Zoekresultaten
Resultaat 261 - 280 (van 424)
Patty McCord Krachtig
Hoe bouw je een bedrijfscultuur van vrijheid en verantwoordelijkheid
Hoe de prestatiegedreven cultuur van Netflix voor het ongekende succes van het bedrijf zorgde. Patty McCord heeft jarenlange ervaring als hr-manager bij grote techbedrijven en innovatieve start-ups. Als chief talent officer was ze de afgelopen jaren medeverantwoordelijk voor de unieke bedrijfscultuur van Netflix. McCord pleit in Krachtig voor radicale eerlijkheid: motiveer met uitdagend werk en niet met beloftes, extraatjes en bonussen. Verspil geen tijd aan jaarlijkse functioneringsgesprekken en...
Nederlands | 4 uur 12 minuten (242 MB) | Lev., Amsterdam | 2018
Luisterboek (digitaal)
Scott Galloway De vier
Het verborgen DNA van Amazon, Facebook, Google en Apple
Amazon, Apple, Facebook, en Google zijn vier van de invloedrijkste bedrijven ter wereld. Bijna iedereen denkt te weten hoe ze dat geworden zijn. Bijna iedereen heeft het fout. Over De vier is de laatste twintig jaar ongelooflijk veel geschreven. Niemand beschrijft hun macht en fenomenale succes zo inzichtelijk als Scott Galloway. Hij gaat op zoek naar antwoorden op een aantal fundamentele vragen: - Hoe is het De vier gelukt ons leven zo te infiltreren dat ze bijna onmogelijk te vermijden (of...
Nederlands | 9 uur 6 minuten (524 MB) | Lev., Amsterdam | 2018
Luisterboek (digitaal)
Ashlee Vance Elon Musk
Hoe de topman van SpaceX en Tesla onze toekomst vormgeeft
Elon Musk is misschien wel de opvallendste en meest gedreven zakenman van dit moment – een eigentijdse mix van Thomas Edison, Henry Ford, Howard Hughes en Steve Jobs. Musk valt op door zijn dynamiek en visie in een wereld waar bedrijven vooral zekerheid zoeken. Met zijn bedrijven PayPal, Tesla Motors, SpaceX en Solar City verandert hij bedrijfstakken en de wereld door op het allerhoogste niveau te innoveren. In dit boek biedt journalist Ashlee Vance voor het eerst een inkijkje in het buitengewone...
Nederlands | 13 uur 59 minuten (806 MB) | Lev., Amsterdam | 2018
Luisterboek (digitaal)
Peter Runhaar De kleine Semler
Zijn Semco-aanpak samengevat
De kleine Semler is een samenvatting van de filosofie en aanpak van Ricardo Semler, de geestelijk vader van de zelfsturende organisatie. Zijn bedrijf Semco werd zeer succesvol nadat hij snoeide in managementlagen en de macht teruggaf aan de werknemers. Zo werft en beoordeelt het Semco-personeel zelf zijn managers, heeft het inspraak bij belangrijke beslissingen en deelt het in de winst. Semler gelooft in de kracht van kleine teams, transparantie en vertrouwen. Zijn revolutionaire aanpak kreeg veel...
Nederlands | 1 uur 49 minuten (105 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2018
Luisterboek (digitaal)
Freek Van Looveren De kleine Laloux
Het inventieve boek samengevat - Met een voorwoord van Harry Starren
De kleine Laloux van Freek Van Looveren is een handige samenvatting van Laloux’ baanbrekende gedachtegoed over zelfsturing en nieuw organiseren. Frederic Laloux schreef met Reinventing Organizations een boek dat de deur openzette naar een nieuw tijdperk in het denken over organisatie, management en motivatie. Al deze gebieden weet Laloux bij elkaar te brengen in zijn beschrijving van de evolutie in organisaties. ‘Cyaan’ is inmiddels een begrip, en niet alleen vanwege het succes van Buurtzorg. De...
Nederlands | 1 uur 59 minuten (114 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2018
Luisterboek (digitaal)
Jan Kuipers | Ben Tiggelaar De kleine Covey
De zeven eigenschappen samengevat
De zeven eigenschappen van effectief leiderschap van Stephen Covey is een klassieker. Het is het perfecte boek voor mensen die meer sturing aan hun leven willen geven. Covey-kenners Jan Kuipers en Ben Tiggelaar brengen een heldere samenvatting van dit meesterwerk, getiteld De kleine Covey, zodat je een eerste stap kunt zetten naar een leven met meer grip en succes. Of je nu betere keuzes wilt maken, jezelf en anderen beter wilt begrijpen of weerbaarder wilt worden in deze hectische tijden. Bron:...
