Zoekresultaten
Resultaat 381 - 400 (van 442)
H.M. Langeveld Kunst op termijn
toekomstscenario's voor cultuurbeleid
Eerste uitgave in de reeks Toekomststudies cultuur, waarmee een aanzet wordt gegeven tot een brede discussie over het culturele leven in de komende decennia en de rol van de overheid. Vraag en aanbod in de kunsten dreigen steeds verder uit elkaar te groeien, het kunstbestel behoeft vernieuwing. De mogelijkheden voor langetermijnbeleid worden geschetst aan de hand van twee toekomstscenario's. Twee culturele stromingen worden daarbij onderscheiden. De eerste is die van de vrije markt en de 'ondernemende...
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Boekmanstudies, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
Marilene Gathier Beter lezen
cursus voor beginnende volwassen lezers in het Nederlands
Nederlands | 111 pagina's | Coutinho, Bussum | 2016
Gedrukt boek
D.P. Dhall Dynamisch ouderschap
onderwijs in menselijke waarden voor ouders; gebaseerd op de leringen van Sathya Sai Baba
Non-fictie
Nederlands | 208 pagina's | Stichting Sri Sathya Sai Baba-Nederland, Utrecht | 2007
Gedrukt boek
Effatha Voorburg 1925 - 2000
Bert Kuipers Munneke]
Nederlands | 9 pagina's | effatha media, [Voorburg] | 2000
Gedrukt boek
Kees Krijnen Waarom gedraag ik me anders
afwijkend gedrag, borderline en ADHD
Autobiografisch getint relaas over mensen met een gedragsstoornis.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Andromeda, Blaricum | 2000
Gedrukt boek
Eurydice European Unit Eurydice, the information network on education in Europe
20 years promoting better understanding of education systems
Engels | 102 pagina's | Eurydice, Brussels | 2000
Gedrukt boek
Sterk starten
handboek voor starters op de arbeidsmarkt
Handleiding voor startende hbo-ers en academici op de arbeidsmarkt.
Non-fictie
Nederlands | 156 pagina's | Bakker, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
Berrie Heesen Verwonderd stilstaan
filosoferen met kinderen; werkmateriaal
Nederlands | 287 pagina's | APS, Utrecht | 2000
Gedrukt boek
Stichting Lezen Lezen en leesbevordering in een multiculturele samenleving
verslag van het congres van 15 en 16 mei 2000 georganiseerd door Stichting Lezen en Universiteit Utrecht
Bijdragen van de inleiders van het congres waarin vanuit verschillende invalshoeken wordt ingegaan op het onderwerp lezen en leesbevordering in een multiculturele samenleving. Aandacht voor wetenschappelijk onderzoek naar geletterdheid bij jonge autochtone en allochtone lezers, de voordelen en de problemen van een interculturele benadering van literatuuronderwijs, verschillen en overeenkomsten in de omgang met literatuur en lezen in het algemeen, de invloed die het lezen kan hebben op de lezer. Naast...
Non-fictie
Nederlands | 227 pagina's | Eburon, Delft | 2000
Gedrukt boek
Sheyla Blumen Cohen Identification of and attention for the highly able in Lima
Non-fictie
Engels | 211 pagina's | 2000
Gedrukt boek
Henk van Dam Uw kind en de tv
Kritische beschouwingen vanuit christelijk perspectief.
Non-fictie
Nederlands | 70 pagina's | Boekencentrum, Zoetermeer | 2000
Gedrukt boek
José Reijntjens Kinderen in de groep
groepsgericht werken in kindercentra
Non-fictie
Nederlands | 65 pagina's | NIZW, Utrecht | 2000
Gedrukt boek
Netty Jongepier Kindercentra in ontwikkeling
pedagogische vernieuwing als proces
Non-fictie
Nederlands | 108 pagina's | NIZW, Utrecht | 2000
Gedrukt boek
Forum, Antiquarian Booksellers The children's world of learning 1480-1880
Engels | Forum, Houten | 2000
Gedrukt boek
Bert Roest A history of Franciscan education (c. 1210-1517)
Non-fictie
Engels | 405 pagina's | Brill, Leiden [etc.] | 2000
Gedrukt boek
Pierre Delion Het autistische kind, de baby en de semiotiek
Psychoanalytische benadering van autisme, waarbij semiotiek als hulpmiddel wordt gebruikt om autisme beter te begrijpen.
Non-fictie
Nederlands | 262 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2007
Gedrukt boek
Rainer Patzlaff De bevroren blik
de fysiologische werking van het beeldscherm en de ontwikkeling van het kind
Onderzoek naar de gevolgen van televisiekijken voor jonge kinderen, door de leerkracht van de Vrije School.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Kamerling, Zutphen | 2005
Gedrukt boek