Zoekresultaten
Resultaat 21 - 40 (van 42)
Marc Van Gils Geloven in de ontwikkelingsmogelijkheden van elke leerling
leerlingen met een matige of ernstige verstandelijke beperking leren leren
Praktische handreiking voor leerkrachten in het speciaal onderwijs en voor ouders.
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2008
Gedrukt boek
Deborah M. Plummer Kinderen zelfrespect leren
door middel van spel
Praktische gids voor leerkrachten en professionele opvoeders met spelletjes voor kinderen van 5 tot en met 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | SWP, Amsterdam | 2012
Gedrukt boek
Jan-Hendrik Bakker Welkom in Megapolis
denken over wonen, stad en toekomst
Aandacht voor het stadsleven en voor de veranderde stijl van wonen in de stad. Hoewel stad en stedelijkheid het centrum van de moderne levenservaring vormen, blijkt dat het platteland en de natuur hier noodzakelijke tegenwaarden zijn; zonder deze gaat de grenzeloze stad aan zichzelf ten onder. Publicatie pleit voor diversiteit in bouwen, leven en landschap.
Non-fictie
Nederlands | 302 pagina's | Atlas, Amsterdam [etc.] | 2008
Gedrukt boek
Marc Van Gils Sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen met een matige en ernstige verstandelijke beperking
Non-fictie
Nederlands | 143 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2008
Gedrukt boek
Rob Franke Passend inclusief onderwijs: doen
invoeringsprogramma
Programma om inclusief onderwijs in te voeren in Nederland, een in Vlaanderen ontwikkelde onderwijsvorm waarbij kinderen met een lichamelijke of verstandelijke beperking les krijgen in het reguliere onderwijs, samen met andere kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 134 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2008
Gedrukt boek
Truus Barendse Mijn kind??!
wat ouders vanaf 2015 kunnen doen en laten bij problemen
Praktische juridische gids voor ouders en opvoeders van probleemkinderen.
Non-fictie
Nederlands | 79 pagina's | Stichting Kinderen-Ouders-Grootouders, [Haarlem] | 2016
Gedrukt boek
Marjan Nijenbanning Hoe moet het nu met de kinderen?
informatie voor ouders die uit elkaar gaan
Informatie voor ouders die gaan scheiden betreffende de kinderen, zowel juridisch en praktisch als op het persoonlijke vlak.
Non-fictie
Nederlands | 116 pagina's | De Zaak, Groningen | 2008
Gedrukt boek
Christelijke Hogeschool Windesheim Naar een inclusieve omgeving
Artikelen over inclusief onderwijs, waarbij kinderen met een verstandelijke beperking of andere problemen samen met 'normale' kinderen onderwijs volgen.
Non-fictie
Nederlands | 81 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2008
Gedrukt boek
Giel Vaessen Gedragsproblemen bij jongeren met psychiatrische stoornissen
best practice handelingsplannen voor de praktijk van alledag; een praktisch handboek voor groepsleiders, verpleegkundigen, leraren, ouder-/gezinsbegeleiders en behandel-/zorgcoördinatoren
Non-fictie
Nederlands | 291 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2008
Gedrukt boek
Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg Naar een auti-vriendelijke VO-school
leerlingen met autisme en open opdrachten
Verslag van een onderzoek op een school voor voortgezet onderwijs naar de consequenties van open opdrachten voor de begeleiding en de leeromgeving van leerlingen met een stoornis in het autismespectrum.
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2008
Gedrukt boek
Oppositioneel & opstandig gedrag in het voortgezet onderwijs
Artikelen vanuit verschillende disciplines.
Non-fictie
Nederlands | 92 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2008
Gedrukt boek
Geert Taghon Loop naar de maan!
praktijkgids omgaan met verbale agressie in onderwijs en opvoeding
Non-fictie
Nederlands | 102 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2008
Gedrukt boek
Effecten van cochleaire implantatie bij kinderen
een breed perspectief
Overzicht van de effecten van een implantaat om dove kinderen weer te laten horen, met een analyse van de kennis die nodig is om cochleaire implantatie verder te ontwikkelen.
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Van Tricht, Deventer | 2008
Gedrukt boek
In-Com-Clusie
inclusie door communicatieontwikkeling en -ondersteuning
Concrete voorbeelden van projecten voor het ondersteunen van kinderen en jongeren met een handicap bij hun integratie in en deelname aan de samenleving.
Non-fictie
Nederlands | 408 pagina's | Acco, Leuven, Voorburg | 2008
Gedrukt boek
Susan E. Gathercole | Tracy Alloway De invloed van het werkgeheugen op het leren
handelingsgerichte adviezen voor het basisonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 114 pagina's | SWP, Amsterdam | 2013
Gedrukt boek
Josette Hoex Tis knap lastig!
omgaan met lastig gedrag in de buitenschoolse opvang
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | SWP, Amsterdam | 2008
Gedrukt boek
E.C. van Doorn Adaptief behandelen op school
Kijkend door de bril van de psycholoog of psychiater wordt meegedacht over de probleemleerling op school onder het motto "preventieve actie is optimalisatie van de normale ontwikkeling".
Non-fictie
Nederlands | 204 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2008
Gedrukt boek
Via
competentiegerichte methode Nederlands voor het mbo
Non-fictie
Nederlands | 244 pagina's | Deviant, Amersfoort | 2012
Gedrukt boek
Nes van Hulzen | Hans Kruger | Suzet Volders | Marleen Tienstra | Marjan Dorresteijn | Michael Mandersloot | Ruud van den Belt Via
competentiegerichte methode Nederlands voor het mbo
Non-fictie
Nederlands | 244 pagina's | Uitgeverij Deviant, Amersfoort | 2021
Gedrukt boek
Jet Isarin Zo hoort het
dove kinderen in het CI-tijdperk: een participatieonderzoek
Onderzoek naar de ervaringen van kinderen en jongeren met een cochleair implantaat.
Non-fictie
Nederlands | 208 pagina's | PonTeM, Nijmegen | 2008
Gedrukt boek