Zoekresultaten
Resultaat 321 - 340 (van 983)
Caroline Koetsenruijter Jij moet je bek houden!
omgaan met boze burgers, ouders, klanten en patiënten
Praktische lessen voor professionals in het herkennen, voorkomen en oplossen van conflicten om zo beter te kunnen omgaan met agressieve burgers, ouders, klanten en patiënten.
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's (ePub2, 2,3 MB) | De Vrije Uitgevers, Baarn | 2020
E-book
Wim H.M. Geerts Wat moet ik toch met Gerard?
effectief omgaan met lastige medewerkers
Leidinggeven is een vak. Zoals een timmerman een opleiding volgt om te leren omgaan met de vele gereedschappen die bij het timmervak horen, zo zou elke leidinggevende de basiskennis die bij het vak hoort, moeten beheersen. En de basisvaardigheden getraind moeten hebben. Logisch toch? Toch blijkt dit vaak niet het geval. In 'Wat moet ik toch met Gerard?' krijgen leidinggevenden gereedschappen aangereikt, zoals motiveren, enthousiasmeren, waarnemen en schakelen. Daarnaast typeert de auteur een aantal...
Non-fictie
Nederlands | 208 pagina's (ePub2, 6,3 MB) | Thema, Zaltbommel | 2020
E-book
Marian Draaisma | Sjors van Leeuwen Sterk merk in de zorg
power to the people
Mensen houden van merken. Ook in de zorg. Merken geven patiënten, medewerkers, verwijzers en zorginkopers herkenning, vertrouwen en houvast. Merken maken het leven gemakkelijk. Je weet wat je kunt verwachten én krijgt. Het bouwen van een sterk zorgmerk is echter geen eenvoudige opgave. Sterk merk in de zorg beschrijft hoe je een onderscheidende positie krijgt in de markt én in het hoofd van de doelgroep. Met een eigen karakter en een goede reputatie. Met een unieke set van associaties die je als...
Non-fictie
Nederlands | ePub3, 82 MB | Pluryn, Nijmegen | 2020
E-book
Nele Pieters | Stephanie Duval You do you
You do You biedt een frisse, nieuwe kijk op concurrentiestrategie in de 21ste eeuw. Vanuit recente sociologische ontwikkelingen en inzichten uit de cognitieve psychologie, overtuigen de auteurs tot een andere kijk op branding. Merken riskeren zich immers meer en meer te verliezen in hun focus op de consument, terwijl ze die pas echt kunnen overtuigen wanneer ze trouw blijven aan hun authentieke zelf. In heldere en bezielde taal bouwen Nele Pieters en Stephanie Duval voort op de fundamenten van de...
Nederlands | 163 pagina's (ePub2, 0,7 MB) | Pelckmans uitgevers, Kalmthout | 2020
E-book
Erling Kagge Filosofielessen voor avonturiers
De Noor Erling Kagge was de eerste mens in de geschiedenis die te voet de Noordpool, de Zuidpool en de top van de Mount Everest wist te bereiken. Deze expedities naar de uiteinden van onze wereld leerden hem veel over de uiterste grenzen van menselijke volharding. In Filosofielessen voor avonturiers brengt hij de wijsheid en levenservaring samen die hij opdeed tijdens zijn barre expedities. Dit boek is een essentiële gids voor iedereen die van zijn leven een avontuur wil maken, op welke wijze dan...
Non-fictie
Nederlands | ePub2 | Business Contact, Amsterdam | 2020
E-book
Harm Ede Botje | Mischa Cohen Mijn meningen zijn feiten
de wording van Thierry Baudet
Nieuwe boek bij Uitgeverij Atlas Contact Bron: Flaptekst, uitgeversinformatie
Non-fictie
Nederlands | ePub2 | Atlas Contact, Amsterdam | 2020
E-book
Lianne Keemink Dingen anders doen
kleine gewoonteveranderingen voor een nóg leuker leven
The Self Help Hipster is terug! Jezelf goede gewoontes aanleren en slechte gewoontes afleren is volgens zelfhulpboeken een kwestie van een knop omzetten, gewoon even wilskracht tonen en zoveel mogelijk motiverende spreuken tot je nemen. De werkelijkheid is meestal weerbarstiger. In Dingen anders doen vertelt en onderzoekt Lianne hoe makkelijk of moeilijk het is om te stoppen met het scrollen langs social media of chocola inhaleren, om meer te sporten, geconcentreerder te werken en een opgeruimder...
