Zoekresultaten
Resultaat 281 - 300 (van 636)
Hans Faber De zondaar
Misdaadverslaggever Vince van Zandt heeft een moeilijke tijd. Een grote en spraakmakende reportage van zijn hand moet gerectificeerd worden en van de nieuwe hoofdredacteur mag Vince alleen nog maar bureaudiensten draaien. Tijdens een van die diensten stuit Vince op een duistere moord op Urk. Op eigen rekening reist hij af naar de plaats delict waar de moordenaar een Bijbeltekst in het strand heeft achtergelaten. Niet veel later wordt Urk opgeschud door een tweede moord. Vince' interesse wordt gewekt...
Nederlands | 10 uur 18 minuten (890 MB) | The House of Books, Amsterdam | 2023
Luisterboek (digitaal)
Simon van Teutem De bermudadriehoek van talent
Hoe knappe koppen verdwijnen in betekenisloze banen
Als aan het eind van een lange werkdag de haren van Morgan Stanley-stagiair Simon van Teutem op zijn toetsenbord vallen, vraagt hij zich af: wat dóé ik hier? Net als veel andere ambitieuze studenten wil hij de wereld veranderen. En toch zit hij tot diep in de nacht te zwoegen voor een bank. Geen wereldvrede, kweekvlees en klimaatdoorbraken, maar Excelsheets, conferencecalls en businessclassvluchten. Hoe is hij hier beland? In gesprek met tientallen medestudenten, bankiers, advocaten en consultants...
Nederlands | 240 pagina's (ePub3, 0,6 MB) | De Correspondent, Amsterdam | 2025
E-book
Peter Tomalin Het verhaal van Aston Martin
een ode aan het legendarische merk Aston Martin
Geschiedenis van de autofabrikant Aston Martin, met aandacht voor diverse automodellen, successen in de autosport en culturele achtergronden. Met foto’s en illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Kosmos Uitgevers, Utrecht | 2024
Gedrukt boek
Eva de Valk Silicon Valley
waar de toekomst wordt gemaakt
Overzicht van verleden, heden en mogelijke toekomst van Silicon Valley, het gebied bij San Francisco waar talrijke innoverende informaticabedrijven zijn gevestigd.
Non-fictie
Nederlands | 220 pagina's | Lebowski Publishers, Amsterdam | 2014
Gedrukt boek
Rüdiger Jungbluth IKEA
het geheim van het succes
Geschiedenis, groei en ontwikkeling van het wereldconcern Ikea en zijn oprichter Ingvar Kamprad (1926), de filosofie van het bedrijf en de redenen van het succes.
Non-fictie
Nederlands | 283 pagina's | Nieuw Amsterdam, [Amsterdam] | 2006
Gedrukt boek
Ron Stoop De gegijzelde economie
een reis door de tijd langs de vernietigende effecten van scheefgroei
Politiek-economische verhandeling over hoe de economische geschiedenis van Nederland en de Westerse wereld de scheefgroei van de huidige economie kan verklaren.
Non-fictie
Nederlands | 291 pagina's | Bot Uitgevers, [Voorschoten] | 2022
Gedrukt boek
Karen Homer Little book of Hermès
het verhaal van het iconische modehuis Hermès
Verslag van de geschiedenis van modehuis Hermès, met afbeeldingen van de meest kenmerkende ontwerpen.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Kosmos, Utrecht | 2022
Gedrukt boek
Simon van Teutem De bermudadriehoek van talent
hoe knappe koppen verdwijnen in betekenisloze banen
Waarom kiezen veelbelovende twintigers voor betekenisloze banen op de Zuidas? Hoe kun je als samenleving voorkomen dat deze jongeren kiezen voor het grote geld.
Non-fictie
Nederlands | 232 pagina's | De Correspondent, Amsterdam | 2025
Gedrukt boek
Greg Hoffman Het emotie-effect
creatieve leiderschapslessen uit een leven bij Nike
Creativiteit kun je leren: marketinglessen uit een leven bij Nike. Voor lezers van Shoe Dog.Waarom zijn de reclames van Nike (o.a. met Serena Williams, Roger Federer en Cristiano Ronaldo) zo populair, met soms wel meer dan 100 miljoen views op YouTube? Greg Hoffman, de voormalig Chief Marketing Officer van Nike, verklaart in dit boek hun succes: ze stellen de mens boven het product. In Het emotie-effect deelt hij zijn lessen en verhalen over de kracht van creativiteit en storytelling, en laat hij...
Non-fictie
Nederlands | ePub2 | HarperCollins, Amsterdam | 2022
E-book
Laia Farran Graves Little book of Fendi
het verhaal van het iconische modehuis Fendi
Geschiedenis van het Italiaanse modehuis Fendi. Met foto’s.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Kosmos Uitgevers, Utrecht | 2024
Gedrukt boek
Martin Hägglund Dit leven
hoe onze sterfelijkheid ons vrijmaakt
Onderzoek naar het verband tussen vrijheid en sterfelijkheid in een geseculariseerde wereld, vanuit het perspectief van filosofie, spiritualiteit, literatuur en politiek.
Non-fictie
Nederlands | 508 pagina's | Alfabet uitgevers, Utrecht | 2022
Gedrukt boek
Vera Spaans Te laat
waarom je nooit zomaar te vroeg of te laat bent
Waarom komen mensen te laat? Wat zegt het over je als je altijd te laat óf juist te vroeg bent? En waarom missen laatkomers toch maar zelden een vliegtuig? Madonna, Lil Kleine, Sinterklaas? Altijd te laat. Donald Trump steeg op met zijn privéjet en liet zijn vrouw op de startbaan staan omdat ze vijf minuten te laat was. Maar als wereldleider komt hij graag als laatste binnen. En waar in sommige landen de tijd van elastiek is, is die in Japan zo strak gespannen dat een machinist met 10 seconden...
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 3,8 MB | Das Mag, Amsterdam | 2020
E-book
Flip Vuijsje Mick Jagger
manager, ondernemer
Schets van de rol van de Britse popzanger (1943- ) als manager en business-strateeg van The Rolling Stones.
Non-fictie
Nederlands | 202 pagina's | Nieuw Amsterdam, [Amsterdam] | 2005
Gedrukt boek
Michiel Zonneveld Plan van de Arbeid, of: Het verlangen naar een nieuw Plan
Herlezing van het politiek-economische Plan van de Arbeid (1935), waarbij de auteur aan de hand van gesprekken met economen, filosofen en ondernemers op zoek gaat naar alternatieven voor het huidige economische systeem.
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Querido Fosfor, Amsterdam | 2023
Gedrukt boek
Sander 't Sas De taxioorlog
intimidatie, corruptie en geweld bij de Taxi Centrale Amsterdam
Journalistiek verslag van de opstand van chauffeurs van de Taxi Centrale Amsterdam tegen de nieuwe taxiwet die in 2000 een einde maakte aan het monopolie van de TCA, met ruime aandacht voor verhalen van betrokkenen. Met foto’s.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Nieuw Amsterdam, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Zoë Schiffer Extreem intens
Twitter onder Elon Musk
De verwachtingen waren hooggespannen toen Elon Musk Twitter (nu X) kocht. De visionair achter Tesla en SpaceX had een vurige overtuiging om de online vrijheid van meningsuiting te beschermen en de mensheid te helpen. 'Ik deed het niet voor het geld,' aldus Musk. Maar vanaf dag één ontspoorde het nieuwe avontuur van Musk volledig. EXTREEM INTENS is het ware verhaal van hoe Musk Twitter veranderde in zijn persoonlijke megafoon, op basis van honderden uren interviews met meer dan zestig werknemers,...
Nederlands | 352 pagina's (ePub3, 2,6 MB) | Bot Uitgevers, [Voorschoten] | 2024
E-book
Marry de Gaay Fortman Verdrink geen dooie eend
de kunst van beminnelijke doeltreffendheid
In Verdrink geen dooie eend vertelt topadvocaat Marry de Gaay Fortman over haar carrière als vrouw in een mannenwereld. De belangrijkste lessen: verspil geen energie aan negatieve situaties of dwarsliggers – ‘dooie eenden’ – en onderschat nooit de kracht van beminnelijkheid. Als je motto ‘getting to yes’ is, hoef je nooit meer iemand zijn ongelijk, onvermogen of falen in te wrijven, maar ontstaat er ruimte om nuchter te focussen op het bereiken van gezamenlijke doelen. Effectief gedrag en open communicatie...
Non-fictie
Nederlands | 153 pagina's (ePub2, 2,1 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2018
E-book
Joseph E. Stiglitz De weg naar vrijheid
economie en de goede samenleving
Pleidooi voor een herwaardering van de democratie en de economie, met als doel een systeem te creëren dat garant staat voor betekenisvolle vrijheden voor het grootste deel van de mensheid.
Non-fictie
Nederlands | 367 pagina's (ePub2, 2,6 MB) | Querido, Amsterdam | 2024
E-book
Walter Isaacson Elon Musk
Biografie van de Zuid-Afrikaans-Canadees-Amerikaanse ingenieur en ondernemer (1971), oprichter van SpaceX en mede-oprichter van Zip2, PayPal en Tesla. Met zwart-witfoto’s.
Non-fictie
Engels | 670 pagina's | Simon & Schuster, London | 2023
Gedrukt boek
Darla-Jane Gilroy Little book of Burberry
het verhaal van het iconische modehuis Burberry
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Kosmos Uitgevers, Utrecht | 2023
Gedrukt boek