Zoekresultaten
Resultaat 21 - 40 (van 45)
Hans Hulshof | Maaike Rietmeijer | Arie Verhagen Taalkunde voor de tweede fase van het vwo
In de methode Taalkunde voor de tweede fase van het vwo staat kennis over taal en taalverschijnselen centraal: de taalkunde wordt autonoom bestudeerd. De leerdoelen liggen behalve op het gebied van reproduceerbare taalkundige kennis, op het gebied van de toepassing en onderzoeksvaardigheden die typisch zijn voor de taalkunde. De nadruk ligt op kennis en niet op (taal)vaardigheden. Dat betekent dat u naast het nieuwe onderwerp ook een nieuwe (of juist oude) manier van leren introduceert. Deze docentenhandleiding...
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's (ePub2, 0,6 MB) | Amsterdam University Press, Amsterdam | 2011
E-book
Yke Schotanus Dichten doe je zo
poëtische technieken en hoe ze te gebruiken
Vijftienduizend gedichten kreeg de jury van de Turing Nationale Gedichtenwedstrijd eind 2009 te verwerken. Gedichten schrijven lijkt dan ook een nationale bezigheid geworden. Toch tobben vele dichters en dichters-in-spe met grote vragen. Rijm je, of rijm je juist niet? Waar breek je een regel af en waarom? En wat kun je in een gedicht met verhaaltechnieken als perspectiefkeuze, ruimtebeschrijving en tijdbehandeling. Bron: Flaptekst, uitgeversinformatie
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's (ePub2, 0,2 MB) | Augustus, Amsterdam | 2011
E-book
Jan Brokken Het hoe
over het schrijven van romans, verhalen en non-fictie
Na De wil en de weg, volgens Mark Schaevers in Humo het interessantste schrijvershandboek dat in ons taalgebied op de markt is, richt Jan Brokken zich in Het hoe tot de meer gevorderde schrijvers. Het componeren van een boek staat centraal in Het hoe, waarbij het Brokken niet uitmaakt of het een roman, een novelle, een thriller of een non-fictieboek is. In alle literaire genres moet het verhaal pakkend verteld worden en het drama een dwingende intrige krijgen. Brokken plukt zijn voorbeelden uit de...
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's (ePub2, 0,3 MB) | Augustus, Amsterdam | 2011
E-book
Dik van der Meulen | Monica Soeting Hoe schrijf ik een biografie?
D I K VA N D E R M E U L E N E N M O N I C A S O E T I N G Hoe schrijf je een biografie N I E U W I N D E S C H R I J F B I B L I OT H E E K Hoe schrijf ik een biografi e laat zien welke problemen en valse verleidingen de biograaf het hoofd moet bieden maar vooral ook hoe aangenaam en bevredigend het schrijven van een biografi e kan zijn. De biografie lijkt in Nederland en België een bloeiperiode door te maken. Van steeds meer wetenschappers, politici, kunstenaars en zelfs niet-publieke figuren...
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's (ePub2, 0,2 MB) | Augustus, Amsterdam | 2011
E-book
Don Duyns Dialogen schrijven
laat je personages spreken
Gids voor het schrijven van dialogen voor toneel, proza, essay, strip, soap en film.
Non-fictie
Nederlands | 174 pagina's (ePub2, 0,2 MB) | Augustus, Amsterdam | 2011
E-book
Frans Stüger Personages, conflict, perspectief
Inleiding tot de verhaalcompositie voor beginnende literaire schrijvers.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 0,2 MB | Augustus, Amsterdam | 2011
E-book
Stichting Lezen De stralende lezer
wetenschappelijk onderzoek naar de invloed van het lezen
Bundel wetenschappelijke artikelen (deels Engelstalig) over het belang van lezen en hoe lezen kan worden toegepast in onderwijs en opvoeding. Voor vakcollecties jeugdliteratuur.
Non-fictie
Engels | Nederlands | 435 pagina's | Eburon, Delft | 2011
Gedrukt boek
Willy Hilverda Schrijven voor theater, 13 methodes
gesprekken met toneelschrijvers
Interviews met hedendaagse Nederlandstalige toneelschrijvers over hun vak.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's (ePub2, 0,2 MB) | Augustus, Amsterdam | 2011
E-book
Moniek Vermeulen Helpen bij huiswerk
een gids voor ouders
Hoe kun je breuken met elkaar vermenigvuldigen? Wat is een voltooid deelwoord? De leerstof van de vakken taal en wiskunde in het basisonderwijs wordt uitgelegd. Met grafieken, tabellen enz. Vanaf ca. 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Deltas, Aartselaar, [Oosterhout] | 2011
Gedrukt boek
Expertisecentrum Nederlands Protocol leesproblemen en dyslexie voor groep 3
Non-fictie
Nederlands | 184 pagina's | Expertisecentrum Nederlands, Nijmegen | 2011
Gedrukt boek
Willy Hilverda Schrijven voor theater, 13 methodes
gesprekken met toneelschrijvers
Interviews met hedendaagse Nederlandstalige toneelschrijvers over hun vak.
Non-fictie
Nederlands | 156 pagina's | Augustus, Antwerpen, Amsterdam | 2010
Gedrukt boek
Tjeerd Schat Overleggen en samenwerken
Studieboek op hbo-niveau.
Non-fictie
Nederlands | 92 pagina's | Pearson Education, Amsterdam | 2011
Gedrukt boek
Marianne Bodde-Alderlieste Engels in het basisonderwijs
kennisbasis vakdidactiek
Non-fictie
Nederlands | 317 pagina's | Noordhoff, Groningen [etc.] | 2011
Gedrukt boek
Vereniging van Leraren in Levende Talen Verleden en toekomst van het taalonderwijs
honderd jaar Levende Talen, 1911-2011
Non-fictie
Nederlands | 129 pagina's | Vereniging van Leraren in Levende Talen, Amsterdam | 2011
Gedrukt boek
Martine Gijsel Opbrengstgericht werken aan mondelinge taalvaardigheid
Didactische handleiding voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 130 pagina's | Expertisecentrum Nederlands, Nijmegen | 2011
Gedrukt boek
Expertisecentrum Nederlands Protocol leesproblemen en dyslexie voor groep 5-8
Non-fictie
Nederlands | 228 pagina's | Expertisecentrum Nederlands, Nijmegen | 2011
Gedrukt boek
Marianne Bodde-Alderlieste | Lauren Salomons | Joke Schokkenbroek Engels in het basisonderwijs
(meer dan de) kennisbasis vakdidactiek
Non-fictie
Nederlands | 365 pagina's | Noordhoff Uitgevers, Groningen | 2018
Gedrukt boek
Expertisecentrum Nederlands Protocol leesproblemen en dyslexie voor groep 4
Non-fictie
Nederlands | 184 pagina's | Expertisecentrum Nederlands, Nijmegen | 2011
Gedrukt boek
Nora Bogaert Handboek taalbeleid secundair onderwijs
Theorie van taalverwerving en taalonderwijs in het voortgezet onderwijs en de wijzen waarop daaraan in de praktijk doelgericht vorm en inhoud kan worden gegeven.
Non-fictie
Nederlands | 278 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2011
Gedrukt boek
'Wat zie je?'
de methode voor visuele taalontwikkeling bij beginnende geletterdheid en aanvankelijk lezen
Uitleg van een methode om visueel ingestelde kinderen te leren lezen.
Non-fictie
Nederlands | 125 pagina's | BubbelDeBub, [Heerle] | 2011
Gedrukt boek