Zoekresultaten
Resultaat 461 - 480 (van 3365)
Josée Coenen De bovenkamer
een kleurrijke grammatica van het Nederlands
Wanneer gebruik je de of het? In welke volgorde zet je woorden in een zin? Opzoekboek kleurengrammatica van de Nederlandse taal. Met kleurenfoto's. Vanaf ca. 9 t/m 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Bazalt, Rotterdam | 2015
Gedrukt boek
John Hollingsworth | Silvia Ybarra Expliciete directe instructie
tips en technieken voor een goede les
Lesmethode voor het primair onderwijs die zou leiden tot meer leerwinst, minder gedragsproblemen en minder uitval.
Non-fictie
Nederlands | 232 pagina's | Pica, [Huizen] | 2015
Gedrukt boek
Anton Horeweg Gedragsproblemen in de klas
een praktisch handboek
Handboek voor (aankomende) leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 315 pagina's | LannooCampus, Houten | 2014
Gedrukt boek
Fina van de Pol-Drent Met buikpijn naar school
op zoek naar een effectieve aanpak van pesten
Praktische gids voor het signaleren en aanpakken van pesten, zowel in het lager en voortgezet onderwijs als elders zoals in werksituaties.
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Uitgeverij Kok, Utrecht | 2013
Gedrukt boek
Elisabeth van der Linden Het succes van tweetalig opvoeden
gids voor ouders en opvoeders
Non-fictie
Nederlands | 182 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2012
Gedrukt boek
Mijn kind in groep 1 en 2
zo leren ze
Gids voor ouders met kinderen in de kleuterleeftijd die informatie geeft over groep 1 en 2 van de basisschool, wat kinderen daar beleven en leren, en over de ontwikkeling van kinderen in die periode.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | ThiemeMeulenhoff, Utrecht | 2004
Gedrukt boek
Colette de Bruin | Anouk op de Weegh-de Bruin Strategiekaarten huiswerk
zelfstandig plannen, maken en leren
Huiswerk maken, plannen en leren, hoe doe je dat? Een duidelijk stappenplan via 26 strategiekaarten voor plannen en maken, informatie leren, een taal leren, een tekst schrijven en een grote opdracht maken. Met dunne spiraalband en stevige bladzijden. Met wat hulp vanaf ca. 10 t/m 16 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 49 pagina's | High 5 Publishers, [Doetinchem] | 2021
Gedrukt boek
Anton Horeweg Handboek gedrag op school
Ingegaan wordt op gedragskenmerken van leerlingen op de basisschool rond autisme, bewegingsplanning, angst- en stemmingsstoornissen, faalangst, niet-verbale leerproblematiek, Tourette en (hoog)begaafdheid.
Non-fictie
Nederlands | 259 pagina's | pica, [Huizen] | 2021
Gedrukt boek
Rianne Neering | Tjitske Bergsma Nieuwe onderwijsruimte
creëer eigenaarschap met onderwijs in units, leerpleinen of domeinen
Praktisch handboek voor het creëren van eigenaarschap in het onderwijs door het anders inrichten van de onderwijsruimte, met onderwijs in units, leerpleinen en domeinen en met concrete handvatten voor de implementatie daarvan. Bedoeld voor basis- en voortgezet onderwijs en mbo.
Non-fictie
Nederlands | 187 pagina's | LannooCampus, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Marisca Milikowski Dyscalculie en een hoog IQ
elf leerzame verhalen
Algemene uitleg, achtergrondinformatie en praktische handvatten aan de hand van verhalen uit de praktijk over hoe om te gaan met kinderen met een hoog IQ die een rekenstoornis hebben.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Boom, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Rekenen
Tafelkaarten voor de tafels 1 tot en met 10. Op een tafeldiploma kun je bijhouden welke tafels je al kent. Met kleine kleurenillustraties. Met hulp vanaf ca. 7 t/m 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 16 pagina's | Junior Einstein, Enschede | 2019
Gedrukt boek
Ineke Oenema-Mostert | Harry Janssens | Gerda Woltjer | Petra van de Kraats-Hop | Holger de Nooij Stapsgewijs onderwijs
het kind centraal!; visie op onderwijs van 3-7 jarigen
Informatie voor onderwijsprofessionals om hun vaardigheden te vergroten bij de afstemming op de ontwikkeling van 3- tot 7-jarige kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 556 pagina's | Noordhoff Uitgevers, Groningen | 2018
Gedrukt boek
Dirk van der Wulp Motiveren is te leren
direct toepasbare voorbeelden; wetenschappelijk onderbouwd
Bespreking van een viertal methoden om de motivatie van leerlingen te versterken, waarbij aandacht is voor autonomie, verbondenheid, haalbaarheid en positieve feedback.
Non-fictie
Nederlands | 93 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Olga Potters | Suzan Lutke Leren van kunst
ruimte voor & door creativiteit
Uitgave voor (toekomstige) leerkrachten en onderwijsprofessionals over creativiteit in relatie met kunst en onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2018
Gedrukt boek
Coert Visser Leren & presteren
hoe word je beter?
Toelichting op allerlei facetten van leren en presteren.
Non-fictie
Nederlands | 154 pagina's | Just-in-Time Books, Driebergen | 2017
Gedrukt boek
Sebo Ebbens | Simon Ettekoven Actief leren
bronnenboek
Werkboek voor docenten in alle onderwijssoorten.
Non-fictie
Nederlands | 239 pagina's | Noordhoff Uitgevers, Groningen | 2017
Gedrukt boek
Peter Mol Passend voortgezet onderwijs
pedagogisch vakmanschap in de klas
Schets van een aantal elementen van vakmanschap dat een leerkracht kan inzetten om leerlingen optimaal te begeleiden.
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | LannooCampus, Houten | 2016
Gedrukt boek
Victor Peters Basiscursus PHP 7 en MySQL
Non-fictie
Nederlands | 189 pagina's | Boom, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Johan Keijzer | Karen Verheggen | Det van Gils Differentiëren in het talenonderwijs
kleine ingrepen, grote effecten
Praktisch inspiratieboek voor het toepassen van differentiatiemogelijkheden in het talenonderwijs om zodoende tegemoet te komen aan verschillen tussen leerlingen in niveau, tempo, interesse en voorkeur voor leermethode.
Non-fictie
Nederlands | 269 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2016
Gedrukt boek
Lukien Hoiting | Noks Nauta Hoogbegaafde hulpzoekers
wanneer je er zelf niet uitkomt
Non-fictie
Nederlands | 184 pagina's | Bigbusiness"Publishers, Utrecht | 2022
Gedrukt boek