Zoekresultaten
Resultaat 181 - 200 (van 310)
Andrea Oostdijk Alle kinderen bijzonder
levensbeschouwelijke communicatie met aandacht voor identiteit
Praktische aanbevelingen voor leerkrachten op (met name openbare) basisscholen.
Non-fictie
Nederlands | 63 pagina's | Damon, Budel | 2002
Gedrukt boek
Hagedoornschool 100 jaar, 1902-2002
Nederlands | 80 pagina's | Grafimedia, Almelo | 2002
Gedrukt boek
Pedagogiek in beeld
een inleiding in de pedagogische studie van opvoeding, onderwijs en hulpverlening
Non-fictie
Nederlands | 437 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten | 2016
Gedrukt boek
Robert Coker Roller coasters
a thrill seeker's guide to the ultimate scream machines
Overzicht in woord en beeld van de spectaculairste achtbanen in de wereld.
Non-fictie
Engels | 144 pagina's | Metro Books, New York | 2002
Gedrukt boek
Ien van Nieuwenhuijzen Bijvoorbeeld de liefde
forumtheater bij voorlichting en educatie aan vluchtelingenjongeren
Beschrijving van een theaterproject, waarbij jonge vluchtelingen seksueel werden voorgelicht.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Pharos, Utrecht | 2002
Gedrukt boek
Het Gebouw
Geschiedenis van het verenigingsgebouw en dorpshuis 'Het Gebouw' opgericht door de Algemene Nederlandse Bouwarbeiders Bond afdeling Ammerstol, vanaf de oprichting in 1926 en officiële opening in 1927 tot aan het jaar 2002
Nederlands | 109 pagina's | 2002
Gedrukt boek
The arts in children's lives
context, culture, and curriculum
Early and elementary arts education is important for the development of children. Survey of contemporary research on the importance of arts education in various cultural and institutional contexts and of traditional and contemporary practices from different parts of the world.
Non-fictie
Engels | 250 pagina's | Kluwer Academic Publishers, Dordrecht [etc.] | 2002
Gedrukt boek
Werkverband Amsterdamse Psycholinguïsten Taalontwikkeling en taalstoornissen
theorie, diagnostiek en behandeling
Non-fictie
Nederlands | 234 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Tandem Naar de gewone kleuterschool
Praktische beschouwingen over de integratie van kleuters met een verstandelijke handicap of ontwikkelingsachterstand in het gewone onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Wim van Gelder (jr.) Leerlingvolgsysteem bewegen en spelen
over observeren, registreren en extra zorg
Beschrijving van een methode voor docenten bewegingsonderwijs, begeleiders en fysiotherapeuten om kinderen van 2 tot en met 16 jaar te observeren en beoordelen voor wat betreft hun lichaamsbeweging.
Non-fictie
Nederlands | 313 pagina's | Elsevier, Maarssen | 2002
Gedrukt boek
P. Gransbergen De algemene lijnen uitgezet
handreiking intake assessment HBO
Handleiding voor de beoordeling van eerder verworven vaardigheden van (aankomende) studenten in het hoger beroepsonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | LEMMA, Utrecht | 2002
Gedrukt boek
Heleen Schoots-Wilke Dyslexie, een praktische gids voor scholen voor voortgezet onderwijs
Nederlands | 60 pagina's | Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen], [Zoetermeer | 2002
Gedrukt boek
Landelijke Vereniging voor ontwikkeligs-, gedrags- en leerproblemen Balans Dyscalculie
Nederlands | 40 pagina's | Balans, Bilthoven | 2002
Gedrukt boek
Dyslexie
De keerzijde der bladen is niet bedrukt
Nederlands | 12 pagina's | Openbare Bibliotheek, Leiden | 2002
Gedrukt boek
Hilde Heuninck Nog lang niet uitgeteld
Handboek voor professionele hulpverleners op basisscholen om leerlingen met rekenproblemen te begeleiden.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
Vriendelijker, verantwoordelijker, veiliger
stadsetiquette: van idee naar programma; verslag van een pilot
Nederlands | 63 pagina's | Bestuursdienst Gemeente Rotterdam, Directie Sociale en Culturele Zaken, Rotterdam | 2002
Gedrukt boek
Michael J. Bradley Ja, je tiener is crazy!
een overlevingsstrategie voor ouders
Opvoedkundige adviezen voor ouders van kinderen tussen twaalf en achttien jaar.
Non-fictie
Nederlands | 325 pagina's | Lannoo, Tielt | 2002
Gedrukt boek
Mylène Hanson Klassengesprekken
een interactieve benadering van onderwijs in multiculturele klassen
Verslag van een wetenschappelijk onderzoek naar de relatie tussen onderwijsstijlen en multiculturaliteit en de invoering van multicultureel onderwijs op (basis)scholen.
Non-fictie
Nederlands | 143 pagina's | De Graaff, Utrecht | 2002
Gedrukt boek
Margareth van Kleef Werken aan taalbewustzijn
prototype voor het stimuleren van fonologisch bewustzijn in betekenisvolle contexten
Centraal staat de vraag hoe het taalbewustzijn in het algemeen en het fonologisch bewustzijn in het bijzonder op een zo natuurlijk mogelijke wijze kan worden gestimuleerd.
Non-fictie
Nederlands | 204 pagina's | Expertisecentrum Nederlands, [Nijmegen] | 2002
Gedrukt boek
Dyslexie en dyscalculie: ernstige problemen in het leren lezen en rekenen
recente ontwikkelingen in onderkenning en aanpak
Non-fictie
Nederlands | 181 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek