Zoekresultaten
Resultaat 341 - 360 (van 3238)
Hans Kaldenbach Begrijpen & begrenzen
lastige leerlingen en collega’s, 99 tips
Handreikingen voor leraren voor het omgaan met lastige leerlingen en collega’s in het onderwijs. Met voorbeelden, motivatietechnieken en zwart-witillustraties.
Non-fictie
Nederlands | 228 pagina's | Prometheus, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Jeroen Basten ChatGPT in het onderwijs
Praktische gids voor leerkrachten en schoolleiders over het gebruik van ChatGPT in het basis- en voortgezet onderwijs. Met foto’s en illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 241 pagina's | VanDorp Educatief, [Leersum] | 2023
Gedrukt boek
Anton Horeweg Voorkom lastig gedrag
wat kun jij als leerkracht aan preventie doen?
Praktische adviezen aan leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | pica, [Huizen] | 2020
Gedrukt boek
Annelies Wiersma Het deugdenspel doeboek
spelenderwijs karakter ontwikkelen
Handvatten om deugden als concentratie, humor, respect en samenwerking te ontwikkelen. Bevat creatieve activiteiten, (reflectie)vragen, verhalen, ervaringen, achtergrondinformatie enz. Voor opvoeders van kinderen van ca. 9 t/m 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Uitgeverij ACT on Virtues, [Groningen] | 2019
Gedrukt boek
Saskia Brand-Gruwel | Iwan Wopereis Word informatie-vaardig!
digitale informatie selecteren, beoordelen en verwerken
Handleiding voor het zoeken en selecteren van informatie op internet voor het schrijven van een scriptie of werkstuk.
Non-fictie
Nederlands | 114 pagina's | Noordhoff Uitgevers, Groningen | 2019
Gedrukt boek
Kaat Timmerman Aandachts- en werkhoudingsproblemen bij kinderen en jongeren
Beschrijving van een concrete, praktijkgerichte methode om kinderen en jongeren met concentratieproblemen en het AD(H)D-syndroom (Attention defecit and hyperactivity disorder) te helpen in o.a. het basis- en voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 164 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2017
Gedrukt boek
Nisette Huisman Op hun eigen manier
ergotherapeutische handleiding in kort bestek voor kinderen met autismespectrumstoornissen
Praktische handreiking over autisme en de bijkomende problematiek in het dagelijks handelen.
Non-fictie
Nederlands | 85 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2014
Gedrukt boek
Lotty Eldering Cultuur en opvoeding
Overzicht van de verschillende opvoedingsstijlen betreffende jongeren van allochtone herkomst in Nederland.
Non-fictie
Nederlands | 378 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 2014
Gedrukt boek
Johannes Rijpkema | Klaske Jellema-van der Meulen | Sippi de Boer-van der Veen | Matthias Mitzschke Onderwijs in meervoud
bronnenboek onderwijsstromingen in Nederland
Overzicht van onderwijssoorten in Nederland op basis van levensbeschouwelijke en onderwijskundige opvattingen.
Non-fictie
Nederlands | 166 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2014
Gedrukt boek
Johannes Mol Stiefvadergezinnen
hoe ze functioneren en waarom ze zo functioneren
Analyse van de uiteenlopende situaties van mannen die bij het aanknopen van een relatie te maken krijgen met de kinderen van zijn nieuwe partner uit een eerdere relatie.
Non-fictie
Nederlands | 211 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Annemarie Nuwenhoud Basisboek Alfa NT2
theorie, praktijk en tips
Scholings- en opleidingsboek voor docenten die (gaan) werken in het alfabetiseringsonderwijs binnen het NT2-onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2021
Gedrukt boek
Loïs Eijgenraam De temperamenten
jezelf en je kind beter leren kennen
Antroposofische gids voor het herkennen van de vier temperamenten bij kinderen tussen de zeven en veertien jaar, gebaseerd op de theorie van Rudolf Steiner. Met zwart-witfoto’s en -illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 208 pagina's | Christofoor Uitgeverij, Zeist | 2023
Gedrukt boek
Mariska Reijmerink Niet je moerstaal
anderstaligen in Nederland; hoe het is om in Nederland te wonen als Nederlands niet je moedertaal is
Verhalen van elf hoogopgeleide mensen met een andere moedertaal over hun ervaringen met het leren van de Nederlandse taal en de integratie in de Nederlandse samenleving.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | de Graaff, [Utrecht] | 2020
Gedrukt boek
Paula van Manen Wanneer krijgen we weer les?
de opmerkelijke praktijk van gepersonaliseerd onderwijs
Gepersonaliseerd verhaal over de invoering van een systemische verandering - de overgang naar gepersonaliseerde leerroutes - op een ROC.
Non-fictie
Nederlands | 199 pagina's | Scriptum, Schiedam | 2019
Gedrukt boek
Carol Gray Het grote sociale verhalen boek
Hoe geef je kinderen met autisme meer inzicht in sociale situaties? Via 175 korte, overzichtelijke verhaaltjes met kleurenfoto's leer je ze omgaan met o.a. fouten, gevoelens, feestdagen, pesten en vriendschappen. Voor opvoeders met kinderen van ca. 3 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 331 pagina's | Pica, [Huizen] | 2019
Gedrukt boek
Begrijpend lezen oefenboek
Elf leesteksten, zes voorspelopgaven en twaalf gatenteksten om begrijpend lezen te oefenen. Met uitleg, invulvragen, antwoorden en zwart-witillustraties. AVI E3-niveau van het LVS, vanaf ca. 7 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | Junior Einstein, Enschede | 2018
Gedrukt boek
Irma Smegen Spelen in stilte
mindfulness in de klas
Visie op en uitleg van (het toepasssen van) mindfulness bij basisschoolleerlingen, met tal van oefeningen.
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | Leuker.nu, [Nieuwolda] | 2017
Gedrukt boek
Werkwoordspelling
Bevat de antwoorden van de oefeningen uit de drie boeken 'Werkwoordspelling leer- en oefenboek' voor groep 6. Vanaf ca. 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 24 pagina's | Junior Einstein, Enschede | 2017
Gedrukt boek
Werkwoordspelling
Oefeningen om de spelling van werkwoorden te oefenen. In dit deel komen de verleden en voltooide tijd aan bod. De antwoorden staan in een apart Antwoordenboek. Bevat zwart-witillustraties. Vanaf ca. 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | Junior Einstein, Enschede | 2017
Gedrukt boek
Het belang van spelen
Suggesties om spel te bevorderen bij kinderen van 2 tot 13 jaar; voor begeleiders in de kinderopvang en leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 121 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2017
Gedrukt boek