Nederlands | 2 uur 19 minuten (133 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2018
Luisterboek (digitaal)
Erin Meyer The Culture Map
De Nederlandse Editie
‘The Culture Map’ van Erin Meyer is het handboek om cultuurverschillen binnen de internationale zakenwereld te begrijpen en hiermee om te gaan. Nederlanders komen direct ter zake, Amerikanen zeggen altijd drie vriendelijke dingen voordat ze met iets negatiefs komen en Chinezen zullen nooit openlijk kritiek geven. Latijns-Amerikanen en Aziaten zijn zeer hiërarchisch ingesteld; Scandinaviërs vinden juist dat de beste baas niet boven zijn medewerkers staat. Geen wonder dat samenwerking tussen verschillende...
Nederlands | 9 uur 3 minuten (521 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2022
Luisterboek (digitaal)
Sydney Brouwer Klantgericht leiderschap
Elke organisatie is zich bewust van het belang van klantgerichtheid. Het is niet voor niets dat hier de laatste jaren een grotere nadruk op is komen te liggen. Daarbij worden allerlei methodes uit de kast getrokken om de klantbeleving naar een hoger niveau te tillen. Aan één aspect wordt echter structureel te weinig aandacht besteed: leiderschap. In dit boek legt Sydney Brouwer de link tussen klantgerichtheid en leiderschap. Hij zoomt daarbij in op de leider zelf. Als leider ben je immers verantwoordelijk...
Nederlands | 4 uur 26 minuten (383 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Harro Willemsen | Arjo Bunnik De Par5 methode
De nieuwe standaard in acquisitie
Hoe kom ik bij nieuwe klanten aan tafel? Dit is een van de belangrijkste vragen voor iedere ondernemer, salesprofessional of ZZP’er. Traditionele methoden zoals koude acquisitie leveren te weinig rendement op en worden als negatief ervaren. Daarbij legt de AVG-wetgeving allerlei restricties en voorwaarden op voor business-to-business acquisitie. Het is dus tijd voor een nieuwe, positieve en effectieve acquisitieaanpak: de Par5 methode. Speciaal ontwikkeld voor iedereen die op een professionele...
Nederlands | 7 uur 12 minuten (623 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Jos Burgers Eén fan per dag
Hoe overtref je de verwachtingen van klanten?
Met ‘gewoon’ tevreden klanten schiet je weinig op. Wat je wilt, zijn fans. Want fans bevelen je aan bij anderen, zijn trouw en minder prijsgevoelig, denken graag met je mee en hebben het beste met je voor. Om van klanten fans te maken, moet je hun verwachtingen overtreffen. Dat klinkt misschien simpel, maar dat is het allesbehalve. Omdat het in veel organisaties geen dagelijkse gewoonte is. In dit boek laat bestsellerauteur Jos Burgers op een prikkelende manier zien hoe je daar verandering in brengt....
Nederlands | 4 uur 30 minuten (389 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Andy Mosmans Startup Branding
Een goed begin is het halve merk
Startups zijn hot en ook Nederland koestert deze vernieuwende bedrijven in de hoop dat ze uitgroeien tot duurzaam succesvolle ondernemingen. Lang niet alle startups komen echter overtuigend uit de startblokken en ruim 90% verlaat de wedstrijd voortijdig. De grote uitdaging bestaat er dus uit om van meer startups daadwerkelijke sterren te maken. Goed doordachte merkidentiteit is een strategisch 'stuur' Branding kan hierbij een belangrijke rol vervullen omdat het kan helpen een jonge onderneming...
Nederlands | 5 uur 19 minuten (459 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Menno Lanting Het geheim van disruptie
De basis van echte vernieuwing
Het geheim van disruptie van Menno Lanting bevat de kernboodschap uit zijn bestseller De disruptieparadox: de vier paradoxen van disruptie. Lanting legt in dat boek de aard van disruptie bloot en laat zien hoe organisaties ermee om kunnen gaan. Disruptie ontstaat op het kruispunt van verschillende vakgebieden, dankzij de combinatie van nieuwe technologieën vanuit schijnbare tegenstellingen, zoals snel versus langzaam en exploitatie versus exploratie. Wie leert omgaan met de paradoxen van disruptie...
Nederlands | 1 uur 56 minuten (167 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Pauline C. Houweling de Bruijn Terug naar de kern - De logica van mediation
Mediation: de meest zuivere manier van helpen
Mediation: de meest zuivere manier van mensen helpen Wat doet een mediator eigenlijk waardoor mensen zelf hun conflict leren oplossen? Wat kan deze methodiek betekenen voor andere vakgebieden waar mensen hulp vragen? Een conflict raakt mensen persoonlijk. Als begeleider krijg je veel op je af: hoe behoud je evenwicht tussen je professionaliteit en betrokkenheid, tussen theorie en praktijk? De kern van de methodiek mediation is conflictbegeleiding met respect voor het zelf-oplossend vermogen: wat...
