Zoekresultaten
Resultaat 361 - 380 (van 558)
Elske Doets Bloei
een nieuw scenario voor groei
In ‘Bloei’ vraagt Elske Doets zich af waarom de wereld maar blijft opkijken naar multinationals, grote banken, denktanks, politici en wereldleiders die economische groei heilig hebben verklaard. Gaat nóg meer focus op kille cijfers ons leven beter maken? Nee, zegt Zakenvrouw van het Jaar en ondernemer Elske Doets. Als oprichter van de Young Lady Business Academy ziet zij een hoopvolle, nieuwe generatie vrouwelijke ondernemers tot wasdom komen. Een generatie die niet rekent in dikke winsten, maar...
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's (ePub2) | Business Contact, Amsterdam | 2020
E-book
Barbara Baarsma Nederland voedselparadijs
kansen voor korte ketens
Onder het motto ‘nooit meer honger’ transformeerde de Nederlandse landbouwsector na de Tweede Wereldoorlog in slechts enkele decennia tot een innovatieve en productieve koploper. Maar met de oplossing van gisteren zaaiden we ook het probleem van morgen. Want dat efficiënte en productieve voedselsysteem dat we nodig hadden, draagt bij aan de opwarming van de aarde, tast de bodemkwaliteit aan en gaat ten koste van biodiversiteit. Er is wederom een transitie nodig, naar kringlooplandbouw. Nederland...
Non-fictie
Nederlands | ePub2 | Pluim, Amsterdam | 2020
E-book
Pacelle van Goethem Macht aan de aardige mens
shortcuts naar overtuigingskracht
In ‘Macht aan de aardige mens’ van Pacelle van Goethem ontdek je de stijlen van overtuigen en de geheimen van onweerstaanbare mensen. Overtuigingskracht lijkt iets waarmee je geboren moet zijn; iets voor Gandhi en de Obama’s. Maar overtuigen volgt zijn eigen logica, en charisma heeft best practices. Pacelle van Goethem beschreef in haar bestseller ‘IJs verkopen aan eskimo’s’ hoe overtuigen werkt. ‘Macht aan de aardige mens’ bevat het deel daaruit over overtuigingskracht. Er zijn geweldige ideeën...
Non-fictie
Nederlands | ePub2 | Business Contact, Amsterdam | 2020
E-book
Emilie Sobels The self-made guide
hét businessboek van en voor vrouwen die hun eigen regels voor succes bepalen
Interviews met 21 vrouwelijke rolmodellen die een kijkje in hun leven als ondernemer geven.
Non-fictie
Nederlands | 232 pagina's (ePub2) | Spectrum, Amsterdam | 2020
E-book
Désirée van Osch Communicatietheorie
een inleiding voor communicatieprofessionals
Iedereen communiceert. Maar wat is communicatie eigenlijk? Voor communicatieprofessionals of iedereen die dat wil worden, biedt deze inleiding in de communicatietheorie zicht op dat zo opvallende en toch gemaskeerde fenomeen in onze maatschappij. Kort en krachtig beschrijft Désirée van Osch de basics van communicatie op een deskundige en prettig leesbare wijze. Dit levert snel en accuraat een grote dosis kennis voor een waardevol vakgebied. Bron: Flaptekst, uitgeversinformatie
Non-fictie
Nederlands | 198 pagina's (PDF, 4,3 MB) | Econtentenzo, Waalre | 2020
E-book
Bert Pol | Denise Rösken Praktisch leidinggeven
hét handboek voor leidinggevenden
Dit boek is bedoeld voor vakmensen die zijn doorgegroeid vanuit de praktijk. Je bent leidinggevende geworden vanwege je harde werken en uitstekende vakkennis. Maar een team aansturen vraagt opeens om hele andere vaardigheden. Leidinggeven is een vak apart. In dit makkelijk leesbare en praktische handboek neem ik je mee in de wereld van leidinggeven. Denk aan jouw nieuwe rol als leidinggevende, het voeren van gesprekken met je medewerkers en het motiveren en aansturen van je team. Aan de hand van...
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's (ePub3, 15 MB) | IMK opleidingen, Alphen aan den Rijn | 2020
E-book
Caro van Roon Blufcursus voor eerlijke mensen
zet de spotlights op je kwaliteiten en ambities
In ‘Blufcursus voor eerlijke mensen’ rekent Caro van Roon af met het beeld dat je moet liegen om te bluffen. In de praktijk blijkt bluffen namelijk een sociale vaardigheid te zijn waar je veel aan hebt. Door resultaatgericht te bluffen vergroot je de kans dat je de baan of dat gewilde project binnenhaalt die anders aan je neus voorbij zouden zijn gegaan. Bluffen kan prima zonder leugens en jezelf anders voordoen dan je werkelijk bent, zegt Caro van Roon. Het gaat erom je kwaliteiten en behaalde resultaten...
