Zoekresultaten
Resultaat 441 - 460 (van 856)
Imre Tijsse Klasen Slimmer met het systeem
De uitdagingen waar organisaties voor staan worden steeds complexer. Tegelijkertijd stijgt de behoefte aan professionele autonomie en zelforganisatie. Om een antwoord te bieden aan beide uitdagingen, hebben leidinggevenden juist een cruciale positie. Dit boek laat op basis van een systemische benadering zien welke rol jij als leidinggevende kunt spelen. Wat je vanuit systemisch perspectief kunt doen en wat je beter kunt laten. Veelvoorkomende vraagstukken en systemische begrippen worden stap voor...
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's (ePub2, 1,6 MB) | Het Noorderlicht, Avenhorn | 2020
E-book
Stijn Viaene Digital transformation know how
connecting digital transformation, agility and leadership
What to know? In recent years, digital development has accelerated and digital turbulence is the new normal. So, it's time for a synthesis, time to bring stability to that turbulence: What have we learned? What do we know? What should we no longer have doubts about? Whether you're a CEO or a dedicated worker, you have an important role to play in your organisation's digital transformation. But it's hard when you don't have a common frame of reference or common language. What's the big picture? How...
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's (ePub2, 4,1 MB) | Acco uitgeverij, Leuven, Den Haag | 2020
E-book
Annemarie van Gaal Gevonden geld
143 tips voor een financieel succesvol leven
Praktische gids en vraagbaak bij het regelen van persoonlijke geldzaken, nu en in de toekomst.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's (ePub2, 0,5 MB) | Bertram + de Leeuw Uitgevers, [Haarlem] | 2020
E-book
Martin Lindstrom Hoe komen ze erop?
stop met overbodige onzin en breng gezond verstand terug in je bedrijf
Je probeert een vergaderruimte te reserveren via het nieuwe automatische systeem, maar elke ruimte blijkt voor eeuwig bezet. Je woont een eindeloos durende presentatie bij, en uiteindelijk kom je tot de conclusie dat het hele verhaal in vijf minuten samengevat had kunnen worden. Herkenbaar? Bedrijven zijn vaak zo druk in de weer met allerlei bijzaken dat ze de basis uit het oog verliezen en hun gezonde verstand kwijtraken. Dit leidt niet alleen tot tijdrovende en nutteloze interne processen met alle...
Non-fictie
Nederlands | ePub2 | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2021
E-book
Siets Bakker | Leanne Steeghs Systemisch wijzer
kennis uit opstellingen die je iedere dag kunt gebruiken
Fenomenologische benadering van organisatieverandering, waarbij door rollenspelen het grotere samenwerkingsverband, ordening van onderdelen en de systeemenergie binnen een organisatie zichtbaar worden.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 19 MB | Thema, Zaltbommel | 2020
E-book
Vishen Lakhiani De boeddha en de badass
superslim aan het werk met lessen uit de mindfulness
Persoonlijk verhaal over spiritueel ondernemerschap met oefeningen, tools, technieken en gedachte-experimenten.
Non-fictie
Nederlands | 328 pagina's | Kosmos, Utrecht | 2021
Gedrukt boek
Erik Kaptein | Colinda van Dijk | Kevin Blom De fluitende leider®
leiderschap van voetbalveld tot werkvloer
Handvatten en tips over leiderschap en leidinggeven, waarin de voetbalscheidsrechter als metafoor wordt gebruikt voor de leidinggevende.
Non-fictie
Nederlands | 156 pagina's | Boom, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Joost Minnaar | Pim de Morree Corporate Rebels
make work more fun
Aanzet voor managers voor ondersteunend leiding geven.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Uitgeverij Business Contact, [Amsterdam] | 2020
Gedrukt boek
Anouhk Sterken Zeg het
Vergeet alles wat je denkt te weten over presenteren. ‘Je moet je gewoon voorstellen dat iedereen in het publiek naakt is. Dat werkt echt.’ Niet. Het kan makkelijker. Als je weet wát het is dat de aandacht van je publiek kan trekken, dan kun je dat gebruiken in je verhaal. Het geheim zit hem niet in naakte mensen of in goedgetimede handbewegingen. Het geheim zit hem in jouw vermogen om een verbinding te maken met je publiek. Of het nou een presentatie is voor je leidinggevende, een potentiële...
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's (ePub2, 2,7 MB) | Lev., Amsterdam | 2020
E-book
Marian Draaisma | Sjors van Leeuwen Sterk merk in de zorg
power to the people
Mensen houden van merken. Ook in de zorg. Merken geven patiënten, medewerkers, verwijzers en zorginkopers herkenning, vertrouwen en houvast. Merken maken het leven gemakkelijk. Je weet wat je kunt verwachten én krijgt. Het bouwen van een sterk zorgmerk is echter geen eenvoudige opgave. Sterk merk in de zorg beschrijft hoe je een onderscheidende positie krijgt in de markt én in het hoofd van de doelgroep. Met een eigen karakter en een goede reputatie. Met een unieke set van associaties die je als...
