Zoekresultaten
Resultaat 441 - 460 (van 2109)
Annik Dirkx | Joris Bulteel Buurman, wat doet u nu?
Over wel-of-niet-in-mijn-achtertuin
We willen met zijn allen minder files en meer open ruimte, bewegingsvrijheid en rust… En iedereen is voor groene energie. Maar niemand wil die windmolen in zijn achtertuin. Het niet-in-mijn-achtertuin- of NIMBY-syndroom heeft ons in de tang: projecten sneuvelen of verzanden in een loopgravenoorlog tussen burgers, bedrijven en overheden. En dat alles is de schuld van de buurman. Maar kijken bedrijven en overheden niet te gemakkelijk neer op hun ‘zure buren’? Zien ze zichzelf wel genoeg als de buur...
Nederlands | 240 pagina's (ePub2, 2,8 MB) | Pelckmans uitgevers, Kalmthout | 2023
E-book
Crucial conversations
gespreksvaardigheden voor als er veel op het spel staat
Adviezen voor het voeren van constructieve gesprekken in complexe of gevoelige situaties, zowel op de werkvloer als in de privésfeer. Met concrete tips en voorbeelden uit de praktijk.
Non-fictie
Nederlands | ePub2 | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2022
E-book
Carlijn Postma Contentmarketing in 60 minuten
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Haystack, Zaltbommel | 2014
Gedrukt boek
Lydia van Oudenaren De verbindende factor
de kracht van codeswitchers in teams en organisaties
Persoonlijk getinte bespreking van de kracht van codeswitchers binnen een professionele context, waarin wordt belicht hoe personen die ervaringskennis hebben van verschillende sociale contexten een verbindende factor binnen een team of organisatie kunnen vormen. Met zwart-witillustraties.
Non-fictie
Nederlands | 155 pagina's | Business Contact, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Patrick Petersen Handboek E-commerce
E-business 2020, machine learning en meer conversie in de klantreis
Studieboek en naslagwerk.
Non-fictie
Nederlands | 304 pagina's | Boom, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Peter Op De Beeck Strategisch verbinden
impact en engagement genereren met interne communicatie
Hoe zorg je ervoor dat mensen zich goed voelen op hun werkplek? Op welke manier leer je hen samenwerken over afdelingsgrenzen heen, met begrip voor elkaar? Waarom is het belangrijk leidinggevenden te coachen in communicatievaardigheden? Met een doordacht intern communicatiebeleid genereer je niet alleen impact voor je organisatie maar ook engagement bij de werknemers. Vonk is het grootste netwerk voor interne communicatie. In dit boek onderzoekt voorzitter Peter op de Beeck waar de echte toegevoegde...
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's (ePub2, 13 MB) | Borgerhoff & Lamberigts, Gent | 2020
E-book
Sasja Dirkse-Hulscher Het groot werkvormenboek
dé inspiratiebron voor resultaatgerichte trainingen, vergaderingen en andere bijeenkomsten
Praktisch werkboek voor managers, trainers, docenten en cursusleiders.
Non-fictie
Nederlands | 300 pagina's | Academic Service, Den Haag | 2007
Gedrukt boek
Carmine Gallo De kracht van storytelling
waarom sommige verhalen aanslaan en andere niet
Het geheim achter vrijwel alle successen is een krachtig verhaal! The New York Times noemde storytelling daarom ‘een strategisch wapen met onvoorstelbare kracht’. In dit boek beschrijft Carmine Gallo hoe je overtuigende en inspirerende verhalen vertelt die ook jou zullen helpen je doel te bereiken. Hij onthult de magische ingrediënten die ervoor zorgen dat je verhaal onweerstaanbaar wordt en anderen inspireert of overtuigt. Of je nu iets gaat verkopen, een volle zaal wilt boeien of een team moet...
Non-fictie
Nederlands | 308 pagina's (ePub2, 0,6 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2016
E-book
Wil Michels Essentie van communicatie
Stuidieboek op hbo-niveau over een planmatige aanpak van geïntegreerde interne communicatie.
Non-fictie
Nederlands | 168 pagina's | Noordhoff Uitgevers, Groningen | 2017
Gedrukt boek
Marcel Bril Door de mist
over imago, de kracht van transparante afwegingen, heldere keuzes en open communicatie
De tijd verandert en dat vraagt ook een andere opstelling van bedrijven en overheden. Kiezers en consumenten hebben -mede door social media- veel meer informatie en daardoor meer kennis beschikbaar. Instituties en bedrijven -die niet open zijn over beleid, product of dienst- kunnen niet meer met goed fatsoen hun deuren gesloten houden. Vanuit de boardroom, ministerskamer of pr-afdeling is het nog nauwelijks mogelijk om je doelgroep een gewenst imago op te dringen. Dit boek deelt gedachten, inzichten...
Non-fictie
Nederlands | 82 pagina's (ePub2, 0,3 MB) | U2pi, Den Haag | 2018
E-book
Chris Fenning De eerste minuut
Hoe begin je gesprekken die resultaten opleveren?
Begin je jouw gesprekken op de juiste manier? Communicatie moet duidelijk en kernachtig zijn, en snel ter zake komen. Het probleem is dat we niet altijd weten hoe we dat moeten doen. Wat betekent het om beknopt te zijn? Hoe kun je een complex onderwerp in slechts enkele regels samenvatten? Ontdek hoe je de eerste minuut goed doorkomt met deze stap-voor-stap gids voor bondige en heldere communicatie in dagelijkse werkgesprekken. Leer hoe je: * kortere, betere gesprekken en vergaderingen kunt hebben;...
Nederlands | 112 pagina's (ePub3, 2,2 MB) | Thema, Zaltbommel | 2024
E-book
William L. Ury Onderhandelen met lastige mensen
een strategie om in vijf stappen een doorbraak te forceren
Een strategie om in vijf stappen een doorbraak te forceren. Iedereen kan meepraten van lastige onderhandelingen met een geïrriteerde echtgenote, een knorrige baas, een onvermurwbare verkoper, een gewiekste afnemer of een onmogelijke tiener. Zelfs de aardigste en redelijkste mensen kunnen onder spanning veranderen in boosaardige, onhandelbare opponenten. Onderhandelingen lopen maar al te vaak vast of mislukken en kosten dan vreselijk veel tijd, bezorgen ons slapeloze nachten en zelfs maagzweren....
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 0,3 MB | Business Contact, Amsterdam | 2010
E-book
Taco Rijssemus De rekbare waarheid
over de objectiviteit van betrokken journalistiek
Pleidooi voor betrokken journalistiek, met name vanuit een christelijke invalshoek, waarin de context van een gebeurtenis mede de waarheidsvinding zou mogen sturen.
Non-fictie
Nederlands | 234 pagina's (ePub2, 2,7 MB) | Amsterdam University Press, Amsterdam | 2014
E-book
Margaret A. Neale | Thomas Z. Lys Handboek onderhandelen
psychologische en economische tactieken om elke situatie naar je hand te zetten
Non-fictie
Nederlands | 367 pagina's | Maven Publishing, [Amsterdam] | 2015
Gedrukt boek
Peter Elberse | Eric Panhuis Moord, macht en angst
het proces-Holleeder
'Natuurlijk ben ik een grote boef, maar dat betekent niet dat ik opdrachten geef voor liquidaties.' Willem Holleeder Iedereen kent Willem Holleeder. Hij is met afstand de bekendste boef van Nederland, het ultieme gezicht van de 'Hollandse netwerken', een uitstervende generatie criminelen, goed voor een even bewogen als bloederige geschiedenis. Aangeklaagd voor een reeks onderwereldmoorden ontvangt Holleeder in de bajes nog steeds fanmail, maar zijn imago als 'knuffelcrimineel' is langzaam afgebrokkeld,...
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 0,4 MB | Prometheus, Amsterdam | 2019
E-book
Anouhk Sterken Zeg het
Vergeet alles wat je denkt te weten over presenteren. ‘Je moet je gewoon voorstellen dat iedereen in het publiek naakt is. Dat werkt echt.’ Niet. Het kan makkelijker. Als je weet wát het is dat de aandacht van je publiek kan trekken, dan kun je dat gebruiken in je verhaal. Het geheim zit hem niet in naakte mensen of in goedgetimede handbewegingen. Het geheim zit hem in jouw vermogen om een verbinding te maken met je publiek. Of het nou een presentatie is voor je leidinggevende, een potentiële...
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's (ePub2, 2,7 MB) | Lev., Amsterdam | 2020
E-book
Marian Draaisma | Sjors van Leeuwen Sterk merk in de zorg
power to the people
Mensen houden van merken. Ook in de zorg. Merken geven patiënten, medewerkers, verwijzers en zorginkopers herkenning, vertrouwen en houvast. Merken maken het leven gemakkelijk. Je weet wat je kunt verwachten én krijgt. Het bouwen van een sterk zorgmerk is echter geen eenvoudige opgave. Sterk merk in de zorg beschrijft hoe je een onderscheidende positie krijgt in de markt én in het hoofd van de doelgroep. Met een eigen karakter en een goede reputatie. Met een unieke set van associaties die je als...
Non-fictie
Nederlands | ePub3, 82 MB | Pluryn, Nijmegen | 2020
E-book
Nikki Highmore Sims Workshops
de complete handleiding voor geweldige workshops
SUMARRY: "Je bent gevraagd een presentatie of workshop te geven, maar hebt geen idee hoe je dat aan moet pakken. De workshops die je je herinnert, waren vaak te saai en weinig aantrekkelijk. Hoe organiseer je nu een sessie waar de deelnemers echt iets aan hebben? Met behulp van dit boek kom je beslagen ten ijs. Een paar voorbeelden van situaties die je met behulp van dit boek het hoofd kunt bieden: - Je moet een trainingssessie vanuit het niets opbouwen, maar slaagt er bij gebrek aan ideeën niet...
Non-fictie
Nederlands | 205 pagina's | FT Prentice Hall, Amsterdam | 2007
Gedrukt boek
Hugo Vos Borrelbabbelen
ontspannen netwerken, voor wie niet durft maar wel wil
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Haystack, Zaltbommel | 2012
Gedrukt boek
Jan Bijker Tien beïnvloedingsvaardigheden
Adviezen voor het verbeteren van de communicatie bij zakelijke onderhandelingen.
Non-fictie
Nederlands | 70 pagina's (ePub3, 1,2 MB) | Thema, Zaltbommel | 2017
E-book