Zoekresultaten
Resultaat 21 - 36 (van 36)
Spraak, taal en leren
Beknopt overzicht van de meest voorkomende spraak-, taal- en leerproblemen bij kinderen en jeugdigen.
Non-fictie
Nederlands | 262 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten | 2010
Gedrukt boek
Geregeld!
methodiek voor de aanpak van de meest hardnekkige spellingproblemen; Achtergronden, opbouw en werkwijze
Informatie over een methode voor orthopedagogen om leerlingen te helpen die zware problemen ondervinden met spelling.
Non-fictie
Nederlands | 391 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2010
Gedrukt boek
Marjoke Rietveld-van Wingerden Ontplooiing door communicatie
geschiedenis van het onderwijs aan doven en slechthorenden in Nederland
Non-fictie
Nederlands | 270 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2010
Gedrukt boek
Esther Geurts Ouders betrekken in de residentiële jeugdzorg
een onderzoek naar inhoud en uitkomsten van contextgerichte hulpverlening
Non-fictie
Nederlands | 293 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2010
Gedrukt boek
Babs Kuiters Begrijpjijhet?
praktijkgids voor de begeleiding van kinderen met taalbegripsproblemen
Gids voor ouders en leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Consultaal, [Almere] | 2010
Gedrukt boek
Peter Glorieux Zorgzame klas
psycho-educatie voor de basisschool
Handreiking voor leerkrachten aan de basisschool met een of meer leerlingen met ADHD, dyslexie, dyscalculie, DCD of Gilles de la Tourette.
Non-fictie
Nederlands | 156 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2010
Gedrukt boek
Francien Dekker-van der Sande Signaleren van verstoord gehechtheidsgedrag
'best practice' voor het diagnosticeren van gehechtheidsproblemen bij kinderen, jongeren met een visuele en, of licht verstandelijke beperking
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | LEMMA, Den Haag | 2010
Gedrukt boek
Noëlle Pameijer Handelingsgericht werken in de klas
de leerkracht doet ertoe!
Handleiding voor leerkrachten en begeleiders voor de aanpak van problemen met leerlingen in zowel het reguliere als speciaal (basis)onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 264 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2010
Gedrukt boek
Pauline Naber Zwerfjongeren begeleiden
versterken van hun sociale netwerken
Non-fictie
Nederlands | 98 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2010
Gedrukt boek
Gezin
Beknopt overzicht van de meest voorkomende gezinssituaties, die mogelijk problemen kunnen veroorzaken bij kinderen en jeugdigen.
Non-fictie
Nederlands | 337 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten | 2010
Gedrukt boek
Vanessa Daniël Relatie als de sleutel?
ervaringen van jongeren en hulpverleners in de residentiële jeugdzorg
Non-fictie
Nederlands | 83 pagina's | SWP, Amsterdam | 2010
Gedrukt boek
Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg De kunst van de passie
Persoonlijke getuigenissen van leerkrachten uit het speciaal onderwijs over wat hen speciaal bezighoudt en fascineert.
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2010
Gedrukt boek
Inge Korfker Diagnostiek en behandeling in het speciaal onderwijs
onderzoek naar autisme en samenwerken met ouders
Verslag van een onderzoek naar het toenemende aantal kinderen met autisme binnen het speciaal onderwijs en naar de samenwerking tussen ouders en leerkrachten bij diagnose en behandeling.
Non-fictie
Nederlands | 93 pagina's | SWP, Amsterdam | 2010
Gedrukt boek
Rosalie Jeurissen-Steeghs Hallo IK: Wie ben ik, wat wil ik, en wat kan ik?
seksuele beleving bij gehandicapten; trainershandleiding
Non-fictie
Nederlands | 216 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2010
Gedrukt boek
Astrid van Zon 'Ik wil ook'
leren in kinderdagcentra
Leerprogramma voor kinderen met een meervoudige beperking.
Non-fictie
Nederlands | 145 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2010
Gedrukt boek
Tien keer beter! 2
leraren verbeteren hun onderwijspraktijk door onderzoek
Non-fictie
Nederlands | 156 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2010
Gedrukt boek