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 9,2 MB | Nieuw Amsterdam, Amsterdam | 2020
E-book
Annet Scheringa | Simone Beemster Storylistening
organiseer de onderstroom en krijg medewerkers mee
In ‘Storylistening’ geven Annet Scheringa en Simone Beemster antwoord op vragen waar veel organisaties mee worstelen. Vragen als: hoe krijgen we de beweging erin? Hoe krijgen we mensen mee? Verleiden, verontrustende cijfers presenteren, visies en veranderplannen rondmailen: het werkt niet. Luisteren naar onderstroomverhalen, storylistening, werkt wél. Maar die griezelige wereld vol ervaringen, belevingen en emoties laten nogal wat organisaties links liggen. Zonde, want ze leveren parels aan inzichten...
Non-fictie
Nederlands | ePub2 | Business Contact, Amsterdam | 2020
E-book
Sandi Mann Als ik maar niet door de mand val
informatie over omgaan met het imposter-syndroom
Ken je dat? Het gevoel dat alles wat je bereikt hebt door puur geluk komt in plaats van hard werken of talent. Dat je je geluk eigenlijk niet verdient en ieder moment door de mand kan vallen. Bijna 70 procent van ons heeft er weleens last van: het impostersyndroom. In Als ik maar niet door de mand val legt psycholoog dr. Sandi Mann het impostersyndroom in heldere taal uit en laat ze zien hoe je met die onterechte onzekerheid om kunt gaan. Toegankelijk, populairwetenschappelijk en onderbouwd door...
Non-fictie
Nederlands | 125 pagina's (ePub2, 1,3 MB) | Kosmos Uitgevers, Utrecht | 2020
E-book
Tabe Ydo One day
voeg tijd toe aan je dag en leef maximaal
Na een persoonlijke zoektocht van 30 jaar leert Tabe Ydo je in ‘One Day’ alles wat je nodig hebt om tijd toe te voegen aan je dag. Zodat je je niet continu hoeft af te vragen waar de tijd blijft. Als mens en ondernemer snapt hij hoe kostbaar tijd is, en hoe weinig we ervan hebben. Dat levert ook een bewuster leven op. Ydo introduceert in dit boek de One Day methode. Een methode die je leert hoe je meer tijd kunt toevoegen aan je dagen. En door bewuster te leven, kun je massa’s plezier beleven zonder...
Non-fictie
Nederlands | 198 pagina's (ePub2, 2,4 MB) | Kosmos Uitgevers, Utrecht | 2020
E-book
J. Goudsblom Vuur en beschaving
Historisch-antropologische beschrijving van het vuur als civilisatieproces.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 1,8 MB | Van Oorschot, Amsterdam | 2020
E-book
Judith Budde | Karin Brugman Coachen met Voice Dialogue
handboek voor begeleiders
Voice Dialogue is een ervaringsgerichte methode die steeds bekender wordt onder coaches in Nederland. In Voice Dialogue gaan we er vanuit dat ieder mens uit meerdere ikken of subpersonen bestaat. Deze ikken nemen het stuur geregeld van ons over. Zoals een Pleaser die zorgt dat je geen conflicten krijgt en een Pusher die je aanzet tot overwerken. Grip krijgen In Voice Dialogue gaat de begeleider letterlijk in gesprek met de verschillende ikken van de cliënt. Daardoor leert de cliënt zijn innerlijke...
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 1,9 MB | Thema, Zaltbommel | 2020
E-book
Marie Kondo | Scott Sonenshein Opgeruimd! Op het werk
Marie Kondo, auteur van de internationale bestseller Opgeruimd!, en organisatiepsycholoog Scott Sonenshein bundelen hun krachten voor meer plezier op ons werk. De werkvloer lijkt een magneet voor afleiding en rommel. Wie is er nooit moedeloos geworden van onnodige vergaderingen, stapels papierwerk, eindeloze e-mails en nutteloze klusjes? Dit zijn de hedendaagse gevaren van ons werkzame leven, die langzaam ons werkplezier ondermijnen, onze carrièrekansen doen slinken en ons algehele welzijn verminderen....
