Zoekresultaten
Resultaat 201 - 220 (van 319)
Dyslexie
De keerzijde der bladen is niet bedrukt
Nederlands | 12 pagina's | Openbare Bibliotheek, Leiden | 2002
Gedrukt boek
Landelijke Vereniging voor ontwikkeligs-, gedrags- en leerproblemen Balans Dyscalculie
Nederlands | 40 pagina's | Balans, Bilthoven | 2002
Gedrukt boek
The arts in children's lives
context, culture, and curriculum
Early and elementary arts education is important for the development of children. Survey of contemporary research on the importance of arts education in various cultural and institutional contexts and of traditional and contemporary practices from different parts of the world.
Non-fictie
Engels | 250 pagina's | Kluwer Academic Publishers, Dordrecht [etc.] | 2002
Gedrukt boek
Hilde Heuninck Nog lang niet uitgeteld
Handboek voor professionele hulpverleners op basisscholen om leerlingen met rekenproblemen te begeleiden.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
Vriendelijker, verantwoordelijker, veiliger
stadsetiquette: van idee naar programma; verslag van een pilot
Nederlands | 63 pagina's | Bestuursdienst Gemeente Rotterdam, Directie Sociale en Culturele Zaken, Rotterdam | 2002
Gedrukt boek
Michael J. Bradley Ja, je tiener is crazy!
een overlevingsstrategie voor ouders
Opvoedkundige adviezen voor ouders van kinderen tussen twaalf en achttien jaar.
Non-fictie
Nederlands | 325 pagina's | Lannoo, Tielt | 2002
Gedrukt boek
Mylène Hanson Klassengesprekken
een interactieve benadering van onderwijs in multiculturele klassen
Verslag van een wetenschappelijk onderzoek naar de relatie tussen onderwijsstijlen en multiculturaliteit en de invoering van multicultureel onderwijs op (basis)scholen.
Non-fictie
Nederlands | 143 pagina's | De Graaff, Utrecht | 2002
Gedrukt boek
Margareth van Kleef Werken aan taalbewustzijn
prototype voor het stimuleren van fonologisch bewustzijn in betekenisvolle contexten
Centraal staat de vraag hoe het taalbewustzijn in het algemeen en het fonologisch bewustzijn in het bijzonder op een zo natuurlijk mogelijke wijze kan worden gestimuleerd.
Non-fictie
Nederlands | 204 pagina's | Expertisecentrum Nederlands, [Nijmegen] | 2002
Gedrukt boek
Peter Vermeulen Voor alle duidelijkheid
leerlingen met autisme in het gewoon onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 137 pagina's | EPO, Berchem | 2002
Gedrukt boek
Dyslexie en dyscalculie: ernstige problemen in het leren lezen en rekenen
recente ontwikkelingen in onderkenning en aanpak
Non-fictie
Nederlands | 181 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
Monique Turkenburg Taal lokaal
gemeentelijk beleid onderwijs in allochtone levende talen (OALT)
Verslag van een onderzoek naar de huidige (medio 2002) stand van zaken.
Non-fictie
Nederlands | 243 pagina's | Sociaal en Cultureel Planbureau, Den Haag | 2002
Gedrukt boek
John Bronkhorst Basisboek ICT-didactiek
Studieboek voor (aankomende) leerkrachten over de didactische mogelijkheden van computers en ICT.
Non-fictie
Nederlands | 198 pagina's | HB Uitgevers, Baarn | 2005
Gedrukt boek
Ruth M. van Pelt Marokkaanse jeugd, thuis in een tehuis?
residentiële hulpverlening aan Marokkaanse jongeren en hun ouders
Non-fictie
Nederlands | 109 pagina's | SWP, Amsterdam | 2002
Gedrukt boek
Hans van der Westen Fondsen werven voor het primair onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 122 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
Jo Meijers Multi functioneel aanbod
hoe simpele dingen moeilijk kunnen zijn, hoe moeilijke dingen simpel kunnen zijn
Beschrijving van een methode voor jeugdhulpverlening.
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | SWP, Amsterdam | 2002
Gedrukt boek
Walter Hellinckx Hulp bij opvoedingsvragen
opvoedingsondersteuning tussen 0 en 3 jaar
Handboek voor hulpverleners.
Non-fictie
Nederlands | 214 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
Loslaten en vasthouden
Pedagogische beschouwingen vanuit christelijk perspectief.
Non-fictie
Nederlands | 157 pagina's | Groen, Heerenveen | 2002
Gedrukt boek
Dorothee van Kammen Werken met portfolio in de onderbouw
praktijkboek Kansrijke taal
Beschrijving van een methode en werkwijze voor leerkrachten in het basisonderwijs om de taalontwikkeling van jonge kinderen te volgen.
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | HBuitgevers, Baarn | 2002
Gedrukt boek
Danny Van De Velde De groep in actie
praktijkboek samenwerkingsvaardigheden
Praktisch handboek voor leerkrachten in het voortgezet onderwijs en vormingscentra voor het aanleren van samenwerkingsvaardigheden bij hun leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 221 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
Speciale onderwijszorg in het voortgezet onderwijs 2
Artikelen over individuele begeleiding van leerlingen in het voortgezet onderwijs die speciale aandacht nodig hebben.
Non-fictie
Nederlands | 73 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek