Zoekresultaten
Resultaat 461 - 480 (van 698)
Lavinia Zanen Mensen met niet-aangeboren hersenletsel
Overzicht voor hulpverleners van de professionele begeleiding van mensen met een niet-aangeboren hersenletsel.
Non-fictie
Nederlands | 84 pagina's | Bohn Stafleu Van Loghum, Houten [etc.] | 2002
Gedrukt boek
Mary V. Solanto Cognitieve gedragstherapie voor volwassenen met ADHD
aandacht voor executieve disfuncties
Non-fictie
Nederlands | 186 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2012
Gedrukt boek
Birgitta Andersson Van sociale vertelsels en striptekeningen tot ervaringsbibliotheek
pedagogische werkwijze voor kinderen/leerlingen/personen met neuropsychiatrische problemen als autisme, Aspergersyndroom, syndroom van Gilles de la Tourette, DAMP, ADHD
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
In-Com-Clusie
inclusie door communicatieontwikkeling en -ondersteuning
Concrete voorbeelden van projecten voor het ondersteunen van kinderen en jongeren met een handicap bij hun integratie in en deelname aan de samenleving.
Non-fictie
Nederlands | 408 pagina's | Acco, Leuven, Voorburg | 2008
Gedrukt boek
Handboek orthopedagogische hulpverlening
Non-fictie
Nederlands | 373 pagina's | Acco, Leuven, Voorburg | 2005
Gedrukt boek
Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg Naar een auti-vriendelijke VO-school
leerlingen met autisme en open opdrachten
Verslag van een onderzoek op een school voor voortgezet onderwijs naar de consequenties van open opdrachten voor de begeleiding en de leeromgeving van leerlingen met een stoornis in het autismespectrum.
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2008
Gedrukt boek
Joke Luyten Kinderen met cerebrale visuele inperking (CVI)
Informatie en tips voor ouders en leerkrachten in het basisonderwijs voor ondersteuning van kinderen die door een stoornis in de hersenen een beperkt visueel waarnemingsvermogen hebben.
Non-fictie
Nederlands | 172 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2013
Gedrukt boek
Initia, bureau voor kunst- en cultuurinitiatieven Peinzen
49 filosofische vragen voor kinderen
Didactische handleiding voor leerkrachten in het kleuter- en basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 109 pagina's | Acco, Leuven, Voorburg | 2006
Gedrukt boek
Integratie in Hongarije en Nederland
speciale onderwijszorg in Hongaarse en Nederlandse basisscholen
Non-fictie
Nederlands | 186 pagina's | Acco, Leuven, Voorburg | 2004
Gedrukt boek
N.K. Pameijer Handelingsgericht werken: een handreiking voor de interne begeleider
samen met leraar, ouders en kind aan de slag
Non-fictie
Nederlands | 201 pagina's | Acco, Leuven, Voorburg | 2008
Gedrukt boek
Ans van Berkel Orthodidactiek van het Engels
Handleiding voor docenten en ouders van kinderen met dyslexie.
Non-fictie
Nederlands | 222 pagina's | Coutinho, Bussum | 2006
Gedrukt boek
Integrale leerlingenzorg in het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 69 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2003
Gedrukt boek
Wat werkt in de gesloten jeugdzorg
Studieboek op hbo/wo-niveau over de behandeling van jongeren met gedrags-, ontwikkelings- of psychiatrische problemen binnen gesloten instellingen voor (justitiële) jeugdzorg.
Non-fictie
Nederlands | 335 pagina's | SWP, Amsterdam | 2011
Gedrukt boek
Constance Th.W.M. Vissers | Marijcke Honée-van Zijll de Jong ToM
een kwestie van bewust-zijn; een behandelmethode voor de ontwikkeling van reflexief vermogen bij autisme
Non-fictie
Nederlands | 113 pagina's | ACCO, Den Haag | 2018
Gedrukt boek
Brenda Frederiks Rechten van cliënten met een verstandelijke beperking
basisboek voor begeleiders in de zorg
Non-fictie
Nederlands | 140 pagina's | Nelissen, Barneveld | 2009
Gedrukt boek
Jonge risicokinderen bij de start van het onderwijs
een succesvolle aanpak door integratie?
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
Roel de Groot | Hans van den Brink Visuele informatieverwerking en leerproblemen
Non-fictie
Nederlands | 148 pagina's | Cyclus, Antwerpen, Apeldoorn | 2017
Gedrukt boek
Erik Bosch Begeleiding van seksueel misbruikte mensen met een verstandelijke beperking
Beschreven wordt wat seksueel misbruik van mensen met een verstandelijke beperking inhoudt; waarom zij 'het ideale slachtoffer' zijn; de inhoud van trauma, het belang van de leeftijd waarop intimiteitgrenzen beschadigd worden en daaruit voortvloeiend gedrag en het belang van overlevingsmechanismen; het (door)zien van signalen; verstandelijke, lichamelijke, emotionele en sociale indicatoren; psychische/psychiatrische problematiek; begeleiding van een seksueel misbruikte cliënt; het belang van visie...
Non-fictie
Nederlands | 184 pagina's | Nelissen, Soest | 2005
Gedrukt boek
Jaak Remes De 101 meest gestelde opvoedingsvragen
Non-fictie
Nederlands | 117 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2013
Gedrukt boek
Coen Dresen | Lieke van Domburgh | Annemiek Harder | Erik Knorth | Marieke Kranenburg | Karin Nijhof | Ignace Vermaes Jeugdzorg met een plus
wat we wel en nog niet weten over de meeste intensieve vorm van jeugdhulp
Compact overzicht van JeugdzorgPlus, de intensiefste vorm van gesloten jeugdzorg, waarin onder meer de kenmerken van de betreffende jongeren, de werkzame factoren en de hiaten in kennis aan bod komen.
Non-fictie
Nederlands | 72 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2017
Gedrukt boek