Non-fictie
Nederlands | 240 pagina's (ePub2, 1 MB) | Lev., Amsterdam | 2020
E-book
Anouhk Sterken Zeg het
Vergeet alles wat je denkt te weten over presenteren. ‘Je moet je gewoon voorstellen dat iedereen in het publiek naakt is. Dat werkt echt.’ Niet. Het kan makkelijker. Als je weet wát het is dat de aandacht van je publiek kan trekken, dan kun je dat gebruiken in je verhaal. Het geheim zit hem niet in naakte mensen of in goedgetimede handbewegingen. Het geheim zit hem in jouw vermogen om een verbinding te maken met je publiek. Of het nou een presentatie is voor je leidinggevende, een potentiële...
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's (ePub2, 2,7 MB) | Lev., Amsterdam | 2020
E-book
Hanneke de Wit Van passie naar boek
een stappenplan om je boek te schrijven en zelf uit te geven
Managementboeken zijn populairder dan ooit en steeds meer ondernemers schrijven een boek voor hun bedrijf. Niet zo gek, want een boek is een prachtige marketingtool. Het verhoogt je expertstatus, en dwingt je bovendien om nog eens goed na te denken over je doelgroep en je positionering. Hoewel het nog niet zo lang geleden slechts voor enkelingen was weggelegd om een professioneel boek uit te geven, is de boekenwereld inmiddels enorm veranderd. Dat is te danken aan de opkomst van digitaal drukwerk,...
Non-fictie
Nederlands | 304 pagina's (ePub3) | Tangram Studio, Waddinxveen | 2020
E-book
Johannes de Geus | Natasja Loomans Stukken beter schrijven
zo wordt schrijven makkelijker en leuker!
Brieven, mails, offertes, of blogs, twitter of Linkedin; veel mensen vinden schrijven moeilijk. En dat is jammer want door de moderne media doen we het steeds vaker! Stukken beter schrijven geeft je een andere kijk op de zaak. Het laat je niet alleen zien dat schrijven juist heel leuk is, het leert je ook hoe je er succesvol in kunt zijn! Dit al jaren goedverkopende boek bestaat uit drie delen. Deel 1 staat stil bij het schrijven zelf en gaat in op schrijfstrategieën, het doel van schrijven en het...
Non-fictie
Nederlands | 232 pagina's (ePub2, 7,5 MB) | Thema, Zaltbommel | 2020
E-book
Siets Bakker | Leanne Steeghs Systemisch wijzer
kennis uit opstellingen die je iedere dag kunt gebruiken
Fenomenologische benadering van organisatieverandering, waarbij door rollenspelen het grotere samenwerkingsverband, ordening van onderdelen en de systeemenergie binnen een organisatie zichtbaar worden.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 19 MB | Thema, Zaltbommel | 2020
E-book
Pacelle van Goethem Macht aan de aardige mens
shortcuts naar overtuigingskracht
In ‘Macht aan de aardige mens’ van Pacelle van Goethem ontdek je de stijlen van overtuigen en de geheimen van onweerstaanbare mensen. Overtuigingskracht lijkt iets waarmee je geboren moet zijn; iets voor Gandhi en de Obama’s. Maar overtuigen volgt zijn eigen logica, en charisma heeft best practices. Pacelle van Goethem beschreef in haar bestseller ‘IJs verkopen aan eskimo’s’ hoe overtuigen werkt. ‘Macht aan de aardige mens’ bevat het deel daaruit over overtuigingskracht. Er zijn geweldige ideeën...
Non-fictie
Nederlands | ePub2 | Business Contact, Amsterdam | 2020
E-book
Maria Staal Marketing voor schrijvers
Praktische adviezen aan auteurs die hun in eigen beheer uitgegeven boek onder de aandacht van een lezerspubliek willen brengen.
Non-fictie
Nederlands | 89 pagina's (ePub2, 0,5 MB) | FTK Publishing, Haren Gn | 2020
E-book
Peter Teffer Het lijkt Washington wel
hoe lobbyisten Brussel in hun greep hebben
'Zo vasthoudend en nauwgezet als Teffer journalistiek bedreef in Brussel, zo indringend en scherp beschrijft hij het lobbyen in Brussel. De lobby niet als bedreiging maar als een gegeven dat waakzaamheid vergt. Een must-read over hoe Europese wetgeving tot stand komt.' Marc Peeperkorn Als je wilt begrijpen hoe de Europese Unie functioneert, is het essentieel om te weten hoe lobbyen werkt. Op dit moment zijn er volgens sommige schattingen in Brussel meer lobbyisten actief dan ambtenaren. Wat doen...
Non-fictie
Nederlands | 203 pagina's (ePub2, 0,4 MB) | Volt, Amsterdam | 2020
E-book