Zoekresultaten
Resultaat 21 - 40 (van 236)
Dik Crum Onderwijs als kunst
grondbeginselen en methoden van de Vrije Scholen
Non-fictie
Nederlands | 141 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1983
Gedrukt boek
Studiecentrum OTO W.O.-H.B.O.-samenwerking
bijdragen tot de Onderwijs Research Dagen 1981
Studie over de mogelijkheden tot samenwerking bij het tertiair onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 236 pagina's | Studiecentrum OTO, Den Haag | 1983
Gedrukt boek
J.P. Vredenberg Als off sij onse eigene kijnder weren
het Burgerweeshuis te Arnhem, 1583-1742
Non-fictie
Nederlands | 216 pagina's | Gemeentearchief, Arnhem | 1983
Gedrukt boek
Studiecentrum OTO De autonomie van het hoger onderwijs
verslag van het gelijknamige OTO-congres
Non-fictie
Nederlands | 126 pagina's | Studiecentrum OTO, Den Haag | 1983
Gedrukt boek
Cor van der Burg | Steven van Campen Kijk - lezen
stripverhalen in het basisonderwijs
Na een theoretische uiteenzetting over structuur en beeldspraak van strips volgen tal van lessuggesties voor het werken met strips in het onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1983
Gedrukt boek
Pieter van der Kley Zeg na, jij!
over regels, patronen, beurten, selektie en reproduktie in het lager onderwijs
Studie naar de invloed van het milieu en de sekse op het leerproces in de lagere klassen van het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | Muusses, Purmerend | 1983
Gedrukt boek
Vereniging voor Onderwijs Research Onderwijs en opleiding
Verzamelbundel van tien voordrachten.
Non-fictie
Nederlands | 121 pagina's | Swets & Zeitlinger, Lisse | 1983
Gedrukt boek
V. van Geel De orde in orde
Vanuit diverse invalshoeken wordt het orde-houden op school belicht.
Non-fictie
Nederlands | 141 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1983
Gedrukt boek
Joannes Petrus Lambertus Maria van Oudenhoven Onderwijsongelijkheid en evaluatieve feedback
Studie over vijf experimenten die betrekking hadden op de relatie tussen het beoordelend gedrag van de onderwijsgevende en het ontstaan van verschillen in onderwijsprestaties
Non-fictie
Nederlands | 83 pagina's | Van Walraven, Apeldoorn | 1983
Gedrukt boek
Kinderen tot lezen stimuleren
bijdragen aan het gelijknamige symposium gehouden op 21 december 1982 op de Katholieke Hogeschool Tilburg
Non-fictie
Nederlands | 253 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1983
Gedrukt boek
Vereniging voor Onderwijs Research Schoolorganisatie, didactiek en differentiatie
onderlinge samenhang bij onderwijsvernieuwingen
Bundel opstellen.
Non-fictie
Nederlands | 164 pagina's | Swets & Zeitlinger, Lisse | 1983
Gedrukt boek
Gereformeerde Vereniging voor Onderwijzers, Leraren en Kleuterleidsters Het gereformeerd onderwijs
identiteitsbezinning
Verzamelde opstellen over het protestants-christelijk onderwijs in Nederland en met name de vrijgemaakt-gereformeerde visie hierop.
Non-fictie
Nederlands | 215 pagina's | Kok, Kampen | 1983
Gedrukt boek
Het bestuur van het openbaar onderwijs
Uiteenlopende beschouwingen over de best mogelijke bestuursvorm voor het openbaar onderwijs oorspronkelijk gehouden op een in april 1982 gehouden symposium aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam.
Non-fictie
Nederlands | 153 pagina's | Malmberg, Den Bosch | 1983
Gedrukt boek
Jo Ritzen Wat is onderwijs ons waard?
een sociaal-economische benadering
Beschouwingen over het bezuinigingsbeleid van de overheid, door de hoogleraar onderwijseconomie aan de Erasmusuniversiteit.
Non-fictie
Nederlands | 151 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1983
Gedrukt boek
Rudolf Steiner Methodiek en didactiek van de opvoedkunde
Veertien lezingen waarin de praktische kanten van het lesgeven in een Vrije School worden belicht
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | Zevenster, Zeist | 1983
Gedrukt boek
W. van Esch Allochtone leerlingen in het voortgezet onderwijs
een onderzoek op drie scholen voor voortgezet onderwijs naar faktoren die van invloed zijn op de onderwijskansen van allochtone leerlingen
Non-fictie
Nederlands | 162 pagina's | Stichting voor Onderzoek van het Onderwijs, 's-Gravenhage | 1983
Gedrukt boek
Anna Wahlgren Het groot opvoedboek
Non-fictie
Nederlands | 832 pagina's | Forum, Amsterdam | 2005
Gedrukt boek
Examens in discussie
een bundel opstellen
Non-fictie
Nederlands | 205 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1983
Gedrukt boek
P. Smets Werk verdelen op school
taakdifferentiatie en schoolorganisatie in het voortgezet onderwijs
Onderzoeksverslag op basis van bronnenonderzoek.
Non-fictie
Nederlands | 254 pagina's | Instituut voor Toegepaste Sociologie, Nijmegen | 1983
Gedrukt boek
A.G. van der Steur De opleiding tot kleermaker in de loop der eeuwen
Non-fictie
Nederlands | 56 pagina's | Technische School voor Mode en Kleding, 's-Gravenhage | 1983
Gedrukt boek