Zoekresultaten
Resultaat 181 - 200 (van 481)
Tandem Naar de gewone kleuterschool
Praktische beschouwingen over de integratie van kleuters met een verstandelijke handicap of ontwikkelingsachterstand in het gewone onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Muizen in het auditorium
ICT in het hoger onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 216 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Han de Jonge De bouwcoördinator
Praktische beschrijving van de bouwcoördinator in het primair onderwijs, een functionaris die leerkrachten coacht en belast is met gedelegeerde directietaken.
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
Hilarius Publicaties Actief leren
Artikelen over de actieve rol van leerlingen bij het leerproces en de manieren waarop leerkrachten deze kunnen stimuleren.
Non-fictie
Nederlands | 145 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
Allard de Hoop Supervisie
een systematisch leerproces voor een persoonlijke manier van leren
Praktische bespreking van de diverse aspecten van supervisie als vorm van deskundigheidsbevordering voor leerkrachten.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
GROS werkgroep realistisch rekenen Gecijferdheid ontcijferd
vanuit een Vlaamse en Nederlandse optiek
Non-fictie
Nederlands | 194 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 2002
Gedrukt boek
Mylène Hanson Klassengesprekken
een interactieve benadering van onderwijs in multiculturele klassen
Verslag van een wetenschappelijk onderzoek naar de relatie tussen onderwijsstijlen en multiculturaliteit en de invoering van multicultureel onderwijs op (basis)scholen.
Non-fictie
Nederlands | 143 pagina's | De Graaff, Utrecht | 2002
Gedrukt boek
Alle onderwijs bijzonder
levensbeschouwelijke waarden in het onderwijs
Beschouwingen en analyses met betrekking tot bijzonder onderwijs, met name het protestants-christelijke.
Non-fictie
Nederlands | 174 pagina's | Meinema, Zoetermeer | 2002
Gedrukt boek
Anne Bert Dijkstra Werelden apart?
leefstijlen van middelbare scholieren; een vergelijkende studie naar de leefwereld van jongeren op gereformeerde scholen
Non-fictie
Nederlands | 228 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2002
Gedrukt boek
Het ontstellende werk van Ad Gerritsen
Non-fictie
Nederlands | 262 pagina's | De Prom, Amsterdam | 2002
Gedrukt boek
Anke van Keulen Van alles wat meenemen
opvoedingsstijlen in multicultureel Nederland
Studieboek voor (aankomende) beroepskrachten in onderwijs, zorg, welzijn en kinderopvang.
Non-fictie
Nederlands | 200 pagina's | Coutinho, Bussum | 2002
Gedrukt boek
Mariëtte van Brandenburg Intensieve orthopedagogische gezinsbehandeling
een methodiek
Non-fictie
Nederlands | 140 pagina's | SWP, Amsterdam | 2002
Gedrukt boek
Werkboek voor de begeleiding van kinderen met visuele perceptiestoornissen (CVI)
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
Hilde Heuninck Nog lang niet uitgeteld
Handboek voor professionele hulpverleners op basisscholen om leerlingen met rekenproblemen te begeleiden.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
Projectgroep Nederlands V.O. Nederlands in de tweede fase
een praktische didactiek
Non-fictie
Nederlands | 376 pagina's | Coutinho, Bussum | 2002
Gedrukt boek
Speciale onderwijszorg in het voortgezet onderwijs 2
Artikelen over individuele begeleiding van leerlingen in het voortgezet onderwijs die speciale aandacht nodig hebben.
Non-fictie
Nederlands | 73 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Norbert Herschkowitz Breintjes van kleintjes
ontwikkeling van gedrag en vaardigheden van baby's, peuters en kleuters
Non-fictie
Nederlands | 286 pagina's | Nieuwezijds, Amsterdam | 2003
Gedrukt boek
Monique Turkenburg Taal lokaal
gemeentelijk beleid onderwijs in allochtone levende talen (OALT)
Verslag van een onderzoek naar de huidige (medio 2002) stand van zaken.
Non-fictie
Nederlands | 243 pagina's | Sociaal en Cultureel Planbureau, Den Haag | 2002
Gedrukt boek
Superslim of hoogbegaafd?
Artikelen over de omgang met hoogbegaafde kinderen in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 88 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
'Wat zeg je?'
de methode voor auditieve taalontwikkeling voor kleuters van de groepen 1 en 2 van de basisschool
Non-fictie
Nederlands | 74 pagina's | BubbelDeBub, Etten-Leur | 2002
Gedrukt boek