Non-fictie
Nederlands | ePub2 | Business Contact, Amsterdam | 2020
E-book
Tessel de Heij | Do de Heij | Eva de Jong Gebrouwen door Vrouwen
van brouwhobby tot succesvol biermerk
Advies voor hobbybrouwers die professioneel willen worden, door twee brouwende vrouwen.
Non-fictie
Nederlands | 124 pagina's (ePub2, 33 MB) | Boekerij, Amsterdam | 2020
E-book
Frits de Lange Eindelijk volwassen
de wijsheid van de tweede levenshelft
Geloof je in het ideaal van de leeftijdsloze oudere? Of zie je ouderdom vooral als verval? Waar het eerste beeld vooral een illusie verkoopt, is het tweede nogal een domper. Frits de Lange geeft een eigenwijs derde scenario: de wijze oudere. De tweede levenshelft geeft ons namelijk zelfkennis en -relativering. Op onze oude dag kijken we met meer compassie naar de wereld, spannen we ons in voor toekomstige generaties en zijn we minder bang om te sterven. Bron: Flaptekst, uitgeversinformatie
Non-fictie
Nederlands | ePub2 | Ten Have, Utrecht | 2020
E-book
Mori Taheripour Authentiek onderhandelen
over de menselijke kant van onderhandelen: bereik wat je wilt door jezelf te zijn
Non-fictie
Nederlands | 286 pagina's | Boekerij, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Serge van Rooij Waar laat ik mijn handen?
praktische antwoorden op de 30 meest gestelde vragen over presenteren
Non-fictie
Nederlands | 248 pagina's | Lev., [Amsterdam] | 2021
Gedrukt boek
Lianne Keemink Dingen anders doen
Zelfhulpgids met tips en trucs hoe je gewoonteveranderingen kunt doorvoeren aan de hand van herkenbare situaties. Met zwart-witillustraties.
Non-fictie
Nederlands | 270 pagina's | Uitgeverij Rainbow bv, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Schreib tekst & redactie Het groot werkvormenboek voor de zorg
meer rendement uit leer-, overdrachts- en andere werkmomenten
Naslagwerk voor zorgprofessionals met daarin een beschrijving van 130 werkvormen, geclusterd naar veelvoorkomende momenten en thema’s in de zorg.
Non-fictie
Nederlands | 303 pagina's | Boom, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Martijn Arets Platform revolutie
van Amazon tot Zalando, de impact van platformen op hoe wij werken en leven
Beschouwing van het functioneren van grote online ondernemingen en analyse van de effecten die online platformen op onze economie en maatschappij hebben.
Non-fictie
Nederlands | 368 pagina's | Boom | Management IMPACT, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Nienke Bloem | Evelien van Damme | Karolien van der Ouderaa De CX travel guide
Praktisch werkboek voor managers en marketeers om de klantbeleving centraal te stellen.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Eburon Business, Utrecht | 2020
Gedrukt boek
Rob Oostveen De digitale epidemie
hoe we kunnen afrekenen met online bedreigingen
Uitgebreid overzicht van de digitale revolutie tot nu toe (met begin van Corona), de bedreigingen en hoe die moeten worden aangepakt, met goede raad en adviezen voor overheden.
Non-fictie
Nederlands | 421 pagina's | Haystack, [Zaltbommel] | 2020
Gedrukt boek
Willem Peter de Ridder Winnen met kunstmatige intelligentie
Onderzoek naar de impact van kunstmatige intelligentie op de arbeidsmarkt in de snel veranderende omgeving waarin het verdienmodel onder druk staat.
Non-fictie
Nederlands | 188 pagina's | Management Impact, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Femke Hogema Succesvol ondernemen in crisistijd
over mindset, cashflow en strategieën
Adviezen aan (vooral startende en kleine) ondernemers gericht op het overleven van problemen en de coronacrisis.
Non-fictie
Nederlands | 143 pagina's | Van Duuren Management, Culemborg | 2020
Gedrukt boek
Eveline van Zeeland Marketing design
met customer journey mapping
Praktische gids voor marketeers om met een combinatie van marketinganalyse, product design en neuromarketing een stappenplan op te stellen voor marketing.
Non-fictie
Nederlands | 239 pagina's | Management Impact, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Betteke van Ruler Handboek communicatiestrategie
agile methode voor strategieontwikkeling
Handboek voor derde- en vierdejaars hbo-studenten die een communicatieopleiding volgen en communicatieprofessionals.
Non-fictie
Nederlands | 200 pagina's | Boom, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek