Zoekresultaten
Resultaat 441 - 460 (van 2451)
Ben Daeter Verborgen hoogbegaafdheid
een gids voor leerkrachten
Biedt inzicht in de mogelijkheden - en vooral de moeilijkheden daarbij - om hoogbegaafdheid bij kinderen te onderkennen.
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2015
Gedrukt boek
Claire Boonstra | Claudette de Graaf Bierbrauwer | Nanda Carstens Het onderwijsvragenboek
waarom doen we de dingen zoals we ze doen?
Kritische reflectie op het Nederlandse onderwijsstelsel en een pleidooi voor vernieuwing.
Non-fictie
Nederlands | 287 pagina's | Amsterdam University Press, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Diana Gjaltema Juf is zen
stilte en aandacht in de klas
Informatie voor docenten over het vinden van rust en ontspanning en over het toepassen van eenvoudige meditatieve oefeningen in de klas.
Nederlands | 133 pagina's | Uitgeverij Timon, Groningen | 2019
Gedrukt boek
Albert Pilot | Bernadette van Hout-Wolters | Pieter Jongepier | Stan van Ginkel | Wies Scheijen Studeer effectief
Aanwijzingen en oefeningen voor studenten in het hoger onderwijs om effectief te studeren.
Non-fictie
Nederlands | 132 pagina's | Noordhoff, Groningen | 2020
Gedrukt boek
Judith van Gent Eigenwaardig opvoeden met het B-tree model
vol vertrouwen & op eigen wijze
Pedagogische adviezen aan ouders en professionele opvoeders.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Uitgeverij Salta Publishing, [St. Pancras] | 2017
Gedrukt boek
Theo van der Heijden | Daniëlle van der Heijden | Tamar Kopmels Vertrouwen in je klas
emotionele veiligheid op de basisschool met TA
Non-fictie
Nederlands | 196 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Cindy Koopsen-van de Kolk Vrijwilligers centraal
met minder moeite meer mensen binden
Non-fictie
Nederlands | 147 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Noëlle Pameijer Handelingsgericht werken
samenwerken aan schoolsucces
Theoretisch en praktisch kader bij het implementeren van handelingsgerichte primaire onderwijs- en zorgwerkprocessen.
Non-fictie
Nederlands | 351 pagina's | Acco, Den Haag | 2017
Gedrukt boek
Anneke Strik | Jacqueline Schoemaker Interactievaardigheden
een kindvolgende benadering
Over het sensitief, respectvol en stimulerend omgaan met kleine kinderen en groepen kleine kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 297 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten | 2018
Gedrukt boek
Patrick Koning #Mediawijsheid in de klas
samen aan de slag!
Werkboek met een complete cursus mediawijsheid op mbo-niveau, met suggesties en materiaal voor docenten die media meer of vaker willen inzetten.
Non-fictie
Nederlands | 251 pagina's | Koning Willem I College | School voor de Toekomst®, 's-Hertogenbosch | 2015
Gedrukt boek
Elly Rozinga-van der Hoek Kleuters in beweging
ervarend leren door gericht bewegen
Handboek voor leerkrachten in het basisonderwijs en werkers in de kinderopvang met spelsuggesties rond dertig thema's om kleuters te laten leren door beweging.
Non-fictie
Nederlands | 188 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2012
Gedrukt boek
Rolf Robbe Begrijpend lezen
Studieboek over de didactiek van het begrijpend lezen op basisscholen. Overzicht van wat er allemaal komt kijken bij het leesproces, leesonderwijs en begrijpend lezen. Voor o.a. opvoeders van kinderen van 4 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 214 pagina's | Noordhoff, Groningen [etc.] | 2011
Gedrukt boek
Annet Weterings Begrijpen met je handen
een andere kijk op kind en creativiteit
Handvatten voor kinderdagverblijven en basisscholen voor de begeleiding van kinderen bij creatieve processen.
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | Reed Business Education, Amsterdam | 2012
Gedrukt boek
Corrine Bleecke | Suzan Valstar Samen leren samenwerken
8 aanraders
Handleiding voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2016
Gedrukt boek
Simone van Dijk Meester in de klas
persoonlijk leiderschap voor leraren
Theoretisch-praktische handreiking voor (beginnende/ basisbekwame) leerkrachten basisonderwijs, die met nog meer meesterschap leiding willen geven aan hedendaagse onderwijsprocessen.
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | BigBusiness"Publishers, [Utrecht] | 2018
Gedrukt boek
Stefaan Vanparys Relaxed voor de klas, van stimuleren tot corrigeren
Beschrijving van een model waarmee de leerkracht in het basis- en voortgezet onderwijs op een ontspannen manier kan lesgeven.
Non-fictie
Nederlands | Lannoo Campus, Tielt | 2018
Gedrukt boek
Krista Okma De opvoedachtbaan
over opvoeden en opgroeien...
Adviezen aan ouders en andere opvoeders betreffende de opvoeding en het omgaan met werk, stress en problemen in het persoonlijke leven.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | B for Books, Maartensdijk | 2013
Gedrukt boek
Bert Moonen | Lotte van der Goot | Sander van Veldhuizen De zes rollen van de leraar in de praktijk
de basis op orde voor ontwerpen en geven van effectief, eigentijds onderwijs
Beschrijving van de zes rollen van de leraar in het basis-, voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs die handvatten bieden voor effectief lesgeven.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | CPS, onderwijsontwikkeling en advies, Amersfoort | 2022
Gedrukt boek
Frea Janssen-Vos | Levineke van der Meer Basisontwikkeling voor peuters en de onderbouw
Werkplan voor ontwikkelingsgericht onderwijs in de onderbouw van het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 222 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2017
Gedrukt boek
David Mitchell Wat écht werkt
27 evidence-based strategieën voor het onderwijs
Handboek en naslagwerk met op praktijkervaringen gebaseerde strategieën gericht op beter onderwijs en betere leerprestaties van leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 296 pagina's | Pica, [Huizen] | 2015
Gedrukt boek