Zoekresultaten
Resultaat 441 - 460 (van 3324)
Lieuwe Koopmans Dit ben ik!
worden wie je bent met Transactionele Analyse
Zelfhulpgids voor persoonlijke ontwikkeling volgens de denkwijze en methodiek van de transactionele analyse.
Non-fictie
Nederlands | 165 pagina's | Thema, uitgeverij van Schouten & Nelissen, Zaltbommel | 2012
Gedrukt boek
Margreet Verboog Taal leren op maat
effectief lesgeven aan NT2-cursisten
Praktische taalcursus voor cursisten met Nederlands als tweede taal.
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | Coutinho, Amsterdam | 2007
Gedrukt boek
Maarten Frens Ik zie, ik zie wat ik niet zie
Aan de hand van allerlei illustraties wordt duidelijk gemaakt hoe onze ogen en hersens ons voor de gek kunnen houden. Met uitleg en foto's en tekeningen in kleur en zwart-wit. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | De Graaff, Utrecht | 2006
Gedrukt boek
Margriet Chorus Wat zullen we nu beleven?
Aan de hand van verschillende thema's worden suggesties gedaan voor het voorlezen van en het werken met een dertigtal prentenboeken. Met zwartwittekeningen.
Non-fictie
Nederlands | 181 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 2003
Gedrukt boek
Ursela van Stekelenburg Dit keer lukt het! Een succesvolle wending in 6 stappen
Handreiking om persoonlijke doelen te behalen.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Thema, uitgeverij van Schouten & Cornelissen, Zaltbommel | 2021
Gedrukt boek
Aafke Bouwman | Sigrid Houtsma | Margreeth Mulder | Kobi Wanningen Van thematisch werken naar thematiseren
interactie en spel met kinderen van 3 tot 7 jaar
Handleiding voor leerkrachten en pedagogisch medewerkers.
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's | Pica, [Huizen] | 2021
Gedrukt boek
Anton Horeweg Handboek gedrag op school
Ingegaan wordt op gedragsaspecten van leerlingen op de basisschool als trauma en ACE’s, hechtingsproblematiek, agressie, pestgedrag, ODD en CD, TOS en op urban teaching.
Non-fictie
Nederlands | 247 pagina's | pica, [Huizen] | 2021
Gedrukt boek
Anton Horeweg Handboek gedrag op school
Ingegaan wordt op schoolklimaat, schoolcultuur, specialistische gedragsinterventies ten aanzien van AD(H)D en – vooral – succesvol preventief werken aan gedragsproblemen in de klas, op de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 309 pagina's | pica, [Huizen] | 2021
Gedrukt boek
Thijs Hogenhuis Haas gaat undercover
De vwo-scholier Thijs (17) vertelt hoe een haas undercover gaat in het onderwijssysteem van de mensen. Via dit verhaal vertelt Thijs over zijn ervaringen in het onderwijs. Hij vond het er vaak saai en miste uitdaging en creaviteit. Vanaf ca. 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 50 pagina's | EigenZinnig, Tolbert | 2021
Gedrukt boek
Johan Eichhorn Focus!
ontwikkel aandacht en concentratie bij jonge kinderen
Een zeer nuttige publicatie over de mogelijke ontwikkelingsvoorsprong bij jonge kinderen en de hulpverlening daarbij. Zeer aanbevolen.
Non-fictie
Nederlands | 222 pagina's | Pica, Huizen | 2023
Gedrukt boek
Janusz Korczak Als ik weer klein ben
In de vorm van een lyrisch sprookje beschrijft de auteur enkele dagen uit het leven van een schooljongen.
Fictie
Nederlands | 236 pagina's | Erven J. Bijleveld, Utrecht | 2023
Gedrukt boek
Ben Schasfoort Beeldonderwijs en didactiek
Theorieboek voor het vak beeldende vorming in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 345 pagina's | Noordhoff, Groningen | 2020
Gedrukt boek
Maaike Hajer | Theun Meestringa Handboek taalgericht vakonderwijs
Praktisch handboek voor docenten in het voortgezet onderwijs om taalontwikkeling van veelal allochtone leerlingen in het vakonderwijs te integreren.
Non-fictie
Nederlands | 267 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2020
Gedrukt boek
Russell Barkley Omgaan met ADHD op school
evidence based methoden voor leerkrachten
Nederlandse hertaling van een oorspronkelijk Amerikaans boek over het omgaan met ADHD-kinderen en -jongeren, met concrete tips voor een juiste benadering door leerkrachten.
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
MATRIX Een kleine muziekgeschiedenis van hier en nu
nieuwe esthetische tendensen in de westerse klassieke muziek sinds 1950
Geschiedenis van de hedendaagse muziek.
Non-fictie
Nederlands | 270 pagina's | Pelckmans Pro, Kalmthout | 2020
Gedrukt boek
Spelen en leren op school
Theoretische visie op de meerwaarde van spelactiviteiten voor het leren en de ontwikkeliing van kinderen in het basisonderwijs, vergezeld van concrete activiteiten.
Non-fictie
Nederlands | 177 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2018
Gedrukt boek
Anton Horeweg De traumasensitieve school: een andere kijk op gedragsproblemen in de klas
Pleidooi voor een andere kijk op gedragsproblemen die gerelateerd kunnen zijn aan trauma’s, aangevuld met kennis en gereedschap waarmee de school en leerkracht ‘traumasensitief’ kunnen handelen gericht op herstel.
Non-fictie
Nederlands | 349 pagina's | LannooCampus, Houten | 2018
Gedrukt boek
Luk Dewulf Ik kies voor mijn talent
wat is talent? Hoe talent ontwikkelen? En wat met waar je echt niet goed in bent?
Gids voor de ontplooiing van de eigen, persoonlijke talenten.
Non-fictie
Nederlands | 167 pagina's | LannooCampus, Leuven | 2016
Gedrukt boek
John Hattie | Gregory Yates Leren zichtbaar maken met de kennis over hoe wij leren
Nederlandse vertaling van Visible learning and the science of how we learn
Onderwijshandboek - voor basisonderwijs tot hoger onderwijs - waarin de inzichten uit de wetenschap inzake leerprocessen en lesgeven praktisch en modelmatig worden vertaald naar de concrete lespraktijk in het onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 424 pagina's | Bazalt, Rotterdam | 2015
Gedrukt boek
Hetty van de Rijt | Frans X. Plooij Oei, ik groei!
weetjes en mijlpalen; alles over baby's slaap, eten, huilen en meer
Informatie in de vorm van vraag en antwoord over de lichamelijke en psychische ontwikkeling van kleine kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 123 pagina's | Kosmos Uitgevers, Utrecht | 2015
Gedrukt boek