Zoekresultaten
Resultaat 421 - 440 (van 698)
A.C. Bruininks Orthopedagogisch groepswerk
methodiekgericht werken in de praktijk
Studieboek waarin het Orthopedagogisch methodiekmodel centraal staat, een model waarbij in detail weergegeven wordt waar het bij groepswerk om gaat, ondersteund met vele voorbeelden uit de praktijk van de jeugdzorg.
Non-fictie
Nederlands | 275 pagina's | Elsevier gezondheidszorg, Maarssen | 2007
Gedrukt boek
Wederzijdse emotionele beschikbaarheid
mensen met een verstandelijke beperking, hun context en begeleiders samen op weg
Opstellen over het belang van emotionele steun aan begeleiders van mensen met een verstandelijke beperking.
Non-fictie
Nederlands | 316 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2013
Gedrukt boek
Ben Daeter Hoogbegaafde kinderen met stoornissen
wat leerkrachten en ouders moeten weten
Non-fictie
Nederlands | 172 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2013
Gedrukt boek
Lida Nijgh | Nicolien van Tol Leren reflecteren
Studieboek op hbo-niveau.
Non-fictie
Nederlands | 118 pagina's | Boom, [Amsterdam] | 2017
Gedrukt boek
Orthopedagogiek: state of the art
Non-fictie
Nederlands | 273 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2014
Gedrukt boek
Hilda Algra Ontwikkelingsvoorsprong en (hoog)begaafdheid
Theoretische en praktische informatie over hoe het beste kan worden omgegaan met (hoog)begaafde leerlingen op een basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 89 pagina's | Kwintessens, Amersfoort | 2009
Gedrukt boek
Piet Steltman Geleidehonden
Nederlands | 26 pagina's | AO (Actuele Onderwerpen), Lelystad | 2005
Gedrukt boek
Ligand Samen wijs!
herstelgericht werken op school
Beschrijving van enkele methodes om autoriteitsproblemen, pestgedrag en andere problemen in het voortgezet onderwijs te voorkomen en aan te pakken.
Non-fictie
Nederlands | 172 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2014
Gedrukt boek
René Kneyber Orde houden in het voortgezet onderwijs
Praktische gids voor docenten voor de aanpak van jongeren met gedragsproblemen in het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Handelingsbrutaal, [Culemborg] | 2013
Gedrukt boek
Luc Stevens Anders denken en doen
allochtone leerlingen en hun leraren
Beschouwing over de positie van allochtone leerlingen in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 115 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2004
Gedrukt boek
Babs Kuiters Begrijpjijhet?
praktijkgids voor de begeleiding van kinderen met taalbegripsproblemen
Gids voor ouders en leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Consultaal, [Almere] | 2010
Gedrukt boek
Hans R.Th Kröber Sociale inclusie
mensen met een verstandelijke beperking en kwaliteit van bestaan; succes- en faalfactoren
Analyse van de rol van zorgorganisaties bij de maatschappelijke inclusie van mensen met een verstandelijke beperking.
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | Nelissen, Amsterdam | 2011
Gedrukt boek
Kathleen Peeters Vriendschap
een GPS op Mars
Non-fictie
Nederlands | 110 pagina's | LannooCampus, Leuven | 2009
Gedrukt boek
Kristien Smet Levensloopmodel
werken met autisme
Verslag van een project voor de begeleiding in onderwijs en werk van mensen met een autismespectrumstoornis.
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2009
Gedrukt boek
Samen op een hobbelpaard
over preventie en ondersteuning van opvoedingssituaties
Non-fictie
Nederlands | 172 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2006
Gedrukt boek
Marieth Guelen Seksuele mishandeling van jonge kinderen
diagnostiek en behandeling in de praktijk
Non-fictie
Nederlands | 215 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2011
Gedrukt boek
Jet Isarin Hoor hen!
MSN-gesprekken met dove en slechthorende jongeren
Verslag van een onderzoek onder dove en slechthorende jongeren over hun ervaringen met maatschappelijke kwesties en hun leef- en denkwereld.
Non-fictie
Nederlands | 72 pagina's | Koninklijke Effatha Guyot Groep, Zwolle | 2006
Gedrukt boek
Pieter Verdoorn Werken aan kwaliteit van bestaan
bouwstenen voor inclusief ondersteunen
Overzicht van het instrumentarium waarover professionele hulpverleners beschikken bij de ondersteuning van mensen met persoonlijke problemen.
Non-fictie
Nederlands | 190 pagina's | Boom/Nelissen, Amsterdam | 2011
Gedrukt boek
Peter Glorieux Zorgzame klas
psycho-educatie voor de basisschool
Handreiking voor leerkrachten aan de basisschool met een of meer leerlingen met ADHD, dyslexie, dyscalculie, DCD of Gilles de la Tourette.
Non-fictie
Nederlands | 156 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2010
Gedrukt boek
Dyslexie en dyscalculie: ernstige problemen in het leren lezen en rekenen
recente ontwikkelingen in onderkenning en aanpak
Non-fictie
Nederlands | 181 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek