Zoekresultaten
Resultaat 261 - 280 (van 325)
Informatievoorziening in perspectief
van kakofonie naar symfonie
Handboek voor de aanpak van de informatievoorziening in complexe organisaties.
Non-fictie
Nederlands | 329 pagina's | Kluwer Bedrijfswetenschappen, Deventer | 1994
Gedrukt boek
Jacques Vis De manager in gesprek
een speelse benadering van gespreksvoering en management
In elf verhalen worden evenzovele aspecten van de rol van gespreksvoering in het personeelsbeleid en overlegsituaties behandeld.
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | Scriptum, Schiedam | 1994
Gedrukt boek
Goos Geursen Virtuele tomaten en conceptuele pindakaas
hoe interactiviteit, zelforganisatie en bewustzijnsverruiming de marketing op z'n kop zetten
Non-fictie
Nederlands | 210 pagina's | Kluwer Bedrijfswetenschappen, Deventer | 1996
Gedrukt boek
Richte Lommert Alles over verkopen
Praktisch studieboek over communicatieve vaardigheden en de techniek van het verkoopgesprek.
Non-fictie
Nederlands | 253 pagina's | De Kern, Baarn | 2001
Gedrukt boek
Richard Koch De excellente baas
tips voor de eerste 100 dagen
Oefenvragen met toelichting over de wijze, waarop men de eerste honderd dagen in een leidinggevende functie het best kan vervullen.
Non-fictie
Nederlands | 207 pagina's | Business Contact, Amsterdam [etc.] | 1999
Gedrukt boek
Keshavan Nair Waarde(n)vol leiderschap
bezielende lessen van Mahatma Gandhi
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Scriptum, Schiedam | 1998
Gedrukt boek
Hubertus Hendrikus Marie Meijers On the diffusion of technologies in a vintage framework
theoretical considerations and empirical results
Non-fictie
Engels | 318 pagina's | Universitaire Pers Maastricht, Maastricht | 1994
Gedrukt boek
Financiële aspecten van non-profit management
Non-fictie
Nederlands | 186 pagina's | Samsom BedrijfsInformatie, Alphen aan den Rijn [etc.] | 1997
Gedrukt boek
Jürgen Hesse De tol van de carrière
de neurotische manager
Psychoanalytische studie over disfunctionerende managers, waarbij een neurotische persoonlijkheid als gevolg van een ontwikkelingsstoornis wordt gezien als oorzaak van het niet functioneren.
Non-fictie
Nederlands | 239 pagina's | Elmar, Rijswijk | 1996
Gedrukt boek
Charles Handy De paradox van de lege jas
Filosofisch getinte studie over zingeving in een hoog ontwikkelde samenleving, waar het streven naar efficiëntie en economische groei het mens-zijn in de verdrukking brengen.
Non-fictie
Nederlands | 271 pagina's | Contact, Amsterdam [etc.] | 1995
Gedrukt boek
Koos van Unen De werkplek als leerschool
adviezen voor praktijkbegeleiders
Adviezen voor opleiden en leren op en rond de werkplek vanuit het principe van de lerende organisatie.
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | Coutinho, Bussum | 1994
Gedrukt boek
Prestatiemeting
naar een betere beheersing van bedrijfsactiviteiten
Artikelen over prestatiemeting en -beoordeling in bedrijven.
Non-fictie
Nederlands | 226 pagina's | MAKLU, Antwerpen, Apeldoorn | 1994
Gedrukt boek
De marketeer in de wolken
een andere kijk op marketing en informatietechnologie
Beschouwing over actuele ontwikkelingen in de marketing, de marketingfilosofie en de besluitvorming op dat terrein, gekoppeld aan de informatietechnologie en -voorziening.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Samsom BedrijfsInformatie, Alphen aan den Rijn [etc.] | 1994
Gedrukt boek
Beroepsvereniging Nederlandse Ontwerpers Handboek voor de ontwerppraktijk
Handboek over het ondernemerschap en management van een eigen bedrijf, met name bestemd voor grafische vormgevers.
Non-fictie
Nederlands | 320 pagina's | Uitgeverij BIS, Amsterdam | 1994
Gedrukt boek
Robert R. Blake Solution selling
de wetenschappelijke Grid benadering
Studieboek in dialoogvorm over de wijze, waarop een verkoper inzicht kan krijgen in het denken en doen van managers, verkopers en klanten.
Non-fictie
Nederlands | 179 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1996
Gedrukt boek
C.A. Schwarz Ondernemingsvormen
Non-fictie
Nederlands | 20 pagina's | Koninklijke Notariële Broederschap, Den Haag | 1994
Gedrukt boek
J.C.M. Mensink Zelfmanagement in lerende organisaties
een kwestie van faciliteren en stimuleren
Beschrijving van een managementmodel, waarbij human resource management wordt geïntegreerd met het concept van de lerende organisatie.
Non-fictie
Nederlands | 130 pagina's | Kluwer Bedrijfswetenschappen, Deventer | 1994
Gedrukt boek
Nederlandse Vereniging van Pedagogen, Onderwijskundigen en Andragologen De professional als partner van het management
Studie over de relatie tussen de beroepsgeoriënteerde professional en de organisatiegerichte manager.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | LEMMA, Utrecht | 1994
Gedrukt boek
Piet Mouwen Besturen en de nieuwe gemeentelijke organisatie
een kwestie van informatievoorziening
Non-fictie
Nederlands | 168 pagina's | Kluwer Bedrijfswetenschappen, Deventer | 1994
Gedrukt boek
Marian van Vliet Een functie met inhoud
de secretaressefunctie in kaart gebracht
Beschrijving van de functie-inhoud en -benaming van de secretaresse. Aandacht voor loopbaan, arbeidstijden, scholing, organisatie van het werk en vak, arbeidsvoorwaarden, invloed van ICT, functieprofielen. Oorspr. uitgave: 1994
Non-fictie
Nederlands | 113 pagina's | Samsom, Alphen aan den Rijn [etc.] | 2000
Gedrukt boek