Zoekresultaten
Resultaat 301 - 320 (van 2268)
Nederlandse Stichting voor het Dove en Slechthorende Kind Zo praat ik
een kijkje in het leven van jonge kinderen met een taalontwikkelingsstoornis
Non-fictie
Nederlands | 117 pagina's | Poiesz Uitgevers, Koog aan de Zaan | 2015
Gedrukt boek
Kaat Dewitte | Griet Dewitte Mijn kind heeft DCD
gids voor ouders, leerkrachten en hulpverleners
Praktische gids voor de opvoeding van kinderen met de coördinatie-ontwikkelingsstoornis DCD (Development Coordination Disorder).
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Lannoo, Tielt | 2018
Gedrukt boek
R. Verstegen | H.P.B. Lodewijks Interactiewijzer
analyse en aanpak van interactieproblemen in professionele opvoedingssituaties
Non-fictie
Nederlands | 279 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2018
Gedrukt boek
Paul E. Dennison | Gail E. Dennison Handboek brain gym
nieuwe uitgebreide handleiding bij de brain gym-oefeningen; energetische oefeningen voor kinderen met leerproblemen
Handboek voor leerkrachten in het basisonderwijs voor de aanpak van leerproblemen.
Non-fictie
Nederlands | 183 pagina's | Panta Rhei uitgeverij, Katwijk | 2014
Gedrukt boek
Frits Boer Angst bij kinderen
Hoe ontstaat angst, welke soorten zijn er, wat betekent het voor het kind of de jongere zelf en welke behandelingen zijn er mogelijk? Gids, met enige illustraties, voor opvoeders van kinderen van ca. 0 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 122 pagina's | LannooCampus, Tielt, Houten | 2011
Gedrukt boek
Rob Rodrigues Pereira ADHD: en nu?
Wanneer ben je té druk? Is het een modeziekte? Ook bij volwassenen?
Praktische en medische informatie voor patiënten en hun omgeving.
Non-fictie
Nederlands | 141 pagina's | Kosmos, Utrecht [etc.] | 2011
Gedrukt boek
Anton Horeweg De traumasensitieve school
anders kijken naar gedrag
Pleidooi voor een andere kijk op gedragsproblemen die gerelateerd kunnen zijn aan trauma’s, aangevuld met kennis en gereedschap waarmee de school en leerkracht ‘traumasensitief’ kunnen handelen gericht op herstel.
Non-fictie
Nederlands | 512 pagina's | LannooCampus, Tielt | 2024
Gedrukt boek
Kirstin Rozema Zeg dat dan... want ik heb autisme
Lot (ik-figuur) vertelt hoe het is om autisme te hebben. Zo denkt ze bijvoorbeeld dat sleutels echt pootjes kunnen hebben. Wat gaat er allemaal in haar hoofd om? Met illustraties in zwart-wit en een enkele in kleur. Vanaf ca. 6 jaar, zelf lezen vanaf ca. 7 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 37 pagina's | Uitgeverij Buitenzorg, [Ermelo] | 2014
Gedrukt boek
Sanne Kloosterboer Wonderkind
Een moeder vertelt over het leven met haar dochter met een verstandelijke beperking.
Non-fictie
Nederlands | 183 pagina's | Lev., Utrecht | 2012
Gedrukt boek
Herma Egberts-Hogt Hoogbegaafd
dan ben je toch gewoon slim?
Informatie over de eigenschappen, kwaliteiten en valkuilen van hoogbegaafde kinderen, met aandacht voor het herkennen van hoogbegaafdheid bij kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 31 pagina's | 248media uitgeverij, [Steenwijk] | 2023
Gedrukt boek
Franz Ruppert Symbiose en autonomie
een weg uit symbiosetrauma en destructieve afhankelijkheid; traumaopstellingen als nieuwe benadering
Non-fictie
Nederlands | 317 pagina's | Akasha, Eeserveen | 2010
Gedrukt boek
Tineke Verdoes Belevend leren
ideeën om beelddenkers bij je les te houden
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2015
Gedrukt boek
Ronald D. Davis De gave van leren
nieuwe methoden om leerstoornissen te overwinnen; ADD, rekenproblemen, ADHD, schrijfproblemen
Non-fictie
Nederlands | 348 pagina's | Elmar, Rijswijk | 2004
Gedrukt boek
Effy Vanspranghe (Samen)spelen
spel en spelen autismevriendelijk aanpassen volgens sociale niveaus
Soms hebben kinderen en jongeren, al dan niet met autisme, moeite met samen spelen. Bevat veel informatie over materiaal delen, sociale regels volgen enz. en praktijkvoorbeelden voor o.a. puzzelen, televisie kijken en lezen. Met kleine zwart-witillustraties. Voor opvoeders van kinderen van ca. 4 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Epo, Berchem | 2019
Gedrukt boek
Marianne Chatriot Zoveel meer dan dyslexie
leesproblemen in proportie zien
Ervaringsverhalen van een Franse kinderarts over kinderen met dyslexie, waarbij ze de meest voorkomende vragen over lees- en leerproblemen beantwoordt.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Uitgeverij Nieuwezijds, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Carol Gray Het grote sociale verhalen boek
Hoe geef je kinderen met autisme meer inzicht in sociale situaties? Via 175 korte, overzichtelijke verhaaltjes met kleurenfoto's leer je ze omgaan met o.a. fouten, gevoelens, feestdagen, pesten en vriendschappen. Voor opvoeders met kinderen van ca. 3 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 331 pagina's | Pica, [Huizen] | 2019
Gedrukt boek
Ellen Notbohm 10 dingen die je zou moeten weten over: kinderen met autisme
Adviezen voor een minder krampachtige omgang tussen volwassenen en kinderen met autisme.
Non-fictie
Nederlands | 114 pagina's | Pica, [Huizen] | 2006
Gedrukt boek
Sociaal onhandig
de opvoeding van kinderen met PDDNOS en ADHD
Non-fictie
Nederlands | 162 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2001
Gedrukt boek
Sarah Lennard-Brown Autisme
Met behulp van persoonlijke verhalen wordt informatie gegeven over autisme voor wat betreft oorzaken, symptomen, diagnose, behandeling en gevolgen voor het dagelijks leven. Met kleurenfoto's. Vanaf ca. 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | Ars Scribendi Uitgeverij, Etten-Leur | 2008
Gedrukt boek
R. Feuerstein Laat me niet zoals ik ben
een baanbrekende methode om de cognitieve en sociale ontwikkeling te stimuleren
Beschrijving van een methode voor een gerichte aanpak van kinderen en volwassenen met een ontwikkelingsachterstand.
Non-fictie
Nederlands | 333 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 2005
Gedrukt boek