Zoekresultaten
Resultaat 181 - 200 (van 320)
Jo De Poorter Het Kairos-effect
Over de maakbaarheid van het moment
In ongekend risicovolle tijden van ChatGPT, datacriminaliteit en misinformatie leert Het Kairos-effect ons hoe we via een aantal nieuwe principes opnieuw grip krijgen op de volle kracht van onze communicatie en de eindeloze mogelijkheden ervan. Kairos is de oude Griekse god van de opportuniteit en de gelegenheid, en op zijn vleugels reikt communicatie-expert Jo De Poorter een aantal concrete handgrepen aan om sleutelmomenten in bedrijfsen professionele communicatie maakbaar, stuurbaar en realiseerbaar...
Nederlands | 200 pagina's (ePub2, 2,7 MB) | Pelckmans uitgevers, Kalmthout | 2023
E-book
Annemieke Mintjes Liefde werkt
de menselijkheid terug in organisaties
Praktische gids voor managers en leidinggevenden om de relatie tussen liefde en werk beter te begrijpen en te benutten.
Non-fictie
Nederlands | 134 pagina's | Uitgeverij Hartklopper, Heerenveen | 2023
Gedrukt boek
Ashlee Vance Universum te koop
hoe een groep genieën en buitenbeentjes strijdt om de ruimte binnen handbereik te brengen
Het universum, een ongereguleerde en oneindige wildernis waar alles mogelijk is. Rijke investeerders en start-ups beginnen in te zien dat de ruimte te exploiteren is en het het volgende slagveld kan worden voor de technologische evolutie van de mensheid. Universum te koop neemt je mee naar het epicentrum van deze nieuwe Space Age, waar ondernemingen als Astra, Firefly, Planet Labs en Rocket Lab de grenzen van de ruimtevaart verleggen. Terwijl het grote publiek geobsedeerd is met het ruimtetoerisme...
Nederlands | 592 pagina's (ePub2, 7,5 MB) | Lev., Amsterdam | 2024
E-book
Wendy van Ierschot | Gerrit de Jager Scale-ups & downs
gids je organisatie door elke fase van groei
Beschrijving van de vier fasen van een scale-up, met praktische adviezen voor ondernemers. Met strip-illustraties.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 9,4 MB | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2023
E-book
Gabriël Anthonio Stilstaan bij persoonlijk leiderschap
verhalen om te reflecteren op jezelf en de ander
Persoonlijke verhalen en adviezen van de auteur over het vormgeven van werk- en privéleven in verbinding met anderen, het belang van stilstaan in hectische tijden en het ontwikkelen van persoonlijk leiderschap.
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | Boom, [Amsterdam] | 2023
Gedrukt boek
Eskil Elfferich | Marjanne Peters-Burgers Op afstand de beste coach
vergroot je impact met digitaal begeleiden
Praktische gids over digitaal coachen op afstand. Met zwart-witillustraties.
Non-fictie
Nederlands | 248 pagina's | Boom, [Amsterdam] | 2023
Gedrukt boek
Sven Goedbloed De sjamaan en de manager
elf oerprincipes van leiderschap
Bespreking van elf principes van natuurlijk leiderschap die de auteur ontdekte tijdens zijn persoonlijke zoektocht in het sjamanisme. Met illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Boom, [Amsterdam] | 2023
Gedrukt boek
Stef Verbeeck Relatie Renaissance
Na decennia van optimalisering, digitalisering, automatisering en rationalisering is er een onfortuinlijke afstand ontstaan tussen merken en hun klanten. Loyale fans worden een zeldzaamheid en in een postpandemische wereld vol uitdagingen moeten veel merken vechten voor elke klant of aanwerving. Zonder het te beseffen zijn veel bedrijven zo inwisselbare leveranciers van producten en diensten geworden die compleet vervreemd zijn van hun doelgroepen. In dit boek schetst merkstrateeg Stef Verbeeck aan...
Nederlands | 200 pagina's (ePub2, 1,9 MB) | Pelckmans uitgevers, Kalmthout | 2023
E-book
Rick Zuidbroek | Remco Zuidbroek Zet je (online) marketing op zijn kop!
Koploper in de branche dankzij de bottom-up approach
Eindelijk! Een marketingstrategie die meetbaar meer oplevert dan kost. Een marketingstrategie zet je neer met de wil om te winnen. Om groei te realiseren en uiteindelijk, met dit marketingstappenplan, een miljoenenomzet te draaien. In Zet je (online) marketing op zijn kop! nemen Rick en Remco Zuidbroek jou als ondernemer of marketeer mee in de beproefde bottom-up approach, waarin de customer journey centraal staat en waarmee je winst uit elke marketingeuro haalt. Met deze frisse, integrale kijk op...
