Zoekresultaten
Resultaat 21 - 40 (van 68)
Anny Cooreman Ik heet niet dom
leren leven met leerstoornissen
Non-fictie
Nederlands | 243 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
Werkboek voor de begeleiding van kinderen met visuele perceptiestoornissen (CVI)
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
Henk Boonstra Wat doet ùw school met toetsuitslagen?
Non-fictie
Nederlands | 117 pagina's | Gopher Publishers, Groningen | 2002
Gedrukt boek
Taaltherapie bij kinderen
Artikelen.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
J. Bossink Remedial teaching
Nederlands | 22 pagina's | AO (Actuele Onderwerpen), Lelystad | 2002
Gedrukt boek
Dyslexie en dyscalculie: ernstige problemen in het leren lezen en rekenen
recente ontwikkelingen in onderkenning en aanpak
Non-fictie
Nederlands | 181 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
Tandem Naar de gewone kleuterschool
Praktische beschouwingen over de integratie van kleuters met een verstandelijke handicap of ontwikkelingsachterstand in het gewone onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Speciale onderwijszorg in het voortgezet onderwijs 2
Artikelen over individuele begeleiding van leerlingen in het voortgezet onderwijs die speciale aandacht nodig hebben.
Non-fictie
Nederlands | 73 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Lavinia Zanen Mensen met niet-aangeboren hersenletsel
Overzicht voor hulpverleners van de professionele begeleiding van mensen met een niet-aangeboren hersenletsel.
Non-fictie
Nederlands | 84 pagina's | Bohn Stafleu Van Loghum, Houten [etc.] | 2002
Gedrukt boek
Birgitta Andersson Van sociale vertelsels en striptekeningen tot ervaringsbibliotheek
pedagogische werkwijze voor kinderen/leerlingen/personen met neuropsychiatrische problemen als autisme, Aspergersyndroom, syndroom van Gilles de la Tourette, DAMP, ADHD
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Katholieke Universiteit Brabant Moeilijk lezen makkelijk maken
de veelzijdige zwakke lezer
Non-fictie
Nederlands | 261 pagina's | Biblion Uitgeverij, Leidschendam | 2002
Gedrukt boek
Jonge risicokinderen bij de start van het onderwijs
een succesvolle aanpak door integratie?
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
Torey Hayden Een kind in nood
Een Britse onderwijzeres die werkt met gedragsgestoorde kinderen in het speciaal onderwijs, vertelt over haar ervaringen met een zwaar getraumatiseerd meisje.
Non-fictie
Nederlands | 320 pagina's | The House of Books, Vianen [etc.] | 2003
Gedrukt boek
Mariska Kromhout Marokkaanse jongeren in de residentiële hulpverlening
een exploratief onderzoek naar probleemvisies, interculturalisatie en hulpverleningsverloop
Non-fictie
Nederlands | 295 pagina's | SWP, Amsterdam | 2002
Gedrukt boek
G. Stroobant Teamcoaching in de jeugdhulpverlening
anders omgaan met regel- en normovertredend gedrag
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Jan Noteboom Dat begrijp je toch wel?!
over leerproblemen
Informatie over leermoeilijkheden van basisschoolleerlingen voor ouders, leerkrachten en hulpverleners.
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | Groen, Heerenveen | 2002
Gedrukt boek
Luc M. Stevens Zin in leren
Non-fictie
Nederlands | 36 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Van opstaan tot slapen gaan
dagelijkse handelingen uitgelegd voor jonge kinderen
In korte overzichtelijke verhaaltjes en met zwartwitte tekeningen worden stap voor stap dagelijkse handelingen als tandenpoetsen, in bad gaan en nagels knippen doorgenomen. Met name voor kinderen met autisme spectrum stoornissen vanaf ca. 3 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Pereboom, Bussum | 2004
Gedrukt boek
Jongeren en grotestadsproblematiek
Artikelen over (grootstedelijke) problemen bij jongeren en over de aanpak van probleemgedrag thuis en op school.
Non-fictie
Nederlands | 77 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
Centrum Ganspoel VZW Begeleiding van kleuters met CVI
Werkboek voor leerkrachten in zowel het reguliere als speciale onderwijs van kleuters met Cerebrale Visuele Inperking, een perceptiestoornis.
Non-fictie
Nederlands | 187 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2014
Gedrukt boek