Zoekresultaten
Resultaat 21 - 39 (van 39)
Patrick van Veen Help, mijn baas is een aap!
een biologische kijk op sociaal gedrag in organisaties
In Help, mijn baas is een aap! beschrijft bioloog Patrick van Veen het gedrag dat we dagelijks vertonen als we aan het werk zijn. Niet alleen de baas, maar elke werknemer wordt onder de loep genomen. Dit gedrag wordt verduidelijkt aan de hand van een vergelijking met het sociale gedrag dat apen vertonen. We delen tenslotte heel veel met onze 'evolutionaire verwanten'. U zult bijvoorbeeld beter begrijpen waarom zakenlunches zoveel goeds opleveren, of wat de positieve gevolgen van stress kunnen zijn....
Non-fictie
Nederlands | 126 pagina's (ePub2, 0,5 MB) | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2016
E-book
Berry Veldhoen | Stephan van Slooten Klanthelden® in de 9+ organisatie
excelleren in emotionele klantbeleving
Non-fictie
Nederlands | 197 pagina's | Van Duuren Management, Culemborg | 2014
Gedrukt boek
Marieta Koopmans Feedback
commentaar geven en ontvangen
Adviezen voor het verbeteren van de communicatie op de werkvloer door een beter gebruik van feedback.
Non-fictie
Nederlands | 118 pagina's (ePub2, 0,7 MB) | Thema, Zaltbommel | 2010
E-book
Riet Fiddelaers-Jaspers Aan de slag met verlies
coachen bij veranderingen op het werk
Praktische handreiking voor managers voor het coachen van medewerkers als hun collega's wegvallen door overlijden, ontslag, arbeidsongeschiktheid of reorganisaties.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 1,4 MB | Ten Have, Utrecht | 2012
E-book
Bert Cozijnsen Over de rooie
emoties bij verlies en verandering op het werk
Praktische gids voor personeelsfunctionarissen, leidinggevenden en medewerkers voor het omgaan met verlies en rouw in werksituaties.
Non-fictie
Nederlands | 113 pagina's | Kluwer, Alphen aan den Rijn | 2009
Gedrukt boek
Marieta Koopmans Feedback
commentaar geven en ontvangen
Adviezen voor het verbeteren van de communicatie op de werkvloer door een beter gebruik van feedback.
Non-fictie
Nederlands | 118 pagina's | Thema, bedrijfswetenschappelijke en educatieve uitgeverij, Zaltbommel | 2007
Gedrukt boek
Susanne Piët De emotiemarkt
de toekomst van de beleveniseconomie
Schets van de beperkingen van een economie die is gebaseerd op belevenissen en emoties.
Non-fictie
Nederlands | 264 pagina's | FT Prentice Hall, [Amsterdam etc.] | 2003
Gedrukt boek
Dan Hill Emotienomie
laat emoties voor u werken
Beschrijving van marketing en personeelsbeleid op basis van een emotie-theorie.
Non-fictie
Nederlands | 336 pagina's | FT Prentice Hall, Amsterdam | 2007
Gedrukt boek
Ben Decock Lachen werkt
Uitleg over het belang van de lach voor geestelijk en lichamelijk welbevinden, met oefeningen.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | LannooCampus, Leuven | 2009
Gedrukt boek
Christian Henrard Emosan
emoties in verkoop en management
Op basis van recent neurologisch ondezoek wordt toegelicht waarom bepaalde emotieregulatietechnieken niet werken en andere wel.
Non-fictie
Nederlands | 323 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2013
Gedrukt boek
Christian Henrard Emosan
emoties, creativiteit en innovatie
De auteur pleit voor nieuwe bedrijfsstrategieen waarbij emoties prioriteit krijgen om te komen tot creativiteit en innovatie.
Non-fictie
Nederlands | 240 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2014
Gedrukt boek
Christian Henrard Emosan
emotie en neurocommunicatie
Praktische handreiking om op basis van ons gevoel snel de emoties van onze gesprekspartner te herkennen.
Non-fictie
Nederlands | 278 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2013
Gedrukt boek
Susanne Piët Emotiemanagement
een survivalkit in de belevenismaatschappij
Praktische adviezen voor het beheersen en sturen van emoties van jezelf en anderen in werksituaties.
Non-fictie
Nederlands | 266 pagina's | FT Prentice Hall, [Amsterdam] | 2005
Gedrukt boek
Mischa Coster Zeg het met emoji
Inleiding tot het gebruik van emoji's, de symbooltjes die vaak gebruikt worden bij sociale media.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Boom, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Willem Verhoeven Emoties in bedrijf
Studieboek voor (aankomende) managers die ratio, emotie, gevoel, intuïtie en emotionele intelligentie willen combineren door het managen van de eigen emoties en die van anderen; met tips om succesvol te zijn.
Non-fictie
Nederlands | 252 pagina's | Associatie voor coaching, Aarle-Rixtel | 2007
Gedrukt boek
Susanne Piët De emocode
de maakbare merkenmaatschappij
Filosofisch getinte beschouwing over het in de markt zetten van merken.
Non-fictie
Nederlands | 141 pagina's | FT Prentice Hall, [Amsterdam] | 2006
Gedrukt boek
Tjeu Blommaert | Stephan van den Broek Vertrouwen als bron van winst
de harde resultaten van soft control
Beschouwing over het vertrouwen in de eigen verantwoordelijkheid van medewerkers als bron van succes voor een bedrijf.
Non-fictie
Nederlands | 171 pagina's | Business Contact, Amsterdam | 2013
Gedrukt boek
Riet Fiddelaers-Jaspers Aan de slag met verlies
coachen bij veranderingen op het werk
Praktische handreiking voor managers voor het coachen van medewerkers als hun collega's wegvallen door overlijden, ontslag, arbeidsongeschiktheid of reorganisaties.
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | Ten Have, Utrecht | 2012
Gedrukt boek
Anitra van der Voort Emoties aan het werk
the g-spot in business
Non-fictie
Nederlands | 52 pagina's | Kluwer, Deventer | 2007
Gedrukt boek