Zoekresultaten
Resultaat 21 - 40 (van 149)
Philippe Meirieu Pedagogiek: de plicht om weerstand te bieden
"Krachtig en actueel" - Gert Biesta Weerstand ervaren, weerstand leren bieden aan verlangens en leren omgaan met weerstand van anderen: dit zijn fundamentele ervaringen die kinderen in opvoeding en onderwijs moeten meekrijgen. Sterker nog: kinderen hebben er recht op, zo stelt pedagoog Philippe Meirieu in dit boek. Weerstand is in het denken van Meirieu geen obstakel dat overwonnen moet worden, maar een noodzakelijke voorwaarde voor een volwassen levenshouding. Leraren en opvoeders hebben de verantwoordelijkheid...
Non-fictie
Nederlands | 107 pagina's (ePub2, 1,6 MB) | Phronese, Culemborg | 2016
E-book
Niels Peter Rygaard Hechtingsstoornissen
praktijkgericht therapiehandboek voor ernstige hechtingsstoornissen bij kinderen
Non-fictie
Nederlands | 218 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2022
Gedrukt boek
Mirjam Stefels Montessorischolen in beweging
vernieuwingen op montessori basisscholen
Non-fictie
Nederlands | 93 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2007
Gedrukt boek
Martine de Vente Van oma mag alles!
het handboek voor hedendaagse grootouders
Praktische informatie en tips voor aanstaande grootouders over de ontwikkeling, verzorging en opvoeding van hun kleinkind.
Non-fictie
Nederlands | 214 pagina's | Becht, Haarlem | 2007
Gedrukt boek
Richard Churches Effectief lesgeven met NLP
praktische oefeningen en technieken voor docenten om optimaal te functioneren in de klas
Gids voor leerkrachten in het basisonderwijs tot en met het hoger beroepsonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 200 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 2010
Gedrukt boek
Frits Evelein Coöperatief leren in muziek
Handboek voor leerkrachten in het basisonderwijs voor muzikale activiteiten die kunnen bijdragen tot de sociale, affectieve en cognitieve ontwikkeling van kinderen van 4 tot 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 288 pagina's | HB Uitgevers, Baarn | 2007
Gedrukt boek
Martine Delfos Deskundigheid zit in het kind
Ad Kappen in gesprek met Martine Delfos
Uitgewerkte lezingen door de psychologe Delfos over actuele educatieve en pedagogische thema's.
Non-fictie
Nederlands | 134 pagina's | SWP, Amsterdam | 2007
Gedrukt boek
Chiel Egberts Ouders op hún plek
samenwerken in de driehoek cliënt, ouders en begeleiders
Sociaal-agogisch hand- en studieboek over de driehoeksverhouding tussen kind, ouders en hulpverlener, met speciale aandacht voor kinderen met chronische beperkingen.
Non-fictie
Nederlands | 208 pagina's | Agiel, Utrecht | 2007
Gedrukt boek
Bas van den Berg | Ina ter Avest | Tamar Kopmels Geloof je het zelf?!
levensbeschouwelijk leren in het basisonderwijs
Studieboek voor pabo-studenten.
Non-fictie
Nederlands | 334 pagina's | Coutinho, Bussum | 2013
Gedrukt boek
Chris De Rijdt Ondersteunend communiceren: werken met visualisaties
Praktische handleiding voor het gebruik van visualisaties bij mensen met een beperking, bedoeld voor opvoeders, begeleiders en ouders.
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2013
Gedrukt boek
Nathalie van Kordelaar Zo gaan Sarah en Jerom met elkaar om
sociale vaardigheidstraining voor kinderen uit de groepen 5 tot en met 8 van het basisonderwijs
Handboek voor leerkrachten.
Non-fictie
Nederlands | 197 pagina's | SWP, Amsterdam | 2011
Gedrukt boek
Kathy Paterson Spelletjes van 3 minuten om kinderen te motiveren
110 korte spelletjes en activiteiten voor kinderen van 6-12 jaar
Praktisch handboek voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 2009
Gedrukt boek
Annelies Boutellier Beter voor de klas
werken aan je persoonlijke professionaliteit
Handreiking voor leerkrachten voor reflectie op en bewustzijn van de eigen persoonlijkheid als basis van een goede beroepsuitoefening.
Non-fictie
Nederlands | 166 pagina's | Nelissen, Soest | 2007
Gedrukt boek
Holger de Nooij De planken op
theater maken in het basisonderwijs
Handboek voor leerkrachten voor uiteenlopende theaterprojecten met basisschoolkinderen.
Non-fictie
Nederlands | 252 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen [etc.] | 2007
Gedrukt boek
Joep Eikenboom Fundamenten van de extra les
Onderbouwing en vernieuwing van het baanbrekende werk van Audrey McAllen voor hulp bij leerproblemen. Gebaseerd op het antroposofisch mensbeeld van Rudolf Steiner.
Non-fictie
Nederlands | 307 pagina's | Cichorei, Amsterdam | 2022
Gedrukt boek
Astrid Boon Wie de leerling liefheeft
Praktische adviezen voor leerkrachten in het voortgezet onderwijs voor het oplossen van disciplinaire problemen en de omgang met 'lastige' leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 203 pagina's | Rozenberg, Amsterdam | 2007
Gedrukt boek
Nelleke Nicolai Langs de grenzen van de zorg
omgaan met psychosociale problemen van jongeren op en rondom school
Praktische handleiding voor leerlingbegeleiders, mentoren en hulpverleners.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | De Tijdstroom, Utrecht | 2007
Gedrukt boek
Nadine Callens Zelfverwonding bij jongeren
een gids voor leerkrachten, leerlingbegeleiders, ouders en vrienden
Non-fictie
Nederlands | 107 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2007
Gedrukt boek
Ria van Asselt Uit huis geplaatst
gesprekken met betrokkenen en beroepskrachten over gevolgen en dilemma's
Interviews met kinderen, ouders en andere betrokkenen.
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | SWP, Amsterdam | 2007
Gedrukt boek
Ida Oosterheert Leren over leren
praktische leerpsychologie voor het basisonderwijs
Studieboek voor pabostudenten.
Non-fictie
Nederlands | 171 pagina's | Noordhoff, Groningen [etc.] | 2011
Gedrukt boek