Zoekresultaten
Resultaat 221 - 240 (van 319)
Ria Vogels Ouders bij de les
betrokkenheid van ouders bij de school van hun kind
Non-fictie
Nederlands | 199 pagina's | Sociaal en Cultureel Planbureau, Den Haag | 2002
Gedrukt boek
Karin de Korte-Munk Hoe voed ik mijn ouders op?
Naar aanleiding van e-mails van jongeren bespreekt de psychotherapeute problemen waar veel jongeren en hun ouders mee worstelen en probeert oplossingen aan te dragen. Vanaf ca. 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Lifetime, Utrecht [etc.] | 2002
Gedrukt boek
Een wereld van verschil; Handleidingen
aardrijkskunde voor de basisschool
Non-fictie
Nederlands | 237 pagina's | Malmberg, 's-Hertogenbosch | 2002
Gedrukt boek
Michael Bots De ICT-coördinator
Theoretische en praktische studie over het werk van de ICT-coördinator, die in het primair onderwijs de leerlingen vertrouwd maakt met de basisprincipes en toepassingen van automatisering.
Non-fictie
Nederlands | 131 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
Een wereld van verschil
aardrijkskunde voor de basisschool
Non-fictie
Nederlands | 116 pagina's | Malmberg, 's-Hertogenbosch | 2002
Gedrukt boek
Cees de Wit Opvoeden doe je samen
werken aan een inspirerend pedagogisch klimaat
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Makelaar voor- en vroegschoolse educatie VVE, 's-Gravenhage | 2002
Gedrukt boek
F.P. van Dam Kwaliteitszorg in de onderwijspraktijk
Beleidskundige studie over kwaliteitszorg in het voortgezet en beroepsonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
Birgitta Andersson Van sociale vertelsels en striptekeningen tot ervaringsbibliotheek
pedagogische werkwijze voor kinderen/leerlingen/personen met neuropsychiatrische problemen als autisme, Aspergersyndroom, syndroom van Gilles de la Tourette, DAMP, ADHD
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Annet De Vroey Polyfonie in de klas
een praktijkboek voor inclusie
Onderwijskundige studie over de integratie van basisonderwijs en speciaal onderwijs, oftewel de deelname van kinderen met speciale onderwijsbehoeften aan het 'gewone' onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 237 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
James Dobson Goed voorbereid op de puberteit
Informatie vanuit een christelijke levensvisie over de lichamelijke en psychische veranderingen tijdens de puberteit. Vanaf ca. 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 169 pagina's | Kok, Kampen | 2002
Gedrukt boek
Harry Klaassens Groot is de wereld
overgangsrituelen met twaalfjarigen voor kerk, school en thuis
Teksten en liederen voor christelijke vieringen met twaalfjarigen voor uiteenlopende gelegenheden.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | NZV, [Hilversum] | 2002
Gedrukt boek
Arnold Lokhorst Sparkling in het onderwijs
op weg naar flow-ervaringen
Handreiking voor leerkrachten voor het omgaan met werkdruk en het creëren van arbeidsvreugde.
Non-fictie
Nederlands | 218 pagina's | Nelissen, Soest | 2002
Gedrukt boek
Superslim of hoogbegaafd?
Artikelen over de omgang met hoogbegaafde kinderen in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 88 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
Hilarius Publicaties Actief leren
Artikelen over de actieve rol van leerlingen bij het leerproces en de manieren waarop leerkrachten deze kunnen stimuleren.
Non-fictie
Nederlands | 145 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
Margreeth van der Kooij Managementgesprekken
Non-fictie
Nederlands | 116 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
Tanja Janssen Vaardigheden voor zelfstandig leren
een praktijkgericht overzicht van onderzoek
Praktische handreiking voor docenten in het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 135 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2002
Gedrukt boek
Han de Jonge De bouwcoördinator
Praktische beschrijving van de bouwcoördinator in het primair onderwijs, een functionaris die leerkrachten coacht en belast is met gedelegeerde directietaken.
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
Muizen in het auditorium
ICT in het hoger onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 216 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Allard de Hoop Supervisie
een systematisch leerproces voor een persoonlijke manier van leren
Praktische bespreking van de diverse aspecten van supervisie als vorm van deskundigheidsbevordering voor leerkrachten.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
Ellen Reehorst Van zorg naar ontwikkeling
geïntegreerde leerlingbegeleiding in het VMBO
Non-fictie
Nederlands | 101 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek