Zoekresultaten
Resultaat 481 - 500 (van 2766)
Omgaan met dyslexie
sociale en emotionele aspecten
Non-fictie
Nederlands | 204 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2010
Gedrukt boek
Margriet Chorus Wat zullen we nu beleven?
Aan de hand van verschillende thema's worden suggesties gedaan voor het voorlezen van en het werken met een dertigtal prentenboeken. Met zwartwittekeningen.
Non-fictie
Nederlands | 181 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 2003
Gedrukt boek
Frea Janssen-Vos | Levineke van der Meer | Isabelle Vingerhoets | Hermien de Waard Basisontwikkeling voor peuters en de onderbouw
Werkplan voor ontwikkelingsgericht onderwijs in de onderbouw van het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 309 pagina's | Uitgeverij van Gorcum, Assen | 2024
Gedrukt boek
Kris Van den Branden Onderwijs voor de 21ste eeuw
een boek voor leerkrachten en ouders
Wetenschappelijk onderbouwde visie op hoe het onderwijs van de 21ste eeuw er uit kan zien.
Non-fictie
Nederlands | 249 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2015
Gedrukt boek
Elly Rozinga-van der Hoek Kleuters in beweging
ervarend leren door gericht bewegen
Handboek voor leerkrachten in het basisonderwijs en werkers in de kinderopvang met spelsuggesties rond dertig thema's om kleuters te laten leren door beweging.
Non-fictie
Nederlands | 188 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2012
Gedrukt boek
Rolf Robbe Begrijpend lezen
Studieboek over de didactiek van het begrijpend lezen op basisscholen. Overzicht van wat er allemaal komt kijken bij het leesproces, leesonderwijs en begrijpend lezen. Voor o.a. opvoeders van kinderen van 4 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 214 pagina's | Noordhoff, Groningen [etc.] | 2011
Gedrukt boek
Pistoia
een cultuur van het jonge kind
Over de bijzondere opvoedkundige methode die in het Toscaanse Pistoia gehanteerd wordt.
Non-fictie
Nederlands | 157 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2022
Gedrukt boek
Peter Mol Passend voortgezet onderwijs
pedagogisch vakmanschap in de klas
Schets van een aantal elementen van vakmanschap dat een leerkracht kan inzetten om leerlingen optimaal te begeleiden.
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | LannooCampus, Houten | 2016
Gedrukt boek
Kees Vernooy Elk kind een lezer
preventie van leesmoeilijkheden door effectief leesonderwijs
Praktische informatie voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 166 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2012
Gedrukt boek
Deborah M. Plummer Kinderen sociale vaardigheden leren
door middel van spel
Praktische gids voor leerkrachten en professionele opvoeders met spelletjes voor kinderen van 5 tot en met 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 171 pagina's | SWP, Amsterdam | 2012
Gedrukt boek
Ludo Heylen | Joost Maes | Ivan Van Gucht Differentiëren werkt in het basisonderwijs met 6- tot 12-jarigen
Praktijkgerichte uitgave over differentiatie in het basisonderwijs, waarbij betrokkenheid een hoofdrol speelt.
Non-fictie
Nederlands | 146 pagina's | LannooCampus, Leuven, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
David Mitchell Wat écht werkt
27 evidence-based strategieën voor het onderwijs
Handboek en naslagwerk met op praktijkervaringen gebaseerde strategieën gericht op beter onderwijs en betere leerprestaties van leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 296 pagina's | Pica, [Huizen] | 2015
Gedrukt boek
Valentin Wember Het bouwwerk van de Waldorf-pedagogie
in de visie van Rudolf Steiner
Overzicht van de kernideeën van de Vrije School, met aandacht voor de ontwikkeling daarin en de actualiteit daarvan.
Non-fictie
Nederlands | 123 pagina's | Uitgeverij Pentagon, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Eva-Rita Boon Van hier tot aan de maan en terug
autisme in het gewone gezinsleven
Autobiografisch relaas van een Vlaamse moeder die een balans probeert te vinden tussen werk en gezin, terwijl haar jongste zoon autistisch blijkt te zijn.
Non-fictie
Nederlands | 116 pagina's | Houtekiet, Antwerpen, Utrecht | 2014
Gedrukt boek
Colette de Bruin | Anouk op de Weegh-de Bruin Strategiekaarten huiswerk
zelfstandig plannen, maken en leren
Huiswerk maken, plannen en leren, hoe doe je dat? Een duidelijk stappenplan via 26 strategiekaarten voor plannen en maken, informatie leren, een taal leren, een tekst schrijven en een grote opdracht maken. Met dunne spiraalband en stevige bladzijden. Met wat hulp vanaf ca. 10 t/m 16 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 49 pagina's | High 5 Publishers, [Doetinchem] | 2021
Gedrukt boek
Elena Carmona van Loon Regie versterken in het onderwijs
worden wie je bent
Studieboek voor leerkrachten om leerlingen doelgericht te leren meer controle te hebben over en zich meer verantwoordelijk te voelen voor eigen (leer)gedrag.
Non-fictie
Nederlands | 174 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Mark Mieras | Marijke van Dijk | Jan Bart Dieperink Voor de leeuwen!
over leerlingen, hun heftige hersens en trefzeker lesgeven
Hand- en werkboek voor beginnende docenten, met didactische tips en achtergronden.
Non-fictie
Nederlands | 179 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2016
Gedrukt boek
Jeroen Onstenk Geïntegreerd pedagogisch handelen
in voortgezet onderwijs en beroepsonderwijs
Studieboek voor studenten voortgezet onderwijs en mbo met aandacht voor pedagogisch handelen om leerlingen bij hun persoonlijke, sociale en maatschappelijke ontwikkeling te ondersteunen. Met illustraties en foto’s.
Non-fictie
Nederlands | 352 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2023
Gedrukt boek
Alain de Botton Goed genoeg ouderschap
Als je ergens hulp bij kunt gebruiken dan is het wel het opvoeden van kinderen. Een fijn idee: de ideale opvoeding bestaat niet. Op zijn kenmerkende lichtvoetige wijze geeft Alain de Botton levenslessen aan ouders, waaronder hoe je ‘nee’ moet zeggen, hoe je onder de oppervlakte van ‘slecht’ gedrag moet kijken om de kern van wat er aan de hand is te vinden, hoe je een kind kunt aanmoedigen om oprecht aardig te zijn en hoe je om moet gaan met puberale humeurigheid. In plaats van te streven naar perfectie,...
Nederlands | 3 uur 10 minuten (182 MB) | Atlas Contact, Amsterdam | 2023
Luisterboek (digitaal)
Bernadette Sanders Taalontwikkelingsstoornissen in het basisonderwijs en het speciaal basisonderwijs
signaleren, praktische handelingsadviezen en tips
Handboek over de omgang met kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) in het basisonderwijs en het speciaal basisonderwijs. Met illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 302 pagina's | LannooCampus, Leuven, Amsterdam | 2023
Gedrukt boek