Zoekresultaten
Resultaat 401 - 420 (van 2451)
Hans van der Heijde | Klaas Bruin | Luuk Kampman | Saskia Oosterhoff Culturele diversiteit in de klas
Handboek over omgaan met culturele diversiteit in de klas voor studenten aan pabo’s en lerarenopleidingen en docenten in het primair en voortgezet onderwijs. Met veel voorbeelden uit de praktijk, vragen en opdrachten.
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2022
Gedrukt boek
Jos Ahlers De basisschool
Visie op de ontwikkelingen in het basisonderwijs in de nabije toekomst.
Non-fictie
Nederlands | 222 pagina's | Van Tricht, Deventer | 2011
Gedrukt boek
Corrie Haverkort | Marlijn Kooistra-Popelier Liever liefde dan de beste buggy
Adviezen aan aanstaande en jonge ouders om de veranderingen in hun relatie na de komst van een kind te verwerken.
Non-fictie
Nederlands | 151 pagina's | Pica, [Huizen] | 2015
Gedrukt boek
Citotoets oefenboek
gemengde opgaven | groep 8
Wil je je voorbereiden op de Citotoets voor groep 8? Probeer dan de vragen voor taal en rekenen goed te beantwoorden. De juiste antwoorden staan achterin. Met kleine illustraties en foto's in zwart-wit. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 50 pagina's | Junior Einstein, [Enschede] | 2015
Gedrukt boek
Anton Horeweg De traumasensitieve school: een andere kijk op gedragsproblemen in de klas
Pleidooi voor een andere kijk op gedragsproblemen die gerelateerd kunnen zijn aan trauma’s, aangevuld met kennis en gereedschap waarmee de school en leerkracht ‘traumasensitief’ kunnen handelen gericht op herstel.
Non-fictie
Nederlands | 349 pagina's | LannooCampus, Houten | 2018
Gedrukt boek
Carl Honoré Slow kids
nu zijn de kinderen aan de beurt!
Pleidooi voor onthaasting en bezinning op het gebied van onderwijs en opvoeding, zodat kinderen minder worden aangespoord tot consumentisme en topprestaties op allerlei gebied en meer de tijd krijgen om te spelen en zichzelf te ontwikkelen en ontplooien.
Non-fictie
Nederlands | 228 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 2009
Gedrukt boek
Dirk van der Wulp Motiveren is te leren
direct toepasbare voorbeelden; wetenschappelijk onderbouwd
Bespreking van een viertal methoden om de motivatie van leerlingen te versterken, waarbij aandacht is voor autonomie, verbondenheid, haalbaarheid en positieve feedback.
Non-fictie
Nederlands | 93 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
John Hattie | Gregory Yates Leren zichtbaar maken met de kennis over hoe wij leren
Nederlandse vertaling van Visible learning and the science of how we learn
Onderwijshandboek - voor basisonderwijs tot hoger onderwijs - waarin de inzichten uit de wetenschap inzake leerprocessen en lesgeven praktisch en modelmatig worden vertaald naar de concrete lespraktijk in het onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 424 pagina's | Bazalt, Rotterdam | 2015
Gedrukt boek
Alianna Dijkstra Autisten liegen niet
10 jonge autisten op weg naar zelfstandigheid
Tien autistische jongeren tussen de 14 en 20 vertellen hoe het is om autisme te hebben. Ook hun ouders komen aan het woord. Vanaf ca. 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Kok, Utrecht | 2012
Gedrukt boek
Olga Potters | Suzan Lutke Leren van kunst
ruimte voor & door creativiteit
Uitgave voor (toekomstige) leerkrachten en onderwijsprofessionals over creativiteit in relatie met kunst en onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2018
Gedrukt boek
Mary Fontaine Omgaan met de dood in het leven
handreiking voor basisscholen over dood, rouw en troosten
Workshops en lessen gericht op basisschoolkinderen om het onderwerp ‘dood’ bespreekbaar te maken.
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | Levendig Uitgever, [Utrecht] | 2022
Gedrukt boek
Sebo Ebbens | Simon Ettekoven Samenwerkend leren
praktijkboek
Praktische handleiding voor docenten in het basis- en voortgezet onderwijs bij de toepassing van een nieuwe instructiestrategie in de klas.
Non-fictie
Nederlands | 234 pagina's | Noordhoff Uitgevers, Groningen | 2016
Gedrukt boek
Coby Hartog-Polkerman Opstandig, dwars & driftig
handboek gedragsstoornissen ODD en CD voor ouders, opvoeders, leerkrachten en hulpverleners
Non-fictie
Nederlands | 109 pagina's | SWP, Amsterdam | 2009
Gedrukt boek
Anton Horeweg Handboek gedrag op school
Ingegaan wordt op gedragskenmerken van leerlingen op de basisschool rond autisme, bewegingsplanning, angst- en stemmingsstoornissen, faalangst, niet-verbale leerproblematiek, Tourette en (hoog)begaafdheid.
Non-fictie
Nederlands | 259 pagina's | pica, [Huizen] | 2021
Gedrukt boek
Maarten Huygen Nog wat geleerd vandaag?
hoe kennis terugkeert in het onderwijs
Verhandeling over kennisoverdracht in het onderwijs aan de hand van de geschiedenis van onderwijsvernieuwingen en recente leerpsychologie. Met een pleidooi voor meer kennisrijk onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 311 pagina's | Boom, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Johan Keijzer | Karen Verheggen | Det van Gils Differentiëren in het talenonderwijs
kleine ingrepen, grote effecten
Praktisch inspiratieboek voor het toepassen van differentiatiemogelijkheden in het talenonderwijs om zodoende tegemoet te komen aan verschillen tussen leerlingen in niveau, tempo, interesse en voorkeur voor leermethode.
Non-fictie
Nederlands | 269 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2016
Gedrukt boek
Stichting Vredeseducatie Tekenen voor vrede
100 manieren om de wereld mooier te maken
Hoewel er in de wereld altijd wel ergens oorlog wordt gevoerd, willen veel mensen gewoon vrede. Twaalf kunstenaars hebben thema's als moed, angst, vluchten en democratie verbeeld in paginagrote kleurenillustraties. Vanaf ca. 12 t/m 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 59 pagina's | Levendig Uitgever, Utrecht | 2019
Gedrukt boek
Russell Barkley Omgaan met ADHD op school
evidence based methoden voor leerkrachten
Nederlandse hertaling van een oorspronkelijk Amerikaans boek over het omgaan met ADHD-kinderen en -jongeren, met concrete tips voor een juiste benadering door leerkrachten.
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Ben Daeter Hoogbegaafde kinderen
Leonardo-onderwijs; recht van het kind. uitdaging voor ons
Uitleg aan leerkrachten in het basisonderwijs en andere betrokkenen over een aangepaste onderwijsvorm voor hoogbegaafde kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 518 pagina's | Aspekt, Soesterberg | 2012
Gedrukt boek
Axelle de Roy | Kwint Stukker Small talk, ongemakkelijk?
soepel en effectief contact leggen op het werk
Gids voor het vergemakkelijken van informeel contact op de werkvloer, waarin acht fictieve collega's worden gevolgd die elk op hun eigen manier een praatje maken.
Non-fictie
Nederlands | 129 pagina's | Uitgeverij Thema, Zaltbommel | 2024
Gedrukt boek