Zoekresultaten
Resultaat 201 - 220 (van 309)
J.F.A. Braster Een nieuwe bestuursvorm voor het openbaar onderwijs
een verkennend onderzoek naar de mogelijkheden voor zelfstandige publiekrechtelijke bestuursorganen in het openbaar onderwijs, los van de gemeente
Non-fictie
Nederlands | 71 pagina's | Vereniging voor Openbaar Onderwijs, Almere | 1993
Gedrukt boek
M.M. de Boer-Drenth Sensomotorische ontwikkeling van ziende, slechtziende en blinde kinderen
Non-fictie
Nederlands | 61 pagina's | Visio, Huizen | 1993
Gedrukt boek
Carla Vlaskamp Opvoedingsprogramma's voor meervoudig gehandicapten
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Van Gorcum, Assen [etc.] | 1993
Gedrukt boek
Lies Gualthérie van Weezel Een plek om te leven
over methodisch leren werken in de (semi-) residentiële hulpverlening
Agogisch studieboek op HBO-/WO-niveau.
Non-fictie
Nederlands | 177 pagina's | Bohn Stafleu Van Loghum, Houten [etc.] | 1993
Gedrukt boek
Ard Nieuwenbroek In gesprek met ouders
Overzicht van vaardigheden om een goede mondelinge communicatie tot stand te brengen tussen ouders en leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 43 pagina's | Katholiek Pedagogisch Centrum (KPC), 's-Hertogenbosch | 1993
Gedrukt boek
Spiegelend perspectief
De Vrije School Den Haag 70 jaar; levenservaringen en reacties van oud-leerlingen op hun vroegere school
Non-fictie
Nederlands | 352 pagina's | De Vrije School, Den Haag | 1993
Gedrukt boek
J.G. ter Horst 125 jaar onderweg
over de geschiedenis van het christelijk basisonderwijs in Aalten, in het bijzonder die van de Groen van Prinstererschool en Wilhelminaschool
Non-fictie
Nederlands | 132 pagina's | Groen van Prinstererschool, Aalten | 1993
Gedrukt boek
Ch. Felix Migranten in de voorhoede
een onderzoek naar de positie van migrantenstudenten aan de Universiteit van Amsterdam
Non-fictie
Nederlands | 108 pagina's | SCO-Kohnstamm Instituut van de Universiteit van Amsterdam, Amsterdam | 1993
Gedrukt boek
D. van Dongen Taak-beleid op school; een methodische aanpak
een bredere en specifiekere uitwerking van het IVA-boek: 'Taakbelasting en taakverdeling in het voortgezet onderwijs'
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's | IVA, Tilburg | 1993
Gedrukt boek
P. Edelenbos De aansluiting tussen Engels in het basisonderwijs en Engels in het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 181 pagina's | RION, Instituut voor Onderwijsonderzoek, Rijksuniversiteit Groningen, Groningen | 1993
Gedrukt boek
BASTEC-Nederland Kinderen en Techniek
"Om het spel en de knikkers"
Non-fictie
Nederlands | 98 pagina's | De Akelei, Assendelft | 1993
Gedrukt boek
Hans van Iterson Universitair onderwijs in gezondheidszorg en vredesvraagstukken
wenselijkheid en invulling
Non-fictie
Nederlands | 88 pagina's | NVMP, Utrecht | 1993
Gedrukt boek
H.J.P.M. Verijdt Over Maas College Roermond, Sector Techniek
beroepspraktijk van afgestudeerden Afdelingen Werktuigbouwkunde en Elektrotechniek; een onderzoek bij afgestudeerden uit het jaar 1989
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen (ITS), Nijmegen | 1993
Gedrukt boek
H.J. Pierik De aansluiting tussen middelbaar agrarisch onderwijs en arbeidsmarkt
verslag van een loopbaanonderzoek
Non-fictie
Nederlands | 228 pagina's | Vakgroep Agrarische Onderwijskunde, Landbouwuniversiteit, Wageningen | 1993
Gedrukt boek
M.H. Wieling Waar komen de schoolverlaters van het middelbaar technisch onderwijs terecht?
de uitstroom en bestemming van het schooljaar 1990/1991
Non-fictie
Nederlands | 76 pagina's | Stichting Landelijk Dienstverlenend Centrum voor Studie- en Beroepskeuzevoorlichting, Leeuwarden | 1993
Gedrukt boek
M.H. Wieling Waar komen onze schoolverlaters terecht?
de uitstroom en bestemming van het schooljaar 1990/1991
Non-fictie
Nederlands | 157 pagina's | Stichting Landelijk Dienstverlenend Centrum voor Studie- en Beroepskeuzevoorlichting, Leeuwarden | 1993
Gedrukt boek
Stichting De Meeuw Samenspel
Handleiding voor ontwikkelingsstimulering van (allochtone) kinderen en opvoedingsondersteuning van hun ouders.
Non-fictie
Nederlands | 154 pagina's | Stichting De Meeuw, Rotterdam | 1993
Gedrukt boek
Ine van Liempd De stoelendans
ruimten inrichten voor kinderdagverblijven en peuterspeelzalen
Non-fictie
Nederlands | 161 pagina's | NIZW, Utrecht | 2000
Gedrukt boek
Jo Diederen Sociaal milieu en loopbanen
over de effecten van gezinsachtergrond op school-, beroeps- en levensloopbaan
Verslag van een secundaire analyse op de gegevens van het longitudinale onderzoek 'Van jaar tot jaar', waarin de loopbanen tot 35 jaar gevolgd zijn van mannen en vrouwen die in 1965 het basisonderwijs verlieten. Nagegaan is wat de gezamenlijke en onderscheiden invloed is van het beroepsniveau van de vader, de arbeidssector van het beroep, de opleiding van de ouders, de samenstelling van het ouderlijk gezin en de houdingen van de ouders op de loopbaan van de kinderen en hoe die invloed tot stand komt....
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen, Nijmegen | 1993
Gedrukt boek
Martine Delfos Vogel
Een erg op zichzelf gerichte vogel leert tijdens een verre reis dat hij rekening moet houden met de gevoelens en behoeften van anderen. Vanaf ca. 5 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 31 pagina's | Harlekijn, Westbroek | 1993
Gedrukt boek