Zoekresultaten
Resultaat 181 - 200 (van 280)
Vaktaal
taalontwikkeling in het vakonderwijs
Didactische artikelen over taalontwikkeling bij anderstaligen die een beroepsopleiding in Nederland volgen.
Non-fictie
Nederlands | 272 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen [etc.] | 2003
Gedrukt boek
Yono Severs Van basisschool naar brugklas
Met behulp van gesprekken met twee brugklassers wordt informatie gegeven over het voortgezet onderwijs. Onderwerpen als CITO-toets, schoolkeuze en lesrooster komen aan de orde. Vanaf ca. 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 61 pagina's | Ellessy Jeugd, Arnhem | 2003
Gedrukt boek
Stichting Jeugdwerk Bartho De jeugd van nu over de jeugd van toen
Nederlands | 9 pagina's | Stichting Jeugdwerk Bartho, Eckelrade | 2003
Gedrukt boek
Marjoleine de Vos Dichter bij jongeren
essays
Drie essays over het enthousiasmeren van jongeren voor poëzie.
Non-fictie
Nederlands | 59 pagina's | De Arbeiderspers, Amsterdam [etc.] | 2003
Gedrukt boek
Ard Nieuwenbroek Het tienminutengesprek met leraren
een handreiking voor ouders
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Kok, Kampen | 2003
Gedrukt boek
Basisschool Sint Laurentius Jubileumboek 125 jaar Basisschool St. Laurentius
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | Basisschool St. Laurentius], [Swartbroek | 2003
Gedrukt boek
M.L. de Noo Waar een wil is...
een onderzoek naar het huidige educatiebeleid van beeldende kunstmusea
Hoe gaan musea voor hedendaagse kunst om met educatie en hun educatief medewerkers? Welke rol spelen ze? Wat is hun positie en welke bestedingsruimte heeft educatie op de jaarbegroting? Wat is de rol van de diverse overheden? Hoe verhoudt educatie zich tot de andere museumtaken, zoals aankopen en tentoonstellingen? De educatiepraktijk in het Museum Jan Cunen in Oss wordt vergeleken met die van andere musea van hedendaagse kunst.
Non-fictie
Nederlands | 248 pagina's | Museum Jan Cunen, Oss | 2003
Gedrukt boek
Archipelago
Studieboek op HBO/WO-niveau voor Nederlandstaligen over het voeren van vergaderingen in het Engels.
Non-fictie
Engels | 89 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 2003
Gedrukt boek
Hans den Dulk Handelingsplanning in het voortgezet onderwijs
werkboek voor het plannen van extra zorg
Praktische handleiding voor leerkrachten voor het opstellen van een handelingsplan ten behoeve van leerlingen die leerondersteuning nodig hebben.
Non-fictie
Nederlands | 168 pagina's | HBuitgevers, Baarn | 2008
Gedrukt boek
Werkverband Opleidingen Speciaal Onderwijs Leerlingen actief kwalificeren
een project van de WOSO-instellingen ten behoeve van nascholing praktijkonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2003
Gedrukt boek
G.J Veerman Uit de school geklapt
Nederlands | 120 pagina's | Drukkerij Schippers, Wijhe | 2003
Gedrukt boek
Gemeente Maastricht Facts & figures
Maastricht kennisstad
Nederlands | 4 pagina's | Gemeente Maastricht, Maastricht | 2003
Gedrukt boek
Sprengeloo 75 jaar!
Jubileum uitgave Feniks ter gelegenheid van het 75 jarig lustrum van het Christelijk Lyceum Sprengeloo
Nederlands | 30 pagina's | Sprengeloo, [Apeldoorn] | 2003
Gedrukt boek
Fontys PABO Limburg Voor de school en voor het leven, 1903-2003
Non-fictie
Nederlands | 124 pagina's | Fontys PABO Limburg], [Venlo | 2003
Gedrukt boek
R. Reij Dyslexie naar een vergoedingsregeling
Non-fictie
Nederlands | 5 pagina's | College voor zorgverzekeringen, Amstelveen | 2003
Gedrukt boek
Radboudstichting Wetenschappelijk Onderwijsfonds Contemplatie in actie
religieuze ordes en congregaties en de Radboudstichting
Essays over levensbeschouwing en onderwijs vanuit rooms-katholieke invalshoek.
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | Damon, [Budel] | 2003
Gedrukt boek
Nieuwe wegen voor vredeseducatie
perspectieven voor de 21e eeuw
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | SWP, Amsterdam | 2003
Gedrukt boek
Reinier Gerritsen Matti
scholieren
Portretten van leerlingen van het ROC Amsterdam, aangevuld met collages door leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's | De Verbeelding, [Amsterdam] | 2003
Gedrukt boek
Beate Letschert-Grabbe Dennis, de schrik van de school
hoe pedagogisch werken de kwaliteit van het onderwijs verbetert
Ervaringen en inzichten van een onderwijzers in het basisonderwijs betreffende de aanpak van kinderen met storend gedrag.
Non-fictie
Nederlands | 303 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2008
Gedrukt boek
Paul van Agten Starten met middenmanagement
Praktische gids voor hoofden en leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2003
Gedrukt boek