Zoekresultaten
Resultaat 21 - 40 (van 108)
Tjipke van der Veen Van leertheorie naar onderwijspraktijk
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen [etc.] | 2003
Gedrukt boek
René van Kralingen Competentiegerichte kennisontwikkeling
didactiek en leren in competentiegerichte leeromgevingen
Non-fictie
Nederlands | 152 pagina's | Nelissen, Soest | 2003
Gedrukt boek
Fred Verhees Brede school, brede aanpak
Analyse en beschrijving van het complexe proces van de totstandkoming van een Brede School.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Elsevier gezondheidszorg, Maarssen | 2003
Gedrukt boek
René Diekstra De grondwet van de opvoeding
Formulering van en toelichting op zeven uitgangspunten voor opvoeding, die ouders, leerkrachten en andere opvoeders zich ter harte dienen te nemen.
Non-fictie
Nederlands | 59 pagina's | Karakter, Uithoorn | 2003
Gedrukt boek
Erik Verliefde De kunst van het luisteren
communiceren met kinderen op school en thuis
Handleiding voor ouders, opvoeders en leerkrachten.
Non-fictie
Nederlands | 177 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2003
Gedrukt boek
Pedagogische kijk op kinderopvang
een beknopte inleiding voor het beroepsonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 79 pagina's | SWP, Amsterdam | 2003
Gedrukt boek
Kennis als gereedschap, actief leren
activerende didactiek volgens Kag-Al
Praktisch handboek met lessuggesties voor leerkrachten in het voortgezet onderwijs die hun leerlingen willen leren om opgedane kennis actief in de praktijk toe te passen.
Non-fictie
Nederlands | 203 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2003
Gedrukt boek
Shirley-Dale Easley De waarde van portfolio's
informatie, plan van aanpak en oefeningen voor alle basisschoolgroepen
Handleiding voor leerkrachten in het basisonderwijs voor de toepassing van het portfolio: een verzameling van werkstukken van leerlingen die dient als beoordelingsinstrument in plaats van een rapport met cijfers.
Non-fictie
Nederlands | 124 pagina's | Kwintessens, Amersfoort | 2009
Gedrukt boek
Els Bertrands Kleuterstappen in beweging
bewegingszorg voor het jonge kind
Handboek voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 218 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2003
Gedrukt boek
Albert Janssens Samen denken in beroep
een trainingsprogramma voor beroepsscholen en beroepsopleidingen
Programma voor het aanleren van attitude, sociale en emotionele competenties naast technische vaardigheden in beroepsopleidingen.
Non-fictie
Nederlands | 196 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2003
Gedrukt boek
Jan Dekker Competenties in beeld
praktijkboek voor ontwikkeling en toetsing
Beschrijving van kerncompetenties voor aankomende leraren in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 182 pagina's | HBUitgevers, Baarn | 2006
Gedrukt boek
Werkverband Opleidingen Speciaal Onderwijs Leerlingen actief kwalificeren
een project van de WOSO-instellingen ten behoeve van nascholing praktijkonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2003
Gedrukt boek
Beate Weymann-Reichardt En nu ben ik het zat!
grenzen stellen in de opvoeding
Non-fictie
Nederlands | 108 pagina's | Thema, bedrijfswetenschappelijke en educatieve uitgeverij, [Zaltbommel] | 2004
Gedrukt boek
Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg School Video Interactie Begeleiding
van meerdere kanten bekeken
Artikelen over een begeleidingsmethode in het bijzonder onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 155 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2005
Gedrukt boek
Academia Groningana Onderwijs en onderzoek: studie en wetenschap aan de academie van Groningen in de 17e en 18e eeuw
Non-fictie
Nederlands | 350 pagina's | Verloren, Hilversum | 2003
Gedrukt boek
Marcel van de Wiel Effectieve handelingsplanning
de basis voor een zorgstructuur in het primair onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 200 pagina's | HBuitgevers, Baarn | 2003
Gedrukt boek
Anne Bert Dijkstra Bijzonder gemotiveerd
een onderzoek naar de ideale school volgens dragers en vragers van confessioneel basisonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2003
Gedrukt boek
VMBO-Centrum Integraal ondersteunen van een vernieuwend VMBO
Non-fictie
Nederlands | 152 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2003
Gedrukt boek
W. Bender Toetsen in het hoger onderwijs
Didactische handleiding voor leerkrachten in het hoger onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 74 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2003
Gedrukt boek
De moeite van het vanzelfsprekende
kennis delen en kennis ontwikkelen in scholennetwerken
Praktische handleiding voor leerkrachten in het voortgezet onderwijs, met name het vmbo.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2003
Gedrukt boek