Zoekresultaten
Resultaat 201 - 220 (van 2039)
Het belang van spelen
Suggesties om spel te bevorderen bij kinderen van 2 tot 13 jaar; voor begeleiders in de kinderopvang en leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 121 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2017
Gedrukt boek
Anton Horeweg Voorkom lastig gedrag
wat kun jij als leerkracht aan preventie doen?
Praktische adviezen aan leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | pica, [Huizen] | 2020
Gedrukt boek
Coby Hartog-Polkerman Minder dwars en driftig
opvoeden van kinderen met ODD en/of CD
Non-fictie
Nederlands | 158 pagina's | SWP, Amsterdam | 2012
Gedrukt boek
James T. Webb | Edward R. Amend | Paul Beljan | Nadia E. Webb | Marianne Kuzujanakis | F. Richard Olenchak | Jean Goerss Misdiagnose en dubbeldiagnose bij hoogbegaafdheid
onderscheid en overlap met bijkomende (psychische) problematiek
Onderzoek onder met name kinderen in het basis- en voortgezet onderwijs naar kenmerken van hoogbegaafdheid die lijken op leerstoornissen.
Non-fictie
Nederlands | 384 pagina's | Uitgeverij Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2020
Gedrukt boek
Theo Peeters Autisme
van begrijpen tot begeleiden
Non-fictie
Nederlands | 286 pagina's | Houtekiet, Antwerpen, Amsterdam | 2009
Gedrukt boek
Renata Hamsikova Hoogbegaafde kinderen versnellen niet
Uitleg van programma's om de ontwikkeling van hoogbegaafde kinderen te volgen in het onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 114 pagina's | IeKu Advies, [Zwaag] | 2016
Gedrukt boek
Caroline van der Velde Pubergids autisme
een praktische handleiding
Praktische leidraad voor pubers met autisme om met hun aandoening om te gaan en om zichzelf te ontdekken.
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's | Nieuwezijds, [Amsterdam] | 2007
Gedrukt boek
Gerarda van der Veen Gevoeligheid in de klas
herkenning en begeleiding van hoogsensitieve en hoogstimulatieve kinderen op de basisschool
Over het herkennen van en omgaan met hoogsensitieve kinderen in de klas.
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | 248media uitgeverij, [Steenwijk] | 2015
Gedrukt boek
Tessa Kieboom 'Jij kan beter'
als je kind een onderpresteerder is...
Beschrijving van onderpresteren bij hoofbegaafde kinderen met adviezen om dit te voorkomen.
Non-fictie
Nederlands | 256 pagina's | Witsand, [Antwerpen] | 2012
Gedrukt boek
Nederlandse Stichting voor het Dove en Slechthorende Kind Zo praat ik
een kijkje in het leven van jonge kinderen met een taalontwikkelingsstoornis
Non-fictie
Nederlands | 117 pagina's | Poiesz Uitgevers, Koog aan de Zaan | 2015
Gedrukt boek
Kaat Dewitte | Griet Dewitte Mijn kind heeft DCD
gids voor ouders, leerkrachten en hulpverleners
Praktische gids voor de opvoeding van kinderen met de coördinatie-ontwikkelingsstoornis DCD (Development Coordination Disorder).
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Lannoo, Tielt | 2018
Gedrukt boek
R. Verstegen | H.P.B. Lodewijks Interactiewijzer
analyse en aanpak van interactieproblemen in professionele opvoedingssituaties
Non-fictie
Nederlands | 279 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2018
Gedrukt boek
Paul E. Dennison | Gail E. Dennison Handboek brain gym
nieuwe uitgebreide handleiding bij de brain gym-oefeningen; energetische oefeningen voor kinderen met leerproblemen
Handboek voor leerkrachten in het basisonderwijs voor de aanpak van leerproblemen.
Non-fictie
Nederlands | 183 pagina's | Panta Rhei uitgeverij, Katwijk | 2014
Gedrukt boek
Frits Boer Angst bij kinderen
Hoe ontstaat angst, welke soorten zijn er, wat betekent het voor het kind of de jongere zelf en welke behandelingen zijn er mogelijk? Gids, met enige illustraties, voor opvoeders van kinderen van ca. 0 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 122 pagina's | LannooCampus, Tielt, Houten | 2011
Gedrukt boek
Rob Rodrigues Pereira ADHD: en nu?
Wanneer ben je té druk? Is het een modeziekte? Ook bij volwassenen?
Praktische en medische informatie voor patiënten en hun omgeving.
Non-fictie
Nederlands | 141 pagina's | Kosmos, Utrecht [etc.] | 2011
Gedrukt boek
Anton Horeweg De traumasensitieve school
anders kijken naar gedrag
Pleidooi voor een andere kijk op gedragsproblemen die gerelateerd kunnen zijn aan trauma’s, aangevuld met kennis en gereedschap waarmee de school en leerkracht ‘traumasensitief’ kunnen handelen gericht op herstel.
Non-fictie
Nederlands | 512 pagina's | LannooCampus, Tielt | 2024
Gedrukt boek
Sanne Kloosterboer Wonderkind
Een moeder vertelt over het leven met haar dochter met een verstandelijke beperking.
Non-fictie
Nederlands | 183 pagina's | Lev., Utrecht | 2012
Gedrukt boek
Herma Egberts-Hogt Hoogbegaafd
dan ben je toch gewoon slim?
Informatie over de eigenschappen, kwaliteiten en valkuilen van hoogbegaafde kinderen, met aandacht voor het herkennen van hoogbegaafdheid bij kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 31 pagina's | 248media uitgeverij, [Steenwijk] | 2023
Gedrukt boek
Franz Ruppert Symbiose en autonomie
een weg uit symbiosetrauma en destructieve afhankelijkheid; traumaopstellingen als nieuwe benadering
Non-fictie
Nederlands | 317 pagina's | Akasha, Eeserveen | 2010
Gedrukt boek
Tineke Verdoes Belevend leren
ideeën om beelddenkers bij je les te houden
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2015
Gedrukt boek