Zoekresultaten
Resultaat 21 - 40 (van 266)
Maatschappij tot Nut van 't Algemeen Om het algemeen volksgeluk
twee eeuwen particulier initiatief 1784-1984; gedenkboek ter gelegenheid van het tweehonderdjarig bestaan van de Maatschappij tot Nut van 't Algemeen
Geschiedschrijving van de in 1784 opgerichte organisatie ten behoeve van de ontwikkeling van mensen in de onderste lagen van de maatschappij.
Non-fictie
Nederlands | 429 pagina's | Maatschappij tot Nut van 't Algemeen, Edam | 1984
Gedrukt boek
Eddy Alkema | Joanneke Kuipers | Chris Lindhout | Willem Tjerkstra Meer dan onderwijs
theorie en praktijk van het onderwijs in de basisschool
Non-fictie
Nederlands | 780 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, [Assen] | 2015
Gedrukt boek
Wilna A.J. Meijer Perspectieven op mens en opvoeding
Pedagogisch-antropologische studie over beschouwingen betreffende de relatie tussen mens en opvoeding.
Non-fictie
Nederlands | 141 pagina's | HBuitgevers, Baarn | 2001
Gedrukt boek
Eddy Alkema Méér dan onderwijs
theorie en praktijk van het onderwijs in de basisschool
Studieboek voor pabo studenten.
Non-fictie
Nederlands | 703 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2011
Gedrukt boek
Henk Betten Bevrijdend gebaar
het levensverhaal van Henri Daniël Guyot
Een geromantiseerde levensschets van de baanbreker op het gebied van het onderwijs aan dove mensen (1753-1828).
Non-fictie
Nederlands | 130 pagina's | Niemeyer, Groningen | 1984
Gedrukt boek
Peter Petersen Van didactiek naar onderwijspedagogiek
dialogisch-coöperatief leidinggeven in de nieuwe school
Visie op onderwijspedagogiek door de grondlegger van de Jenaplanschool
Non-fictie
Nederlands | 288 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1982
Gedrukt boek
Willy Wielemans Opvoeding en onderwijs onder maatschappelijke druk
Non-fictie
Nederlands | 392 pagina's | Acco, Leuven, Amersfoort | 1984
Gedrukt boek
Mark Hanson Van Frans naar Nederlands
de taalsituatie in het Limburgs middelbaar onderwijs 1830-1914
Non-fictie
Nederlands | 332 pagina's | Eisma, Leeuwarden [etc.] | 1990
Gedrukt boek
Hans Créton Ordeproblemen bij beginnende leraren
een analyse van de ordeproblemen bij beginnende leraren in het voortgezet onderwijs en een studie naar de mogelijkheden om via begeleiding een oplossing voor deze problemen te vinden
Non-fictie
Nederlands | 614 pagina's | W.C.C, Utrecht | 1984
Gedrukt boek
Luc Koning Gedragsproblemen van A tot Z
Een inventarisatie en praktische wegwijzer op het gebied van hulpmiddelen voor speciale leerlingbegeleiding van kinderen met gedragsproblemen.
Non-fictie
Nederlands | 304 pagina's | Malmberg, Den Bosch | 1984
Gedrukt boek
G. Woltjer Hoe ga je om met kinderen op school?
praktische vaardigheden
Onderwijspsychologische adviezen ten behoeve van leraren in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1984
Gedrukt boek
J.F.W. Kok Specifiek opvoeden in gezin, school, dagcentrum en internaat
gedragsproblemen in orthopedagogisch perspectief
De hoogleraar in de orthopedagogiek te Utrecht geeft een brede oriëntatie in de orthopedagogische theorie en praktijk, mede met behulp van acht casussen.
Non-fictie
Nederlands | 389 pagina's | Acco, Leuven, Amersfoort | 1984
Gedrukt boek
Johannes Cornelis van der Wolf Schooluitval
een empirisch onderzoek naar de samenhang tussen schoolinterne factoren en schooluitval in het regulier onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 174 pagina's | Swets & Zeitlinger, Lisse | 1984
Gedrukt boek
D.A. Kodde Wie kiest er voor hoger onderwijs
Studie op grond van uitvoerige enquêtes naar de vraag naar hoger onderwijs in de toekomst.
Non-fictie
Nederlands | 178 pagina's | Distributiecentrum Overheidspublikaties, 's-Gravenhage | 1984
Gedrukt boek
J.H.M. Hamers Leergeschiktheid en leertests
een leertestonderzoek bij eersteklassers in het gewoon lager onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 284 pagina's | Stichting voor Onderzoek van het Onderwijs, 's-Gravenhage | 1984
Gedrukt boek
Tjipke van der Veen Differentiatie
van waarom tot hoe
Studie voor onderwijsgevenden over gedifferentieerd aanbieden van lesstof.
Non-fictie
Nederlands | 232 pagina's | Van Gorcum, Assen | 1984
Gedrukt boek
R.J. in 't Veld De vlucht naar Isfahan?
over bestuur, planning en de toekomst van het hoger onderwijs
De directeur-generaal hoger onderwijs van het ministerie van O & W geeft een bestuurskundige oriëntatie in beleids- en financieringskwesties.
Non-fictie
Nederlands | 243 pagina's | VUGA, 's-Gravenhage | 1984
Gedrukt boek
J.J. Dumont Lees- en spellingsproblemen
dyslexie, dysorthografie en woordblindheid
Non-fictie
Nederlands | 272 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 1984
Gedrukt boek
Cees van der Kooij Verhalen over vroeger
historische jeugdliteratuur als hulpmiddel voor het geschiedenisonderwijs in de basisschool
Na een analyse van het genre historische verhalen voor de jeugd, gaat de schrijver in op de theorie en de praktijk van zulke verhalen binnen het geschiedenisonderwijs op de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1984
Gedrukt boek
René Görtzen Weg met de opvoeding
met een keuze uit het werk van Janusz Korczak, Ekkehard von Braunmühl, Alice Miller
Teksten van drie opvoedkundigen uit de stroming van de anti-pedagogiek, van commentaar voorzien door een van de belangrijkste vertegenwoordigers in Nederland.
Non-fictie
Nederlands | 245 pagina's | Boom, Meppel [etc.] | 1984
Gedrukt boek