Nederlands | 3 uur 12 minuten (276 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
George van Houtem Onderhandelen als het heet wordt
Technieken en strategieën voor succes als het heet wordt
Wat doe je als je onderhandelingspartner plotseling wegloopt? Hoe weet je of iemand bluft? Hoe ga je om met emotionele chantage? Voortaan heb je altijd een oplossing als je onder druk staat. Met de technieken en strategieën in dit nieuwe boek van onderhandelingsexpert George van Houtem kun je elke crisis aan. George onthult beproefde onderhandelingstechnieken uit zijn eigen praktijk en die van bekende toponderhandelaars, waaronder Gerrit Zalm, Alexander Rinnooy Kan en Peter Wakkie. Voortaan kom...
Nederlands | 4 uur 19 minuten (372 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Jan Bletz Denken als Marcel Boekhoorn
Marcel Boekhoorn is de ondernemendste investeerder van Nederland. Sinds de verkoop van Bakker Bart rijgt hij lucratieve deals aaneen. Rijk werd hij door Telfort met een half miljard euro winst te slijten aan KPN. Beroemd werd hij als de redder van Hema. Journalist en auteur Jan Bletz dook in het leven en werk van de man die zich alleen laat zien als levensgenieter en societyfiguur. Schijnbaar zorgeloos gaat hij door het leven, met een knappe vrouw aan zijn zijde en het roer van zijn superjacht onder...
Nederlands | 1 uur 46 minuten (153 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Jan Bletz Denken als Mark Zuckerberg
Mark Zuckerberg heeft vrienden en vijanden, die het er allemaal over eens zijn dat niemand anders Facebook zo groot had kunnen maken. Zuckerberg is een briljante programmeur en vooral een fanatieke ondernemer die niet rust voordat de laatste aardbewoner deel uitmaakt van zijn even populaire als invloedrijke netwerk. Wat kunnen we van hem leren? Jan Bletz is journalist. Hij schrijft vooral over financiën en ICT, onder andere voor Computable, Management Team en Sprout. Hij was hoofdredacteur van...
Nederlands | 2 uur 3 minuten (177 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Victor Vlam Denken als Donald Trump
President Donald Trump was pas dertig toen hij de Trump Tower bouwde in Manhattan. Het was de start van een carrière vol successen en controverses die hem uiteindelijk tot het Witte Huis zou brengen. Trump verloor miljarden en verdiende miljarden. Wat kunnen we van hem leren? Hoe doen ze dat toch, de zakelijke genieën over wie we het ene na het andere succes horen? Lees het in de serie Topondernemers, waarin de successen (en de mislukkingen) van bekende Nederlandse en buitenlandse ondernemers...
Nederlands | 2 uur 38 minuten (227 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Juul Martin Handboek voor wereldverbeteraars
Hoe je als praktische idealist je dromen kunt waarmaken
Wil jij de wereld verbeteren? Stop dan met praten, kom in actie en begin een concreet project om je droom te verwezenlijken. Wil je een einde maken aan zwerfafval, eenzame mensen helpen of de bijen redden? Wat je droom ook is, je kunt hem alleen verwezenlijken als je in actie komt. Maak je geen zorgen over geld, want spullen zijn er genoeg. En maak je geen zorgen over al het werk, want er zijn altijd mensen die blij worden van meedoen met jouw droom. Dit handboek is een cocktail van de meest waardevolle...
Nederlands | 4 uur 2 minuten (348 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Femke Hogema Ondernemen in crisistijd
over mindset, cashflow en strategieën
De crisis zorgt bij veel ondernemers voor onrust. Klanten blijven weg, de omzet keldert. Ondernemers maken zich zorgen over de toekomst van hun bedrijf. Maar piekeren heeft nog nooit iemand verder gebracht. Wat staat je dan wel te doen? Survive Niks doen is geen optie. Verlammen is een gouden recept om op faillissement af te stevenen. Hoe kom je dan wel door deze crisis heen? En misschien nog belangrijker: hoe creëer je een bedrijf en financiële situatie waarmee je een volgende crisis beter aankan?...
Nederlands | 3 uur 31 minuten (303 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Richard Engelfriet Zo simpel kan het zijn
Simpele oplossingen voor lastige problemen
Ontdek 30 simpele oplossingen voor moeilijke problemen. MEER ZOALS DIT Vind je dit interessant? Klik voor meer op de serie Persoonlijke Ontwikkeling en Gezondheid bij dit boek. OVER DIT BOEK Ergert u zich ook zo aan collega’s, buren en bedrijven die ‘moeilijk doen’ tot een kunst hebben verheven? Welkom in Nederland, het land waar het makkelijk is om moeilijk te doen. Gelukkig kan het ook simpel. Krijg 30 simpele oplossingen voor moeilijke problemen. Inspirerende tips en praktische voorbeelden om...
Nederlands | 2 uur 9 minuten (185 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)