Zoekresultaten
Resultaat 21 - 40 (van 172)
MaryAnn F. Kohl Creatief vormgeven met kinderen
een uitgebreide collectie kunstzinnige ideeën en technieken voor thuis en op school
Aan de hand van veel zwartwittekeningen wordt verteld hoe je op allerlei manieren kunt tekenen, schilderen en knutselen. Vanaf ca. 10 jaar; onder begeleiding vanaf ca. 6 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 135 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 2004
Gedrukt boek
Marianne Verhallen Woorden leren, woorden onderwijzen
handreiking voor leraren in het basis- en voortgezet onderwijs
Didactische handleiding voor de uitbreiding van de woordenschat van meertalige kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 309 pagina's | CPS, Hoevelaken | 1994
Gedrukt boek
J.H.J. van den Heuvel Hoe schrijf ik een scriptie of these?
Praktische handleiding voor studenten in het universitair en hoger beroepsonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 88 pagina's | LEMMA, Utrecht | 2004
Gedrukt boek
Folkert Haanstra Leren zien als doel en effect van kunsteducatie
Non-fictie
Nederlands | 85 pagina's | LOKV, Nederlands Instituut voor Kunsteducatie, Utrecht | 1995
Gedrukt boek
Het ontstaan van moreel besef
cognitie, emotie en gedrag
Theoretisch overzicht van de ontwikkeling van moraliteit in de levensloop.
Non-fictie
Nederlands | 293 pagina's | Swets & Zeitlinger, Lisse | 1994
Gedrukt boek
Bert Ruck Prisma snellezen
Praktische handleiding voor het verhogen van het leestempo.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Het Spectrum, Utrecht | 2004
Gedrukt boek
Karel Soudijn Het professionele gesprek
Handleiding voor mensen die beroepsmatig veel gesprekken moeten voeren, om daaraan meer structuur en inhoud te geven.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Swets & Zeitlinger, Lisse | 1994
Gedrukt boek
K.J. Krab | T.J. Engelen-Snaterse | B.R. de Boer-Boosman Gedragsverandering binnen en buiten de klas
gedragsverandering van leerling en leerkracht in het basis- en speciaal onderwijs
Handleiding voor docenten in het basis- en speciaal onderwijs in het voorkomen en verminderen van probleemgedrag.
Non-fictie
Nederlands | 214 pagina's | CPS Onderwijsontwikkeling en advies, Amersfoort | 2011
Gedrukt boek
Vrijzinnig Christelijke Jeugd Centrale Het jonge hart
het verhaal van de Vrijzinnig Christelijke Jeugd Centrale (1915-1985)
Non-fictie
Nederlands | 227 pagina's | Boekencentrum, Zoetermeer | 1994
Gedrukt boek
Jacobus Reinier de Vroomen Toneel op school
een historisch en theoretisch onderzoek naar opvattingen over en gebruik van drama in educatie
Bibliografie : p. 474-485 Met samenv. in het Engels Historische studie waarin drama in educatie in zestiende, zeventiende en twintigste eeuw in beeld wordt gebracht op een descriptief en op een theoretisch niveau. De aandacht gaat voor zestiende en zeventiende eeuw uit naar toneel op het voortgezet onderwijs, te weten de humanistische Latijnse school en de jezuïtencolleges. In de twintigste eeuw onderscheidt de auteur vier periodes: de reformpedagogiek 1900-1920, de periode van het lekespel 1920-1950,...
Non-fictie
Nederlands | 486 pagina's | 1994
Gedrukt boek
LOKV, Nederlands Instituut voor Kunsteducatie Kunsteducatie op de drempel van de 21ste eeuw
Non-fictie
Nederlands | 116 pagina's | LOKV, Nederlands Instituut voor Kunsteducatie, Utrecht | 1994
Gedrukt boek
Een mensenleven voor het kind
Janusz Korczak (1878-1942)
Bundel teksten van lezingen over de Pools-joodse kindrarts, pedagoog en schrijver (1878-1942)
Non-fictie
Nederlands | 165 pagina's | Kok, Kampen | 1994
Gedrukt boek
Lydia Rood Het boek Job
portret van een man met autisme
Autobiografisch relaas van de schrijfster van de omgang met haar autistische broer.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Singel Pockets, [Amsterdam etc.] | 2007
Gedrukt boek
Erik Pijs Had ik maar een voorbeeld...!
een handleiding bij het schrijven van een scriptie voor MBO-studenten
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | Angerenstein, Arnhem | 2005
Gedrukt boek
Alice Kuipers-Bos Doeltreffend onderhandelen
Beknopt overzicht van de voorwaarden, het inzicht en de vaardigheden voor onderhandelen, vooral in bedrijfssituaties.
Non-fictie
Nederlands | 156 pagina's | Kluwer Bedrijfswetenschappen, Deventer | 1994
Gedrukt boek
Francis Staatsen Moderne vreemde talen in de basisvorming
kerndoelen in de praktijk
Praktische didactische handleiding voor (aanstaande) docenten Frans, Duits en Engels.
Non-fictie
Nederlands | 284 pagina's | Coutinho, Bussum | 1994
Gedrukt boek
Koos Henneman Problemen van gevorderde spellers
signalering, diagnostiek en begeleiding
Handleiding voor leerkrachten in het voortgezet onderwijs, orthopedagogen, remedial teachers en logopedisten voor de begeleiding van leerlingen vanaf 12 jaar en volwassenen met spelproblemen. Vanaf deze druk gebaseerd op de nieuwe spelling van het Nederlands.
Non-fictie
Nederlands | 213 pagina's | Coutinho, Bussum | 2000
Gedrukt boek
David Martin Vergaderingen manipuleren
doelen, agenda, deelnemers, tactieken, strategie, oppositie
Praktische handleiding voor het strategisch denken en handelen tijdens vergaderingen en onderhandelingen.
Non-fictie
Nederlands | 240 pagina's | Business Contact, Amsterdam [etc.] | 1999
Gedrukt boek
Landelijk Ondersteuningsinstituut Kunstzinnige Vorming Schrijven leren
ambacht, vorming of kunst
Bijdragen over de didactiek van het creatief schrijven.
Non-fictie
Nederlands | 98 pagina's | LOKV, Nederlands Instituut voor Kunsteducatie, Utrecht | 1994
Gedrukt boek
De kunst van het lezen
bijdragen aan het gelijknamige symposium, gehouden 15 december 1993 aan de Katholieke Universiteit Brabant
Met lit. opg. Weergave van een aantal lezingen, die op het symposium zijn gehouden. Onderwerpen zijn onder andere lezen op de basisschool, literatuuronderwijs, leesbevorderingsprojecten in Nederland en op de Nederlandse Antillen en de rol van de bibliotheek bij leesbevordering.
Non-fictie
Nederlands | 208 pagina's | NBLC Uitgeverij, Den Haag | 1994
Gedrukt boek