Zoekresultaten
Resultaat 21 - 40 (van 153)
Thijs M.J. Nielen | Adriana G. Bus Onwillige lezers: onderzoek naar redenen en oplossingen
Hoe komt het dat in Nederland het leesplezier van kinderen internationaal gezien achterblijft en wat kunnen we hieraan doen? Verslag van een onderzoek en praktische tips om hiermee aan de slag te gaan. Voor o.a. leerkrachten en jeugdbibliothecarissen.
Non-fictie
Nederlands | 52 pagina's | Eburon, Delft | 2016
Gedrukt boek
Joop Berding 'Ik ben ook een mens.'
opvoeding en onderwijs aan de hand van Korczak, Dewey en Arendt
Portretten van drie klassieke denkers over opvoeding en onderwijs en hun betekenis voor de huidige opvoedings- en onderwijspraktijk.
Non-fictie
Nederlands | 241 pagina's | Uitgeverij Phronese, [Culemborg] | 2016
Gedrukt boek
Aryan van der Leij Dit is dyslexie
achtergrond en aanpak
Oorzaak, diagnostiek, vroegtijdige onderkenning en aanpak van dyslexie in het Nederlandstalig gebied.
Non-fictie
Nederlands | 236 pagina's | Lannoo, Tielt | 2016
Gedrukt boek
Handboek ADHD en comorbide stoornissen
alles over diagnose, beloop en behandeling
Non-fictie
Nederlands | 154 pagina's | Lannoo Campus, Houten | 2016
Gedrukt boek
Meer dan lezen
over geletterdheid, geletterdheidsontwikkeling en leesonderwijs
Onderwijskundig standaardwerk over diverse aspecten van geletterdheid, waarmee leerkrachten op de basis- en de middelbare school het leesonderwijs, theoretisch gefundeerd, kunnen vormgeven in de praktijk.
Non-fictie
Nederlands | 306 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2016
Gedrukt boek
Renata Hamsikova Hoogbegaafde kinderen versnellen niet
Uitleg van programma's om de ontwikkeling van hoogbegaafde kinderen te volgen in het onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 114 pagina's | IeKu Advies, [Zwaag] | 2016
Gedrukt boek
Inge Verstraete | Karin Nijman Handboek leren leren voor het voortgezet onderwijs
5 krachtige leerprincipes vertaald naar de praktijk
Uitgaande van de vijf leerprincipes: zelfregulatie, metacognitie, leerstrategieën, leermeesters en rijke leeromgeving, worden theorie en praktische handreikingen behandeld.
Non-fictie
Nederlands | 287 pagina's | Pica, [Huizen] | 2016
Gedrukt boek
Frans Winkels Leesstimulering in de onderwijspraktijk
mondelinge en schriftelijke verwerkingsactiviteiten met boeken
Praktijkboek voor het basisonderwijs met mondelinge, schriftelijke en online verwerkingsactiviteiten met boeken in de klas om het lezen te stimuleren.
Non-fictie
Nederlands | 146 pagina's | Ars Scribendi, Etten-Leur | 2016
Gedrukt boek
Peter Mol Pedagogisch vakmanschap in 55 verhalen
gereedschap voor passend onderwijs
Verhalen over passend onderwijs uit de lespraktijk en de eigen schoolervaringen van de auteur.
Non-fictie
Nederlands | 153 pagina's | LannooCampus, Houten | 2016
Gedrukt boek
Angela Weghorst Anders
het échte verhaal van Generatie Zenz, de 5- tot 25-jarigen van nu
Sociaalwetenschappelijk onderzoek aan de hand van kwantitatieve en kwalitatieve gegevens en interviews naar de talenten, waarden en verwachtingen van hedendaagse kinderen en jongeren.
Non-fictie
Nederlands | 384 pagina's | TwinQ: insights & inspiration, [Utrecht] | 2016
Gedrukt boek
Chantal Trigallez In 7 stappen naar zinvol leren
leer kinderen hun passie, talenten en dromen ontdekken in het onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | Uitgeverij LannooCampus, Houten | 2016
Gedrukt boek
Anke Visser Meidenvenijn in het basisonderwijs
een praktische aanpak
Praktische handleiding voor leerkrachten en intern begeleiders om kwetsend gedrag van meiden tegenover andere meiden tegen te gaan.
Non-fictie
Nederlands | 132 pagina's | Pica, Huizen | 2022
Gedrukt boek
Russell Barkley Omgaan met ADHD op school
evidence based methoden voor leerkrachten
Nederlandse hertaling van een oorspronkelijk Amerikaans boek over het omgaan met ADHD-kinderen en -jongeren, met concrete tips voor een juiste benadering door leerkrachten.
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Peter Mol Passend voortgezet onderwijs
pedagogisch vakmanschap in de klas
Schets van een aantal elementen van vakmanschap dat een leerkracht kan inzetten om leerlingen optimaal te begeleiden.
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | LannooCampus, Houten | 2016
Gedrukt boek
Victor Peters Basiscursus PHP 7 en MySQL
Non-fictie
Nederlands | 189 pagina's | Boom, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Werkwoordspelling
Oefeningen om de spelling van werkwoorden te oefenen. In dit deel komen de spellingregels en de vervoegingen van de bijzondere werkwoorden in de verleden tijd aan bod. Met antwoorden en zwart-witillustraties. Vanaf ca. 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 44 pagina's | Junior Einstein, Enschede | 2016
Gedrukt boek
Johan Keijzer | Karen Verheggen | Det van Gils Differentiëren in het talenonderwijs
kleine ingrepen, grote effecten
Praktisch inspiratieboek voor het toepassen van differentiatiemogelijkheden in het talenonderwijs om zodoende tegemoet te komen aan verschillen tussen leerlingen in niveau, tempo, interesse en voorkeur voor leermethode.
Non-fictie
Nederlands | 269 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2016
Gedrukt boek
Valentin Wember Het bouwwerk van de Waldorf-pedagogie
in de visie van Rudolf Steiner
Overzicht van de kernideeën van de Vrije School, met aandacht voor de ontwikkeling daarin en de actualiteit daarvan.
Non-fictie
Nederlands | 123 pagina's | Uitgeverij Pentagon, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Corrine Bleecke | Suzan Valstar Samen leren samenwerken
8 aanraders
Handleiding voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2016
Gedrukt boek
Elena Carmona van Loon Regie versterken in het onderwijs
worden wie je bent
Studieboek voor leerkrachten om leerlingen doelgericht te leren meer controle te hebben over en zich meer verantwoordelijk te voelen voor eigen (leer)gedrag.
Non-fictie
Nederlands | 174 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek