Zoekresultaten
Resultaat 241 - 260 (van 477)
Sandra Petit Een veilig nest
leven met vier autistische kinderen
Autobiografisch relaas van een moeder die vier autistische en drie andere kinderen opvoedt.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | The House of Books, Antwerpen, Vianen | 2002
Gedrukt boek
W. ter Horst Onderwijzen is opvoeden
schoolpedagogiek, een essay voor schoolmensen
Essay over het beroep van leraar als primair opvoedende taak.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Kok, Kampen | 2002
Gedrukt boek
Muriël Nicole van den Berg Studeren? (G)een punt!
een kwantitatieve studie naar studievoortgang in het Nederlandse wetenschappelijk onderwijs in de periode 1996-2000
Non-fictie
Nederlands | 311 pagina's | 2002
Gedrukt boek
F.P. van Dam Kwaliteitszorg in de onderwijspraktijk
Beleidskundige studie over kwaliteitszorg in het voortgezet en beroepsonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2002
Gedrukt boek
Hans van de Venne Cornelius Schonaeus Goudanus (1540-1611)
Non-fictie
Nederlands | 534 pagina's | Florivallis, Voorthuizen | 2002
Gedrukt boek
H. Wubs Een school in Bierum
honderd jaar christelijk onderwijs, 1902-2002
Non-fictie
Nederlands | 76 pagina's | Profiel, Bedum | 2002
Gedrukt boek
Werner Van den Bergh De neurale klok bij dyslexie
neurofysiologische mechanismen, evaluatie en behandeling
Non-fictie
Nederlands | 102 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Arnold Lokhorst Sparkling in het onderwijs
op weg naar flow-ervaringen
Handreiking voor leerkrachten voor het omgaan met werkdruk en het creëren van arbeidsvreugde.
Non-fictie
Nederlands | 218 pagina's | Nelissen, Soest | 2002
Gedrukt boek
Guido Cuyvers Kwaliteitsontwikkeling in het onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 208 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Huub Buijssen Lesje geleerd?
indringende ervaringsverhalen van leraren; een gids nazorg agressie-incidenten
Handboek voor de hantering en verwerking van gewelddadige incidenten in onderwijssituaties.
Non-fictie
Nederlands | 129 pagina's | Elsevier bedrijfsinformatie, 's-Gravenhage | 2002
Gedrukt boek
Peter Vermeulen Beter vroeg dan laat en beter laat dan nooit
de onderkenning van autisme bij normaal tot hoogbegaafde personen
Non-fictie
Nederlands | 447 pagina's | EPO], [Berchem | 2002
Gedrukt boek
Instituut voor Migratie- en Etnische Studies Kleurrijk talent
allochtonen werkzaam in wetenschappelijk onderwijs en onderzoek
Non-fictie
Nederlands | 102 pagina's | Instituut voor Migratie- en Etnische Studies (IMES), Universiteit van Amsterdam, Amsterdam | 2002
Gedrukt boek
Interculturele pedagogiek in de universiteit: een reden tot zorg?
visies op de interculturele pedagogiek
Non-fictie
Nederlands | 102 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
Studentgericht onderwijs en probleemgestuurd onderwijs
betekenis, achtergronden en effecten
Non-fictie
Nederlands | 172 pagina's | LEMMA, Utrecht | 2002
Gedrukt boek
Peter Vermeulen Voor alle duidelijkheid
leerlingen met autisme in het gewoon onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 137 pagina's | EPO, Berchem | 2002
Gedrukt boek
Dyslexie en dyscalculie: ernstige problemen in het leren lezen en rekenen
recente ontwikkelingen in onderkenning en aanpak
Non-fictie
Nederlands | 181 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
Mieke Vollenhoven Schoolleiders in de spiegel
inspirerend leiderschap als leidraad
Schoolleiders reflecteren op hun eigen visie, ervaringen, positie en houding in de schoolpraktijk. Met interviews, beelden en verhalen van schoolleiders, docenten en leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | CPS, Amersfoort | 2002
Gedrukt boek
Stichting SURF De kern van de zaak
samenwerking in systemen, concurrentie in onderwijs en onderzoek
Samenvatting in het Engels
Non-fictie
Nederlands | 93 pagina's | Stichting SURF, Utrecht | 2002
Gedrukt boek
Peter Kal Beleef de geschiedenis van vijftig
Non-fictie
Nederlands | 115 pagina's | Groenhorst College, Barneveld | 2002
Gedrukt boek
Fred Korthagen | Bob Koster | Ko Melief | Anke Tigchelaar Docenten leren reflecteren
systematische reflectie in de opleiding en begeleiding van leraren
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | HNB | Uitgeverij Nelissen, Barneveld | 2009
Gedrukt boek