Zoekresultaten
Resultaat 201 - 220 (van 310)
Dyslexie en dyscalculie: ernstige problemen in het leren lezen en rekenen
recente ontwikkelingen in onderkenning en aanpak
Non-fictie
Nederlands | 181 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
Monique Turkenburg Taal lokaal
gemeentelijk beleid onderwijs in allochtone levende talen (OALT)
Verslag van een onderzoek naar de huidige (medio 2002) stand van zaken.
Non-fictie
Nederlands | 243 pagina's | Sociaal en Cultureel Planbureau, Den Haag | 2002
Gedrukt boek
John Bronkhorst Basisboek ICT-didactiek
Studieboek voor (aankomende) leerkrachten over de didactische mogelijkheden van computers en ICT.
Non-fictie
Nederlands | 198 pagina's | HB Uitgevers, Baarn | 2005
Gedrukt boek
Ruth M. van Pelt Marokkaanse jeugd, thuis in een tehuis?
residentiële hulpverlening aan Marokkaanse jongeren en hun ouders
Non-fictie
Nederlands | 109 pagina's | SWP, Amsterdam | 2002
Gedrukt boek
Hans van der Westen Fondsen werven voor het primair onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 122 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
Jo Meijers Multi functioneel aanbod
hoe simpele dingen moeilijk kunnen zijn, hoe moeilijke dingen simpel kunnen zijn
Beschrijving van een methode voor jeugdhulpverlening.
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | SWP, Amsterdam | 2002
Gedrukt boek
Walter Hellinckx Hulp bij opvoedingsvragen
opvoedingsondersteuning tussen 0 en 3 jaar
Handboek voor hulpverleners.
Non-fictie
Nederlands | 214 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
Loslaten en vasthouden
Pedagogische beschouwingen vanuit christelijk perspectief.
Non-fictie
Nederlands | 157 pagina's | Groen, Heerenveen | 2002
Gedrukt boek
Dorothee van Kammen Werken met portfolio in de onderbouw
praktijkboek Kansrijke taal
Beschrijving van een methode en werkwijze voor leerkrachten in het basisonderwijs om de taalontwikkeling van jonge kinderen te volgen.
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | HBuitgevers, Baarn | 2002
Gedrukt boek
Danny Van De Velde De groep in actie
praktijkboek samenwerkingsvaardigheden
Praktisch handboek voor leerkrachten in het voortgezet onderwijs en vormingscentra voor het aanleren van samenwerkingsvaardigheden bij hun leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 221 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
Speciale onderwijszorg in het voortgezet onderwijs 2
Artikelen over individuele begeleiding van leerlingen in het voortgezet onderwijs die speciale aandacht nodig hebben.
Non-fictie
Nederlands | 73 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Ria Vogels Ouders bij de les
betrokkenheid van ouders bij de school van hun kind
Non-fictie
Nederlands | 199 pagina's | Sociaal en Cultureel Planbureau, Den Haag | 2002
Gedrukt boek
Karin de Korte-Munk Hoe voed ik mijn ouders op?
Naar aanleiding van e-mails van jongeren bespreekt de psychotherapeute problemen waar veel jongeren en hun ouders mee worstelen en probeert oplossingen aan te dragen. Vanaf ca. 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Lifetime, Utrecht [etc.] | 2002
Gedrukt boek
Een wereld van verschil; Handleidingen
aardrijkskunde voor de basisschool
Non-fictie
Nederlands | 237 pagina's | Malmberg, 's-Hertogenbosch | 2002
Gedrukt boek
Michael Bots De ICT-coördinator
Theoretische en praktische studie over het werk van de ICT-coördinator, die in het primair onderwijs de leerlingen vertrouwd maakt met de basisprincipes en toepassingen van automatisering.
Non-fictie
Nederlands | 131 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
Een wereld van verschil
aardrijkskunde voor de basisschool
Non-fictie
Nederlands | 116 pagina's | Malmberg, 's-Hertogenbosch | 2002
Gedrukt boek
Cees de Wit Opvoeden doe je samen
werken aan een inspirerend pedagogisch klimaat
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Makelaar voor- en vroegschoolse educatie VVE, 's-Gravenhage | 2002
Gedrukt boek
F.P. van Dam Kwaliteitszorg in de onderwijspraktijk
Beleidskundige studie over kwaliteitszorg in het voortgezet en beroepsonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
Birgitta Andersson Van sociale vertelsels en striptekeningen tot ervaringsbibliotheek
pedagogische werkwijze voor kinderen/leerlingen/personen met neuropsychiatrische problemen als autisme, Aspergersyndroom, syndroom van Gilles de la Tourette, DAMP, ADHD
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Annet De Vroey Polyfonie in de klas
een praktijkboek voor inclusie
Onderwijskundige studie over de integratie van basisonderwijs en speciaal onderwijs, oftewel de deelname van kinderen met speciale onderwijsbehoeften aan het 'gewone' onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 237 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek