Zoekresultaten
Resultaat 301 - 320 (van 2156)
Esther van der Heijden | Inge van der Heijden Autisme in het gezin
verrijking of probleem?
Positieve en praktische kijk op de opvoeding van autistische kinderen met oog voor hun gaven en talenten.
Non-fictie
Nederlands | 124 pagina's | AnkhHermes, Utrecht | 2013
Gedrukt boek
Russell Barkley Omgaan met ADHD op school
evidence based methoden voor leerkrachten
Nederlandse hertaling van een oorspronkelijk Amerikaans boek over het omgaan met ADHD-kinderen en -jongeren, met concrete tips voor een juiste benadering door leerkrachten.
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Jeroen Onstenk Geïntegreerd pedagogisch handelen
in voortgezet onderwijs en beroepsonderwijs
Studieboek voor studenten voortgezet onderwijs en mbo met aandacht voor pedagogisch handelen om leerlingen bij hun persoonlijke, sociale en maatschappelijke ontwikkeling te ondersteunen. Met illustraties en foto’s.
Non-fictie
Nederlands | 352 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2023
Gedrukt boek
Bernadette Sanders Taalontwikkelingsstoornissen in het basisonderwijs en het speciaal basisonderwijs
signaleren, praktische handelingsadviezen en tips
Handboek over de omgang met kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) in het basisonderwijs en het speciaal basisonderwijs. Met illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 302 pagina's | LannooCampus, Leuven, Amsterdam | 2023
Gedrukt boek
Kristina Routh Het syndroom van Down
In korte hoofdstukken met kleurenfoto's wordt informatie gegeven over het leven met het syndroom van Down. Vanaf ca. 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 56 pagina's | Corona, Etten-Leur | 2006
Gedrukt boek
Ellen Braaten | Brian Willoughby Ik snap het wel, maar niet zo snel...
wat kun je doen voor kinderen met langzame informatieverwerking?
Gids over kinderen met leerproblemen, bestemd voor leerkrachten en remedial teachers.
Non-fictie
Nederlands | 157 pagina's | Hogrefe, [Amsterdam] | 2014
Gedrukt boek
Carol Stock Kranowitz Met plezier uit de pas
activiteiten voor kinderen met sensorische integratiestoornis
Non-fictie
Nederlands | 298 pagina's | Nieuwezijds, Amsterdam | 2007
Gedrukt boek
A.M. Tulner-Hepkema Overwin dyslexie!
handig leren omgaan met lees- en spellingproblemen
Handboek voor docenten, begeleiders en ouders van dyslectische kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 240 pagina's | Graviant educatieve uitgaven, Doetinchem | 2008
Gedrukt boek
Noëlle Pameijer Handelingsgericht werken
samenwerken aan schoolsucces
Theoretisch en praktisch kader bij het implementeren van handelingsgerichte primaire onderwijs- en zorgwerkprocessen.
Non-fictie
Nederlands | 351 pagina's | Acco, Den Haag | 2017
Gedrukt boek
Wessel Broekhuis Alleen met mijn wereld
hoe ik leerde leven met autisme
Non-fictie
Nederlands | 157 pagina's | Nieuwezijds, Amsterdam | 2010
Gedrukt boek
Ben Daeter Slimmer dan je ouders
Problemen in de opvoeding, begeleiding en het (basis)onderwijs van kinderen die om uiteenlopende redenen slimmer zijn dan hun ouders.
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2014
Gedrukt boek
Fina van de Pol-Drent Met buikpijn naar school
op zoek naar een effectieve aanpak van pesten
Praktische gids voor het signaleren en aanpakken van pesten, zowel in het lager en voortgezet onderwijs als elders zoals in werksituaties.
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Uitgeverij Kok, Utrecht | 2013
Gedrukt boek
Max Güldner Selectief mutisme bij kinderen
als een kind soms niet praat
Achtergronden, diagnose en behandeling van kinderen die in bepaalde situaties nooit spreken.
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | LannooCampus, Houten | 2012
Gedrukt boek
Adinda de Vreede Teken je gesprek over faalangst
of andere dingen waarover je piekert
Beschrijving van een methode voor begeleiding van leerlingen met faalangst of andere leerproblemen in het basis- en voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 51 pagina's | Pica, [Huizen] | 2012
Gedrukt boek
Esther Oskam | Wilma Scheres Totale communicatie
Beschrijving van een methode om te communiceren met verstandelijk en/of auditief gehandicapten met gebruik van gesproken taal, lichaamstaal, geluiden, afbeeldingen en gebaren.
Non-fictie
Nederlands | 244 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten | 2016
Gedrukt boek
Loes van der List | Floor Raeijmaekers Hartstikke hoogbegaafd!
praktische gids voor kinderen én ouders
Een 14-jarig meisje legt uit wat het betekent om hoogbegaafd te zijn, voor haar en voor andere kinderen. In de tweede helft staat informatie van haar moeder voor volwassenen. Met zwart-witillustraties. Vanaf ca. 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | 248media uitgeverij, Steenwijk | 2014
Gedrukt boek
Annemiek Deij Gehoord worden
omgaan met slechthorendheid
Praktische informatie over slechthorendheid in de verschillende fasen van het leven, afgewisseld met ervaringsverhalen.
Non-fictie
Nederlands | 231 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2013
Gedrukt boek
Anneke Smits Dyslectische kinderen leren lezen
individuele, groepsgewijze en klassikale werkvormen voor de behandeling van leesproblemen
Non-fictie
Nederlands | 157 pagina's | Boom, Amsterdam | 2006
Gedrukt boek
Marion van de Coolwijk Beelddenken
visueel leren en werken
Onderwijskundige theorie en praktijk met een overzicht van methoden en werkvormen voor de leerstijl 'beelddenken', bedoeld voor alle niveaus van onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 208 pagina's | Instituut Kind in Beeld, [Winkel, NH] | 2012
Gedrukt boek
Gerdie Verheijden Koen - ik heb geen adhd, want ik ben anders dan Leon
Koen, die adhd heeft, vertelt in zijn dagboek hoe hij hiermee leert omgaan. Vanaf zijn achtste totdat hij op de middelbare school zit. Met informatie en tips, ook voor opvoeders. Met tekeningen in zwart-wit en rood. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 86 pagina's | Van Tricht, Deventer | 2011
Gedrukt boek