en films uit het Nederlandse en Engelse taalgebied waarin spraak-, gehoor- en taalproblemen aan de orde komen.
Non-fictie
Nederlands | 156 pagina's | 's-Hertogenbosch : Gompels&Svacina, Oud-Turnhout | 2020
Gedrukt boek
Hedie Meyling Een dag in de babygroep
geïnspireerd op de visie van Emmi Pikler
Beschrijving van een door een Hongaarse kinderarts ontwikkelde methode voor baby's en zeer jonge kinderen, met aandacht voor het dagritme, gedrag en de interactie met de kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 189 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Janneke van Bockel | Alice van der Pas Uitvindboek voor ouders
Anekdotes over het opvoeden van kinderen, met tussendoor informatie over de psychologie van het ouderschap.
Non-fictie
Nederlands | 215 pagina's | Humm, [Zeist] | 2014
Gedrukt boek
Rudolf Steiner Gezondmakend onderwijs
antroposofische pedagogie en didactiek
Voordrachten door de grondlegger van de antroposofie.
Non-fictie
Nederlands | 442 pagina's | Uitgeverij Pentagon, Amsterdam | 2014
Gedrukt boek
Hermien Wiechers Muziekkriebels
250 muziekactiviteiten voor kinderen van 0 tot 10 jaar
Non-fictie
Nederlands | 245 pagina's | SWP, Amsterdam | 2009
Gedrukt boek
Karim Amghar Hoor mij, zie mij!
naar kansengelijkeid in het onderwijs
Pleidooi voor kansengelijkheid in het onderwijs, analyse van de factoren die dat belemmeren en een beschrijving van zeven effectieve nmindsets om dat te bereiken.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | CED-Groep, Rotterdam | 2021
Gedrukt boek
Shaun Allison | Andy Tharby Elke les telt
6 principes voor effectief leren en lesgeven
Handboek voor leerkrachten in het voortgezet onderwijs die meer uit hun lessen willen halen.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Pica, [Huizen] | 2017
Gedrukt boek
Tim Bowman 88 inzichten om nog beter les te geven
Verzameling tips die leerkrachten aanzetten tot nadenken over hun professionele zelf.
Non-fictie
Nederlands | 182 pagina's | Bazalt, Rotterdam | 2017
Gedrukt boek
Jan de Bas | Frank Brinkman Geschiedenis InZicht
vakkennis en didactiek voor het basisonderwijs
Actueel handboek en bronnenboek, geschreven tegen de achtergrond van de Canon van de Nederlandse geschiedenis.
Non-fictie
Nederlands | 415 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2019
Gedrukt boek
Paul Delnooz | Stéphane Cépèro | Eti de Vries Beter presteren op school
wat werkt wel! wat werkt niet!
Uitleg over de Creatieve Actie Methodiek (CAM), een manier van lesgeven die het (basis)onderwijs beter laat aansluiten op de werking van de hersenen.
Non-fictie
Nederlands | 79 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek