Zoekresultaten
Resultaat 21 - 40 (van 542)
Taha Riani Kan ik dat nog wel zeggen?
Waarom ik me ongemakkelijk voel bij inclusie
Heb je jezelf ooit betrapt op voorzichtigheid in je woorden of angst om godverdomme het ‘verkeerde’ te zeggen wanneer het over inclusie gaat? Je bent niet alleen. Het is een gevoelig onderwerp waar velen mee worstelen. We willen het juiste doen, maar de weg ernaartoe kan onduidelijk zijn. Maar wat als ik je vertel dat het geheim om inclusie te bevorderen juist ligt in het omarmen van het ongemakkelijke? Ja, je leest het goed! Dit boek gidst je door die gevoelens heen en biedt je de tools om zelfverzekerd...
Nederlands | 200 pagina's (ePub2, 0,6 MB) | Pelckmans uitgevers, Kalmthout | 2023
E-book
Stef Verbeeck Relatie Renaissance
Na decennia van optimalisering, digitalisering, automatisering en rationalisering is er een onfortuinlijke afstand ontstaan tussen merken en hun klanten. Loyale fans worden een zeldzaamheid en in een postpandemische wereld vol uitdagingen moeten veel merken vechten voor elke klant of aanwerving. Zonder het te beseffen zijn veel bedrijven zo inwisselbare leveranciers van producten en diensten geworden die compleet vervreemd zijn van hun doelgroepen. In dit boek schetst merkstrateeg Stef Verbeeck aan...
Nederlands | 200 pagina's (ePub2, 1,9 MB) | Pelckmans uitgevers, Kalmthout | 2023
E-book
Hanneke Groenteman Hallo jongens!
een zelfportret in stukjes
Korte persoonlijke verhalen van de bekende Nederlandse journaliste en presentatrice (1939), waarin ze kritisch en met humor reflecteert op haar eigen ervaringen.
Non-fictie
Nederlands | 89 pagina's (ePub2, 0,7 MB) | Nijgh & Van Ditmar, Amsterdam | 2024
E-book
Theo De Beir De kracht van onderhandelen
hoe professioneel een deal bereiken of een conflict oplossen
Beschrijving van de basisprincipes en werking van het onderhandelingsproces. Met adviezen om structuur aan te brengen in een onderhandelingstraject en praktische onderhandelingstechnieken om op een efficiënte manier tot het gewenste resultaat te komen.
Non-fictie
Nederlands | 256 pagina's (ePub2, 0,8 MB) | Borgerhoff & Lamberigts, Gent | 2023
E-book
Herman Wegter Goed verhaal!
Succesvolle storytelling in 7 stappen
Wil je medewerkers en stakeholders meekrijgen met de nieuwe visie of strategie van je organisatie? Wil je een hechter en succesvoller team creëren? Wil je als leider jouw visie beter over de bühne krijgen? Vertel een goed verhaal! Storytelling helpt ons de wereld te begrijpen, ons met elkaar te verbinden en in beweging te komen. En het goede nieuws is: iedereen kan deze ongelooflijke superkracht leren gebruiken. De basisvaardigheden heb je al. Want onze hersenen zijn geen fabriek van logica, maar...
Nederlands | 160 pagina's (ePub2, 7,2 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2024
E-book
Victor Pierau Leiderschap in luisteren
de 7 niveaus van luisteren voor professionals
Praktische gids voor mensen die beroepshalve veel dienen te luisteren.
Non-fictie
Nederlands | 302 pagina's (ePub2, 4,2 MB) | Booklight, Makkum fr | 2020
E-book
Saskia Kerkhof Slimmer offertes maken
30 praktische neurotips waarmee je jouw klant onbewust overtuigt
Meer offertes winnen in minder tijd dankzij slimme neurocommunicatie. Stel je eens voor dat klanten over jouw offerte geen grote vragen meer hebben, niet met je onderhandelen over de prijs of 'nog even intern moeten overleggen'. Ze gaan gewoon akkoord, want jouw offerte drukt op alle onbewuste triggerknoppen. Hoeveel tijd, geld en energie levert jou dat op? In dit boek krijg je een revolutionaire andere kijk op offertes voorgeschoteld. De werking van het onbewuste brein van jouw klant vormt het uitgangspunt....
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's (ePub2, 0,7 MB) | Leessst, Schagen | 2020
E-book
Martijn Jacobs Iedereen kan presenteren
hoe jij een boeiende spreker wordt
Gaap. Snurk. Kreun. De meeste presentaties zijn niet om doorheen te komen. De meeste presentatoren zijn slaapverwekkend. Doodzonde! Want vaak gaat door een waardeloze presentatie een inhoudelijk goed verhaal hopeloos verloren. In dit boek leer je hoe je met jouw presentaties jouw publiek van de eerste tot en met de laatste minuut boeit. De truc? Je leert jouw zwakke punten te compenseren met jouw sterke punten. Dat is bijzonder effectief. Want het afleren van gewoontes is zoveel moeilijker dan...
Non-fictie
Nederlands | 62 pagina's (ePub2, 1 MB) | Lev., Amsterdam | 2015
E-book
Johannes de Geus | Jolanda Bouman Waarom? Daarom!
30 tips over argumenteren in de praktijk
Veel mensen vinden het lastig om een discussie naar hun hand te zetten. Ze willen misschien te graag winnen en vergeten te luisteren. Of ze luisteren wel, maar het lukt ze niet de ander te overtuigen. Goed argumenteren is een kunst, maar gelukkig wel eentje die je kunt leren. De dertig tips in Waarom? Daarom! laten zien hoe argumenteren werkt, waar je je argumenten vandaan haalt, welke spelregels er gelden en hoe je weerbarstige tegenstanders van repliek kunt dienen. Het boek is ontstaan uit de training...
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's (ePub2, 2,1 MB) | Thema, Zaltbommel | 2013
E-book
Jaap van Deurzen Camera loopt
Dertig jaar op reportage voor RTL Nieuws
‘Camera loopt…’ Hoe vaak Jaap van Deurzen, oorlogsverslaggever van RTL Nieuws, dit zinnetje de afgelopen dertig jaar heeft gehoord, is niet meer te tellen. Meer dan dertig jaar vliegt Van Deurzen van de ene brandhaard naar de andere en verslaat op onnavolgbare wijze de gruwelen van de oorlogen in voormalig Joegoslavië. Hij is tegelijkertijd getuige van de sektarische ellende in Belfast, de waanzin van de genocide in Rwanda en de verwoestende werking van de Tsunami op Sumatra. De dag die zijn leven...
Nederlands | 204 pagina's (ePub2, 4,3 MB) | Walburg Pers, Amsterdam | 2024
E-book
Berend Schilder Hoe zal ik het zeggen?
lastige gesprekken op het werk
Praktische wenken voor het voeren van moeilijke gesprekken, zoals beoordelings- en slechtnieuwsgesprekken, met name in bedrijfssituaties.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's (ePub2, 0,6 MB) | Thema, Zaltbommel | 2010
E-book
Hans Kruyzen Spraakmakend presenteren
haal meer uit zakelijke teksten en toespraken
Voor iedereen die wie wel eens te horen krijgt: Zet dat maar even op papier, Wil jij dat plan schrijven of Zou jij die presentatie volgende week kunnen verzorgen?_ is Spraakmakend presenteren een handzaam hulpmiddel om goede, gestructureerde presentaties te geven, zowel mondeling als schriftelijk. In de meeste handboeken over schriftelijke en mondeling presenteren staat nog te lezen dat een goed opgesteld rapport zich onderscheidt door een puntgewijze opbouw, een precieze paragraafindeling...
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 0,7 MB | Spectrum, Amsterdam | 2009
E-book
Heidi Nieboer | Marjolein Smit-Arnold Bik We komen er wel uit
leer onderhandelen van een politieonderhandelaar
Praktische adviezen voor het effectief onderhandelen tijdens zowel ernstige als alledaagse situaties.
Non-fictie
Nederlands | 320 pagina's (ePub2, 1,6 MB) | Spectrum, Amsterdam | 2024
E-book
Annik Dirkx | Joris Bulteel Buurman, wat doet u nu?
Over wel-of-niet-in-mijn-achtertuin
We willen met zijn allen minder files en meer open ruimte, bewegingsvrijheid en rust… En iedereen is voor groene energie. Maar niemand wil die windmolen in zijn achtertuin. Het niet-in-mijn-achtertuin- of NIMBY-syndroom heeft ons in de tang: projecten sneuvelen of verzanden in een loopgravenoorlog tussen burgers, bedrijven en overheden. En dat alles is de schuld van de buurman. Maar kijken bedrijven en overheden niet te gemakkelijk neer op hun ‘zure buren’? Zien ze zichzelf wel genoeg als de buur...
Nederlands | 240 pagina's (ePub2, 2,8 MB) | Pelckmans uitgevers, Kalmthout | 2023
E-book
Roderik Kelderman | Paul Vrouwenvelder De sociale superheld
begrijp en beïnvloed mensen in 7 stappen
Met het boek De sociale superheld van communicatiecoaches Roderik Kelderman en Paul Vrouwenvelder leer je echt contact te gebruiken als sleutel tot geluk en succes. We hebben honderden Facebookvrienden, krijgen felicitaties via WhatsApp en likes voor onze foto’s, maar maken we daadwerkelijk contact? Dit boek laat zien hoe we onze offline communicatieve vaardigheden kunnen verbeteren en echt (oprecht) contact kunnen maken met anderen. Voor iedereen die hechtere vriendschappen en relaties wil en meer...
Non-fictie
Nederlands | 87 pagina's (ePub2, 3,1 MB) | Kosmos Uitgevers, Utrecht | 2017
E-book
Crucial conversations
gespreksvaardigheden voor als er veel op het spel staat
Adviezen voor het voeren van constructieve gesprekken in complexe of gevoelige situaties, zowel op de werkvloer als in de privésfeer. Met concrete tips en voorbeelden uit de praktijk.
Non-fictie
Nederlands | ePub2 | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2022
E-book
Peter Op De Beeck Strategisch verbinden
impact en engagement genereren met interne communicatie
Hoe zorg je ervoor dat mensen zich goed voelen op hun werkplek? Op welke manier leer je hen samenwerken over afdelingsgrenzen heen, met begrip voor elkaar? Waarom is het belangrijk leidinggevenden te coachen in communicatievaardigheden? Met een doordacht intern communicatiebeleid genereer je niet alleen impact voor je organisatie maar ook engagement bij de werknemers. Vonk is het grootste netwerk voor interne communicatie. In dit boek onderzoekt voorzitter Peter op de Beeck waar de echte toegevoegde...
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's (ePub2, 13 MB) | Borgerhoff & Lamberigts, Gent | 2020
E-book
Carmine Gallo De kracht van storytelling
waarom sommige verhalen aanslaan en andere niet
Het geheim achter vrijwel alle successen is een krachtig verhaal! The New York Times noemde storytelling daarom ‘een strategisch wapen met onvoorstelbare kracht’. In dit boek beschrijft Carmine Gallo hoe je overtuigende en inspirerende verhalen vertelt die ook jou zullen helpen je doel te bereiken. Hij onthult de magische ingrediënten die ervoor zorgen dat je verhaal onweerstaanbaar wordt en anderen inspireert of overtuigt. Of je nu iets gaat verkopen, een volle zaal wilt boeien of een team moet...
Non-fictie
Nederlands | 308 pagina's (ePub2, 0,6 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2016
E-book
Wilfried Van Craen Omgaan met anderen
een communicatiekunst
Praktische vertaling van de communicatie- en systeemtheorie naar de realiteit van alledag.
Non-fictie
Nederlands | 186 pagina's (ePub2, 1,3 MB) | Acco, Leuven | 2014
E-book
Marcel Bril Door de mist
over imago, de kracht van transparante afwegingen, heldere keuzes en open communicatie
De tijd verandert en dat vraagt ook een andere opstelling van bedrijven en overheden. Kiezers en consumenten hebben -mede door social media- veel meer informatie en daardoor meer kennis beschikbaar. Instituties en bedrijven -die niet open zijn over beleid, product of dienst- kunnen niet meer met goed fatsoen hun deuren gesloten houden. Vanuit de boardroom, ministerskamer of pr-afdeling is het nog nauwelijks mogelijk om je doelgroep een gewenst imago op te dringen. Dit boek deelt gedachten, inzichten...
Non-fictie
Nederlands | 82 pagina's (ePub2, 0,3 MB) | U2pi, Den Haag | 2018
E-book