Non-fictie
Nederlands | ePub3, 82 MB | Pluryn, Nijmegen | 2020
E-book
Joost Crasborn Hoe samen sterk
handboek voor teams
Onvoorziene omstandigheden zorgen ervoor dat je het als team vooral moet hebben van je daadkracht, creativiteit en veerkracht. Een succesvol team verbindt steeds opnieuw de gezamenlijke ambitie en kracht om te doen wat op dat moment werkt. Zo'n krachtig team ontstaat niet vanzelf. Dit vereist blijvende aandacht voor de eigen ontwikkeling waarbij het team werkt aan onderling vertrouwen, het versterken van de samenwerking én het leren kennen van elkaars kwaliteiten. Al werkend ontwikkelt het team...
Non-fictie
Nederlands | 256 pagina's (ePub2) | Thema, Zaltbommel | 2020
E-book
Joost Minnaar | Pim de Morree Corporate rebels
make work more fun
Joost Minnaar en Pim de Morree, beter bekend als de Corporate Rebels, zijn op een missie om een revolutie te ontketenen in de manier waarop we werken. In de zomer van 2015 zegden Joost en Pim hun veelbelovende, maar frustrerende banen op om de ruim honderd namen op hun bucketlist van ’s werelds meest inspirerende organisaties, managementgoeroes, vooraanstaande wetenschappers, tegendraadse ondernemers en CEO’s te spreken. Volg ze op hun avontuur en lees in ‘Corporate Rebels’ wat ze te weten kwamen...
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 1,6 MB | Business Contact, Amsterdam | 2020
E-book
Berrie Abelen | Wout van der Goot Opvolging & overdracht bij familiebedrijven
houd het bedrijf gezond en de familie gelukkig
Non-fictie
Nederlands | 98 pagina's | BigBusinessPublishers, Utrecht | 2020
Gedrukt boek
Kirtika van Hunen-Malla Wanneer culturen elkaar ontmoeten
dé sleutel tot succesvol samenwerken met diverse culturen
Leef of werk je met mensen uit andere culturen? Dan is het vaak moeilijk hieruit het beste resultaat te halen. Wellicht ken je de nuances van de andere cultuur niet. Dit maakt onzeker vanwege het risico op gevoelige missers, met als gevolg het mislopen van een opdracht of een minder goede relatie of samenwerking. Voorkom dat je gestresseerd raakt als je handelt of werkt met andere landen of culturen. Onderscheid jezelf als dé manager van een internationaal team of dé persoon die er altijd in slaagt...
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's (ePub2, 0,5 MB) | Mosae Libro, Maastricht | 2020
E-book
Nico Joos | Katrien Van Effelterre De man die nergens iets over te zeggen had
een verhaal over een agile transformatie
Een man zijn die ergens iets over te zeggen heeft, dat wil Roland Vandewiele al zijn leven lang. Zijn ambitie weet hij te realiseren als directeur van een rollatorfabriek, die deel uitmaakt van Hulpmiddelen van Wesemael, eigendom van een oude, adellijke familie. Verknocht aan zijn macht en status voert Vandewiele het bewind over tweehonderdvijftig mensen bij wie hij de duimschroeven aandraait wanneer het bedrijf in steeds slechtere papieren raakt. Dat intussen ook zijn huwelijk met Gisèle, zijn...
Fictie
Nederlands | 300 pagina's (ePub2) | aquaZZ, Arnhem | 2020
E-book
Reitze Jonkman Eene quaestie van vraag en aanbod
veenbaas Alle Wytzes en zijn arbeiders in Appelscha
Onderzoek naar de arbeidsomstandigheden van de veenarbeiders in Friesland, vooral tijdens de negentiende eeuw en vooral in Appelscha.
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | Noordboek, Gorredijk | 2020
Gedrukt boek
Paul Moers F*ck de prijs, leve de service!
zo overleef je als bedrijf
Adviezen voor het inzetten van goede service als onderscheidend en bepalend onderdeel van een merkstrategie.
Non-fictie
Nederlands | 216 pagina's | DPG Media, [Mechelen] | 2020
Gedrukt boek
Eveline van Zeeland Marketing design
met customer journey mapping
Praktische gids voor marketeers om met een combinatie van marketinganalyse, product design en neuromarketing een stappenplan op te stellen voor marketing.
Non-fictie
Nederlands | 239 pagina's | Management Impact, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Betteke van Ruler Handboek communicatiestrategie
agile methode voor strategieontwikkeling
Handboek voor derde- en vierdejaars hbo-studenten die een communicatieopleiding volgen en communicatieprofessionals.
Non-fictie
Nederlands | 200 pagina's | Boom, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Petra Kuipers Het boomhutgevoel
gids voor inspirerend projectleiderschap
Non-fictie
Nederlands | 222 pagina's | Thema, uitgeverij van Schouten & Nelissen, [Zaltbommel] | 2020
Gedrukt boek