Nederlands | 186 pagina's (ePub2, 13 MB) | De Vrije Uitgevers, Waalre | 2023
E-book
Angélique Piternella Nooit meer managen
waarom een integrator geld bespaart en winst oplevert
Praktische gids voor ondernemers voor het vinden van en samenwerken met een integrator, een manager die strategische taken op zich neemt, bedrijfsafdelingen verbindt en helpt met het voorbereiden van belangrijke beslissingen.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Van Duuren Management, Culemborg | 2023
Gedrukt boek
Alex Boon Hoe zal ik het zeggen
sleutelen aan je stem; voor sprekende professionals en professionele sprekers
Handboek voor het verbeteren van de stem om een boodschap kracht bij te zetten. Met oefeningen.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Haystack, [Zaltbommel] | 2023
Gedrukt boek
Daniël E. Brouwer Het robuuste team
Adviezen aan teamleiders voor het creëren van een robuust team dat in staat is om in een dynamische omgeving en onder druk stabiel te blijven functioneren.
Non-fictie
Nederlands | 152 pagina's | Nubiz, [Hilversum] | 2023
Gedrukt boek
Annik Dirkx | Joris Bulteel Buurman, wat doet u nu?
Over wel-of-niet-in-mijn-achtertuin
We willen met zijn allen minder files en meer open ruimte, bewegingsvrijheid en rust… En iedereen is voor groene energie. Maar niemand wil die windmolen in zijn achtertuin. Het niet-in-mijn-achtertuin- of NIMBY-syndroom heeft ons in de tang: projecten sneuvelen of verzanden in een loopgravenoorlog tussen burgers, bedrijven en overheden. En dat alles is de schuld van de buurman. Maar kijken bedrijven en overheden niet te gemakkelijk neer op hun ‘zure buren’? Zien ze zichzelf wel genoeg als de buur...
Nederlands | 240 pagina's (ePub2, 2,8 MB) | Pelckmans uitgevers, Kalmthout | 2023
E-book
Saskia Schepers Als alle breinen werken
waarom ruimte voor neurodiversiteit op het werk goed is voor iedereen
Gids voor leidinggevenden en werknemers met informatie over neurodiversiteit op de werkvloer, met verhalen uit de praktijk en adviezen voor het creëren van een breinvriendelijke en neuro-inclusieve werkplek.
Non-fictie
Nederlands | 238 pagina's (ePub2, 6 MB) | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2023
E-book
Stijn Heymans Verander je leven in 6 stappen
van middelmatig naar bijzonder
Persoonlijk getinte adviezen om in zes stappen een bijzonder leven te creëren, onder meer door het vergroten van het eigen bewustzijn en het geloof dat alles mogelijk is.
Non-fictie
Nederlands | 172 pagina's | Houtekiet, Antwerpen, Amsterdam | 2023
Gedrukt boek
Steven van den Heuvel High impact veranderen
de 7 eigenschappen van een succesvolle veranderaar
Praktische gids voor verandermanagers om verandertrajecten in hun bedrijf of organisatie succesvol te laten verlopen.
Non-fictie
Nederlands | 240 pagina's | Boom, [Amsterdam] | 2023
Gedrukt boek
Renate Kamp | Agnes Nanninga Veranderprikkels
18x meer kans dat het lukt
Gids voor het hanteerbaar maken van veranderingsprocessen binnen bedrijven en organisaties. Met kleurenfoto’s.
Non-fictie
Nederlands | 359 pagina's | Boom, Amsterdam | 2023
Gedrukt boek
Peter Geelen | Fleur Verhagen Organisaties die wél (samen)werken
ketensturing in de publieke sector
Verhandeling over ketensamenwerking tussen organisaties.
Non-fictie
Nederlands | 237 pagina's | Boom, [Amsterdam] | 2023
Gedrukt boek
Jenny Blaauwbroek | Matthijs Steeneveld Teamkracht met prosocial
van eigenbelang naar betekenisvol samenwerken
Praktische gids voor managers en leidinggevenden met een methode om effectief en prosociaal samen te werken binnen teams en organisaties, waarbij de nadruk ligt op het vinden van een gezonde balans tussen groepsbelang en eigenbelang.
Non-fictie
Nederlands | 208 pagina's | Boom, [Amsterdam] | 2023
Gedrukt boek
Rudy Moenaert | Henry Robben The customer leader
A Leadership Guide to Build Great Business through the Choices Customers Make
The Customer Leader makes your favorite management books obsolete. You can start emptying and rearranging your bookcase and make room for the Customer Leader. The Customer Leader is an action-packed, no-nonsense page-turner. It helps you to define value, analyze the arena you are competing in, develop a winning value proposition, and build a customer-driven organization. The Customer Leader is about leadership, customers, and creating great business. It addresses the most important question every...
Engels | 208 pagina's (ePub2, 1 MB) | S2 Uitgevers, Baarn | 2023
E-book