Zoekresultaten
Resultaat 301 - 320 (van 359)
Lerende scholen
een vijfde discipline-handboek voor onderwijzers, ouders en iedereen die betrokken is bij scholing
Artikelen over de verschillende aspecten van de onderwijsinstelling als 'lerende organisatie'.
Non-fictie
Nederlands | 510 pagina's | Academic Service, Schoonhoven | 2008
Gedrukt boek
Jan van Balkom Klassenmanagement
Non-fictie
Nederlands | 75 pagina's | Esstede, Heeswijk-Dinther | 2000
Gedrukt boek
Welkom op school
mentormethode voor nieuwkomers in het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | Pharos, Utrecht | 2000
Gedrukt boek
A.J.J.A. Scherpbier De Maastrichtse onderwijs benadering
Non-fictie
Nederlands | 26 pagina's | Universitaire Pers Maastricht, Maastricht | 2000
Gedrukt boek
Vieringen
Praktische wenken voor leerkrachten in het basisonderwijs voor de inhoudelijke vormgeving en organisatie van vieringen met kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 77 pagina's | Samsom, Alphen aan den Rijn | 2000
Gedrukt boek
Tjarco Duinstra Eigentijds basisonderwijs 1919-2020
levensbeschouwelijke communicatie in het bijzonder en openbaar basisonderwijs: wat is het, hoe werkt het, wat kan het?
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Echelon, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
Anne Dekker Ze noemen het AD(H)D
lotgevallen van een moeder en haar kind
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Swets & Zeitlinger, Lisse | 2000
Gedrukt boek
Jooske Kool Ho, tot hier en niet verder...!
psychosociale weerbaarheid voor kinderen, ouders en opvoeders
Non-fictie
Nederlands | 455 pagina's | Acco, Den Haag | 2016
Gedrukt boek
Harry Bernard Meulenkamp Spellen of spelen...
spelfouten in open en gesloten lettergrepen in tweelettergrepige woorden bij leerlingen in de basisschool
Non-fictie
Nederlands | 217 pagina's | Graviant educatieve uitgaven, [Doetinchem] | 2000
Gedrukt boek
Jaap Noorda Hangplekken, een nieuwe rage?
handleiding voor jongerenontmoetingsplaatsen en jeugdbeleid
Non-fictie
Nederlands | 218 pagina's | VU Uitgeverij, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
M. Bisschop Hier harder slaan!
een verhaal over pesten
Verteld wordt hoe erg pesten kan zijn en wat je er aan kunt doen. Met veel zwart-wittekeningen. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | Averbode, [Averbode] | 2000
Gedrukt boek
Wilbert van Vree Slagvaardig en inspirerend vergaderen
Non-fictie
Nederlands | 115 pagina's | Samsom, Alphen aan den Rijn | 2000
Gedrukt boek
Hanneke Moerdijk Plitse pletse
muziekactiviteiten
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | Bohn Stafleu Van Loghum, Houten [etc.] | 2000
Gedrukt boek
H.M. Langeveld Kunst op termijn
toekomstscenario's voor cultuurbeleid
Eerste uitgave in de reeks Toekomststudies cultuur, waarmee een aanzet wordt gegeven tot een brede discussie over het culturele leven in de komende decennia en de rol van de overheid. Vraag en aanbod in de kunsten dreigen steeds verder uit elkaar te groeien, het kunstbestel behoeft vernieuwing. De mogelijkheden voor langetermijnbeleid worden geschetst aan de hand van twee toekomstscenario's. Twee culturele stromingen worden daarbij onderscheiden. De eerste is die van de vrije markt en de 'ondernemende...
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Boekmanstudies, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
D.P. Dhall Dynamisch ouderschap
onderwijs in menselijke waarden voor ouders; gebaseerd op de leringen van Sathya Sai Baba
Non-fictie
Nederlands | 208 pagina's | Stichting Sri Sathya Sai Baba-Nederland, Utrecht | 2007
Gedrukt boek
Kees Krijnen Waarom gedraag ik me anders
afwijkend gedrag, borderline en ADHD
Autobiografisch getint relaas over mensen met een gedragsstoornis.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Andromeda, Blaricum | 2000
Gedrukt boek
Sterk starten
handboek voor starters op de arbeidsmarkt
Handleiding voor startende hbo-ers en academici op de arbeidsmarkt.
Non-fictie
Nederlands | 156 pagina's | Bakker, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
Stichting Lezen Lezen en leesbevordering in een multiculturele samenleving
verslag van het congres van 15 en 16 mei 2000 georganiseerd door Stichting Lezen en Universiteit Utrecht
Bijdragen van de inleiders van het congres waarin vanuit verschillende invalshoeken wordt ingegaan op het onderwerp lezen en leesbevordering in een multiculturele samenleving. Aandacht voor wetenschappelijk onderzoek naar geletterdheid bij jonge autochtone en allochtone lezers, de voordelen en de problemen van een interculturele benadering van literatuuronderwijs, verschillen en overeenkomsten in de omgang met literatuur en lezen in het algemeen, de invloed die het lezen kan hebben op de lezer. Naast...
Non-fictie
Nederlands | 227 pagina's | Eburon, Delft | 2000
Gedrukt boek
Henk van Dam Uw kind en de tv
Kritische beschouwingen vanuit christelijk perspectief.
Non-fictie
Nederlands | 70 pagina's | Boekencentrum, Zoetermeer | 2000
Gedrukt boek
José Reijntjens Kinderen in de groep
groepsgericht werken in kindercentra
Non-fictie
Nederlands | 65 pagina's | NIZW, Utrecht | 2000
Gedrukt boek