Zoekresultaten
Resultaat 481 - 500 (van 2789)
Johan Eichhorn Focus!
ontwikkel aandacht en concentratie bij jonge kinderen
Een zeer nuttige publicatie over de mogelijke ontwikkelingsvoorsprong bij jonge kinderen en de hulpverlening daarbij. Zeer aanbevolen.
Non-fictie
Nederlands | 222 pagina's | Pica, Huizen | 2023
Gedrukt boek
Anton Horeweg Handboek gedrag op school
Ingegaan wordt op gedragsaspecten van leerlingen op de basisschool als trauma en ACE’s, hechtingsproblematiek, agressie, pestgedrag, ODD en CD, TOS en op urban teaching.
Non-fictie
Nederlands | 247 pagina's | pica, [Huizen] | 2021
Gedrukt boek
Anton Horeweg Handboek gedrag op school
Ingegaan wordt op schoolklimaat, schoolcultuur, specialistische gedragsinterventies ten aanzien van AD(H)D en – vooral – succesvol preventief werken aan gedragsproblemen in de klas, op de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 309 pagina's | pica, [Huizen] | 2021
Gedrukt boek
Sebo Ebbens | Simon Ettekoven Actief leren
bronnenboek
Werkboek voor docenten in alle onderwijssoorten.
Non-fictie
Nederlands | 239 pagina's | Noordhoff Uitgevers, Groningen | 2017
Gedrukt boek
Marianne Luitjes | Ilona de Zeeuw-Jans Ontwikkeling in de groep
groepsdynamica bij kinderen en jongeren
Pedagogisch studieboek op hbo/wo-niveau.
Non-fictie
Nederlands | 423 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2023
Gedrukt boek
Rianne Neering | Tjitske Bergsma Nieuwe onderwijsruimte
creëer eigenaarschap met onderwijs in units, leerpleinen of domeinen
Praktisch handboek voor het creëren van eigenaarschap in het onderwijs door het anders inrichten van de onderwijsruimte, met onderwijs in units, leerpleinen en domeinen en met concrete handvatten voor de implementatie daarvan. Bedoeld voor basis- en voortgezet onderwijs en mbo.
Non-fictie
Nederlands | 187 pagina's | LannooCampus, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Marisca Milikowski Dyscalculie en een hoog IQ
elf leerzame verhalen
Algemene uitleg, achtergrondinformatie en praktische handvatten aan de hand van verhalen uit de praktijk over hoe om te gaan met kinderen met een hoog IQ die een rekenstoornis hebben.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Boom, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Anton Horeweg Gedragsproblemen in de klas
een praktisch handboek
Handboek voor (aankomende) leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 315 pagina's | LannooCampus, Houten | 2014
Gedrukt boek
Jos Ahlers De basisschool
Visie op de ontwikkelingen in het basisonderwijs in de nabije toekomst.
Non-fictie
Nederlands | 222 pagina's | Van Tricht, Deventer | 2011
Gedrukt boek
Hans van der Heijde | Klaas Bruin | Luuk Kampman | Saskia Oosterhoff Culturele diversiteit in de klas
Handboek over omgaan met culturele diversiteit in de klas voor studenten aan pabo’s en lerarenopleidingen en docenten in het primair en voortgezet onderwijs. Met veel voorbeelden uit de praktijk, vragen en opdrachten.
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2022
Gedrukt boek
Claudia Gold Het geheim van een gelukkig kind
bekijk de wereld door de ogen van je kind en maak van opvoeden een feestje
Non-fictie
Nederlands | 239 pagina's | Kosmos Uitgevers, Utrecht [etc.] | 2012
Gedrukt boek
Annet Weterings Begrijpen met je handen
een andere kijk op kind en creativiteit
Handvatten voor kinderdagverblijven en basisscholen voor de begeleiding van kinderen bij creatieve processen.
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | Reed Business Education, Amsterdam | 2012
Gedrukt boek
Anke Visser Meidenvenijn in het basisonderwijs
een praktische aanpak
Praktische handleiding voor leerkrachten en intern begeleiders om kwetsend gedrag van meiden tegenover andere meiden tegen te gaan.
Non-fictie
Nederlands | 132 pagina's | Pica, Huizen | 2022
Gedrukt boek
Hans Kaldenbach Dwars in leven en leren
99 tips
Analyse van uiteenlopende leer- en leefhoudingen, met praktijkvoorbeelden en oefeningen.
Non-fictie
Nederlands | 207 pagina's | Prometheus, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Dirk van der Wulp Motiveren is te leren
direct toepasbare voorbeelden; wetenschappelijk onderbouwd
Bespreking van een viertal methoden om de motivatie van leerlingen te versterken, waarbij aandacht is voor autonomie, verbondenheid, haalbaarheid en positieve feedback.
Non-fictie
Nederlands | 93 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Anton Horeweg De traumasensitieve school: een andere kijk op gedragsproblemen in de klas
Pleidooi voor een andere kijk op gedragsproblemen die gerelateerd kunnen zijn aan trauma’s, aangevuld met kennis en gereedschap waarmee de school en leerkracht ‘traumasensitief’ kunnen handelen gericht op herstel.
Non-fictie
Nederlands | 349 pagina's | LannooCampus, Houten | 2018
Gedrukt boek
Anneke Eenhoorn ADHD bij kinderen
Informatie voor ouders en leerkrachten.
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | LannooCampus, Houten | 2012
Gedrukt boek
Mary Fontaine Omgaan met de dood in het leven
handreiking voor basisscholen over dood, rouw en troosten
Workshops en lessen gericht op basisschoolkinderen om het onderwerp ‘dood’ bespreekbaar te maken.
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | Levendig Uitgever, [Utrecht] | 2022
Gedrukt boek
Manon Abbel | Brigiet Bluiminck Hoera!? mijn kind gaat naar school
Praktische adviezen en informatie voor ouders van wie het kind voor het eerst naar school gaat.
Non-fictie
Nederlands | 203 pagina's | Spectrum, Houten | 2013
Gedrukt boek
Olga Potters | Suzan Lutke Leren van kunst
ruimte voor & door creativiteit
Uitgave voor (toekomstige) leerkrachten en onderwijsprofessionals over creativiteit in relatie met kunst en onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2018
Gedrukt boek