Zoekresultaten
Resultaat 21 - 40 (van 82)
J.A. Breur Samen met kinderen
theorie van het opvoeden, vertaalbaar naar de praktijk
Non-fictie
Nederlands | 110 pagina's | Van Loghum Slaterus, Deventer | 1981
Gedrukt boek
Waarden en normen in het onderwijs
Filosofische en theologische opstellen over de identiteit van het katholieke onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Ambo, Baarn | 1980
Gedrukt boek
Leo Sanders Wegwijs in het onderwijs
voortgezet onderwijs
Alfabetisch-lexicografisch overzicht van termen uit het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Callenbach, Nijkerk | 1977
Gedrukt boek
Roma Lear Speelhulp voor gehandicapte kinderen
ideeën voor spel en ontwikkeling door; zien, horen, voelen, proeven, ruiken
Ideeën voor spelletjes en bezigheden voor kinderen (met een beperking) gerangschikt naar de zintuigen: zien, horen, voelen, proeven en ruiken
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's | Intro, Nijkerk | 1980
Gedrukt boek
G.A.B.M. Ammerlaan Onderwijs en wet
basisonderwijs in theorie en praktijk
Gids betreffende de wettelijke voorschriften inzake het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 189 pagina's | Samsom; enz., Alphen aan den Rijn | 1985
Gedrukt boek
Carrie Carmichael Niet-seksistisch opvoeden
Een Amerikaanse feministe geeft haar visie op de mogelijkheden kinderen groot te brengen vrij van vooroordelen op grond van sekse
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Van Gennep, Amsterdam | 1979
Gedrukt boek
A.C. Maas Schoolwerkplan
een praktische handleiding
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Nelissen, Bloemendaal | 1980
Gedrukt boek
L.F.J. Sanders Huiswerk
leidraad voor ouders en docenten
Praktische informatie over de meest effectieve studietechnieken en begeleidingsmethoden voor leerlingen in de brugklas van het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Callenbach, Nijkerk | 1977
Gedrukt boek
C.J. van den Berg Leren doe je niet alleen op school
de stage in het participatieonderwijs
Analyse van betekenis en plaats van praktijkstage en de eisen waaraan deze moet voldoen.
Non-fictie
Nederlands | 99 pagina's | Coutinho, Muiderberg | 1977
Gedrukt boek
Anne Pellowski The world of storytelling
Veelzijdige, goed gedocumenteerde studie over internationale aspecten van het vertellen in verleden en heden. Bevat gegevens over vertellers, vertelwijze van volksverhalen en religieuze verhalen en plaatsen waar verteld werd en wordt
Non-fictie
Engels | 296 pagina's | Bowker, New York [etc.] | 1977
Gedrukt boek
W.C.S. Laman Trip Het leerlingwezen in Nederland
Inventarisatie van het vakonderwijs voor werkende jongeren
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Bureau voor officiële publikaties der Europese gemeenschappen, Luxembourg | 1977
Gedrukt boek
C.J. Boeren Opleiding, educatief verlof, permanente educatie
Bespreking van problemen en ontwikkelingen rond permanente educatie en educatief verlof in Nederland en West-Europa
Non-fictie
Nederlands | 102 pagina's | Kluwer, Deventer | 1977
Gedrukt boek
Luisteren
Inleiding tot het luisteronderwijs a.v.o./v.w.o.-scholen ten behoeve van leraren nederlands en moderne vreemde talen
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1977
Gedrukt boek
Penelope Leach Baby & kind
het volledige en praktische handboek voor de verzorging van kinderen
Non-fictie
Nederlands | 560 pagina's | Lifetime, Utrecht [etc.] | 2003
Gedrukt boek
Bruno Fischer Hulp aan gehoorgestoorde kinderen
Non-fictie
Nederlands | 151 pagina's | Intro, Nijkerk | 1980
Gedrukt boek
A. Gerritse Beknopte beginselen van de beeldende vorming
Principiële uitgangspunten voor de vakdidactiek van tekenen, handvaardigheid en textiele werkvormen
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Cantecleer, De Bilt | 1977
Gedrukt boek
Paulo Freire Pedagogie in ontwikkeling
brieven aan Guinee-Bissau
Brieven uit de jaren 1975-'76 van de Braziliaanse sociaal-pedagoog aan de leiders van een alfabetisatieproject in Guinee-Bissau, waarin hij de opzet en ontwikkeling van het project beschrijft
Non-fictie
Nederlands | 181 pagina's | In den Toren, Baarn | 1979
Gedrukt boek
R.M. van den Berg Individualisering
beschrijving en waardering van het onderwijsleergedrag bij individualiserend leesonderwijs in de lagere school; description and appraisal of teaching-learning behaviour in individualizing reading education in primary schools
Non-fictie
Nederlands | 342 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1977
Gedrukt boek
Vernieuwingsscholen en hun antropologische achtergrond
Nederlands | 280 pagina's | Instituut voor persoonlijkheidsleer en Ontwikkelingspsychologie], [Groningen | 1977
Gedrukt boek
C. Freinet De vrije tekst
Beschrijving met voorbeelden van het ontstaan en de verwerking van vrije teksten in de klas, volgens de ideeën van Freinet.
Non-fictie
Nederlands | 85 pagina's | Stichting De Moderne School, Amsterdam | 1977
Gedrukt boek