Zoekresultaten
Resultaat 21 - 40 (van 210)
Dick Nierop Eindrapport: samenwerking secundair onderwijs culturele instellingen
culturele vorming in het voortgezet onderwijs
Nederlands | 104 pagina's | VSLC/APS, Amsterdam | 1984
Gedrukt boek
Helmut Morsbach Japanse etiquette
Japan
Non-fictie
Nederlands | 47 pagina's | BZZTôH, 's-Gravenhage | 1986
Gedrukt boek
Luc Koning Gedragsproblemen van A tot Z
Een inventarisatie en praktische wegwijzer op het gebied van hulpmiddelen voor speciale leerlingbegeleiding van kinderen met gedragsproblemen.
Non-fictie
Nederlands | 304 pagina's | Malmberg, Den Bosch | 1984
Gedrukt boek
J.F.W. Kok Specifiek opvoeden in gezin, school, dagcentrum en internaat
gedragsproblemen in orthopedagogisch perspectief
De hoogleraar in de orthopedagogiek te Utrecht geeft een brede oriëntatie in de orthopedagogische theorie en praktijk, mede met behulp van acht casussen.
Non-fictie
Nederlands | 389 pagina's | Acco, Leuven, Amersfoort | 1984
Gedrukt boek
Marianne Beker Samenhang bij kunstzinnige vorming
Non-fictie
Nederlands | 49 pagina's | Sociaal en Cultureel Planbureau, Rijswijk | 1984
Gedrukt boek
Theo Giesbers Kijk maar, zo hoor je nog eens wat
muzikale vorming in het klub- en buurthuiswerk
Spelsuggesties aan de hand van tekeningen.
Non-fictie
Nederlands | 90 pagina's | Landelijk Ondersteuningsinstituut Kunstzinnige Vorming (LOKV), Amersfoort | 1984
Gedrukt boek
Nou maak ik muziek!
muziekprojecten voor acht- tot tienjarigen
Non-fictie
Nederlands | 178 pagina's | Malmberg, Den Bosch | 1984
Gedrukt boek
Morele opvoeding
theoretisch- en historisch-pedagogische opstellen
Gedachten over de bevordering van de ontwikkeling van het kind tot een moreel denkend en handelend mens en een schets van de gereformeerde visie daarop in het verleden.
Non-fictie
Nederlands | 185 pagina's | Boom, Meppel, Amsterdam | 1984
Gedrukt boek
Folkert Haanstra Beleid en praktijk in creativiteitscentra
een vergelijking van twee case-studies
Non-fictie
Nederlands | 319 pagina's | Stichting Kohnstamm Fonds voor Onderwijsresearch, Amsterdam | 1984
Gedrukt boek
F. Haanstra Kunstzinnige vorming en onderzoek
Non-fictie
Nederlands | 20 pagina's | Stichting Centrum voor Onderwijsonderzoek van de Universiteit van Amsterdam, Amsterdam | 1984
Gedrukt boek
Hans Bleeker Pedagogiek op je knieën
aspecten van kwalitatief-pedagogisch onderzoek
Analyse en verslag van participerend onderzoek van twee pedagogen van de Universiteit van Utrecht naar het gedrag van kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 198 pagina's | Boom, Meppel [etc.] | 1984
Gedrukt boek
D.J. Bos Blijven zitten met zittenblijven?
enkele gevalsstudies in het voortgezet onderwijs en enige gegevens uit onderwijskundige en statistische publikaties
Wetenschappelijke studie over het zittenblijven in het voortgezet onderwijs waarin een zestal scholen voor voortgezet onderwijs worden beschreven in hun strijd tegen het zittenblijven.
Non-fictie
Nederlands | 411 pagina's | Stichting voor Onderzoek van het Onderwijs, 's-Gravenhage | 1984
Gedrukt boek
Willy Wielemans Opvoeding en onderwijs onder maatschappelijke druk
Non-fictie
Nederlands | 392 pagina's | Acco, Leuven, Amersfoort | 1984
Gedrukt boek
Hans van Ewijk De jeugd en het jeugdwerk
De hoofdredakteur van Jeugd en samenleving brengt het brede terrein van het jeugd- en jongerenwerk in Nederland systematisch in kaart.
Non-fictie
Nederlands | 182 pagina's | Samsom, Alphen aan den Rijn [etc.] | 1984
Gedrukt boek
Hoger Katechetisch Instituut Leren waarderen
een bundel studies rond de problematiek van de morele vorming binnen het onderwijs
Bloemlezing uit ruim dertig artikelen, boeken, lezingen en werkdocumenten over de problematiek van de morele opvoeding, m.n. binnen het katholieke onderwijs in school en kerk.
Non-fictie
Nederlands | 304 pagina's | Hoger Katechetisch Instituut, Nijmegen | 1984
Gedrukt boek
Cees van der Kooij Verhalen over vroeger
historische jeugdliteratuur als hulpmiddel voor het geschiedenisonderwijs in de basisschool
Na een analyse van het genre historische verhalen voor de jeugd, gaat de schrijver in op de theorie en de praktijk van zulke verhalen binnen het geschiedenisonderwijs op de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1984
Gedrukt boek
J.J. Dumont Lees- en spellingsproblemen
dyslexie, dysorthografie en woordblindheid
Non-fictie
Nederlands | 272 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 1984
Gedrukt boek
Prikkels in beeld
over waarnemen en verbeelden
Beschouwing over het zintuiglijke aspect van de kunst.
Non-fictie
Nederlands | 58 pagina's | Jan Cunencentrum, Oss | 1984
Gedrukt boek
E. Alkema Meer dan onderwijs
theorie en praktijk van het lesgeven in de basisschool
Non-fictie
Nederlands | 560 pagina's | Van Gorcum, Assen | 1984
Gedrukt boek
G. Woltjer Hoe ga je om met kinderen op school?
praktische vaardigheden
Onderwijspsychologische adviezen ten behoeve van leraren in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1984
Gedrukt boek