Zoekresultaten
Resultaat 501 - 520 (van 2789)
Coby Hartog-Polkerman Opstandig, dwars & driftig
handboek gedragsstoornissen ODD en CD voor ouders, opvoeders, leerkrachten en hulpverleners
Non-fictie
Nederlands | 109 pagina's | SWP, Amsterdam | 2009
Gedrukt boek
Stichting Vredeseducatie Tekenen voor vrede
100 manieren om de wereld mooier te maken
Hoewel er in de wereld altijd wel ergens oorlog wordt gevoerd, willen veel mensen gewoon vrede. Twaalf kunstenaars hebben thema's als moed, angst, vluchten en democratie verbeeld in paginagrote kleurenillustraties. Vanaf ca. 12 t/m 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 59 pagina's | Levendig Uitgever, Utrecht | 2019
Gedrukt boek
Maarten Huygen Nog wat geleerd vandaag?
hoe kennis terugkeert in het onderwijs
Verhandeling over kennisoverdracht in het onderwijs aan de hand van de geschiedenis van onderwijsvernieuwingen en recente leerpsychologie. Met een pleidooi voor meer kennisrijk onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 311 pagina's | Boom, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
John Hattie | Gregory Yates Leren zichtbaar maken met de kennis over hoe wij leren
Nederlandse vertaling van Visible learning and the science of how we learn
Onderwijshandboek - voor basisonderwijs tot hoger onderwijs - waarin de inzichten uit de wetenschap inzake leerprocessen en lesgeven praktisch en modelmatig worden vertaald naar de concrete lespraktijk in het onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 424 pagina's | Bazalt, Rotterdam | 2015
Gedrukt boek
Citotoets oefenboek
gemengde opgaven | groep 8
Wil je je voorbereiden op de Citotoets voor groep 8? Probeer dan de vragen voor taal en rekenen goed te beantwoorden. De juiste antwoorden staan achterin. Met kleine illustraties en foto's in zwart-wit. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 50 pagina's | Junior Einstein, [Enschede] | 2015
Gedrukt boek
Johan Keijzer | Karen Verheggen | Det van Gils Differentiëren in het talenonderwijs
kleine ingrepen, grote effecten
Praktisch inspiratieboek voor het toepassen van differentiatiemogelijkheden in het talenonderwijs om zodoende tegemoet te komen aan verschillen tussen leerlingen in niveau, tempo, interesse en voorkeur voor leermethode.
Non-fictie
Nederlands | 269 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2016
Gedrukt boek
Ben Daeter Hoogbegaafde kinderen
Leonardo-onderwijs; recht van het kind. uitdaging voor ons
Uitleg aan leerkrachten in het basisonderwijs en andere betrokkenen over een aangepaste onderwijsvorm voor hoogbegaafde kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 518 pagina's | Aspekt, Soesterberg | 2012
Gedrukt boek
Rudolf Steiner De opvoeding van het kind
inzicht in het wezen van de mens als basis voor opvoeding en onderwijs
Voordracht door de grondlegger van de antroposofie (1861-1925).
Non-fictie
Nederlands | 54 pagina's | Uitgeverij Pentagon, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Anton Horeweg Handboek gedrag op school
Ingegaan wordt op gedragskenmerken van leerlingen op de basisschool rond autisme, bewegingsplanning, angst- en stemmingsstoornissen, faalangst, niet-verbale leerproblematiek, Tourette en (hoog)begaafdheid.
Non-fictie
Nederlands | 259 pagina's | pica, [Huizen] | 2021
Gedrukt boek
Omgaan met dyslexie
sociale en emotionele aspecten
Non-fictie
Nederlands | 204 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2010
Gedrukt boek
Frea Janssen-Vos | Levineke van der Meer | Isabelle Vingerhoets | Hermien de Waard Basisontwikkeling voor peuters en de onderbouw
Werkplan voor ontwikkelingsgericht onderwijs in de onderbouw van het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 309 pagina's | Uitgeverij van Gorcum, Assen | 2024
Gedrukt boek
Margriet Chorus Wat zullen we nu beleven?
Aan de hand van verschillende thema's worden suggesties gedaan voor het voorlezen van en het werken met een dertigtal prentenboeken. Met zwartwittekeningen.
Non-fictie
Nederlands | 181 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 2003
Gedrukt boek
Kris Van den Branden Onderwijs voor de 21ste eeuw
een boek voor leerkrachten en ouders
Wetenschappelijk onderbouwde visie op hoe het onderwijs van de 21ste eeuw er uit kan zien.
Non-fictie
Nederlands | 249 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2015
Gedrukt boek
Elly Rozinga-van der Hoek Kleuters in beweging
ervarend leren door gericht bewegen
Handboek voor leerkrachten in het basisonderwijs en werkers in de kinderopvang met spelsuggesties rond dertig thema's om kleuters te laten leren door beweging.
Non-fictie
Nederlands | 188 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2012
Gedrukt boek
Pistoia
een cultuur van het jonge kind
Over de bijzondere opvoedkundige methode die in het Toscaanse Pistoia gehanteerd wordt.
Non-fictie
Nederlands | 157 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2022
Gedrukt boek
Peter Mol Passend voortgezet onderwijs
pedagogisch vakmanschap in de klas
Schets van een aantal elementen van vakmanschap dat een leerkracht kan inzetten om leerlingen optimaal te begeleiden.
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | LannooCampus, Houten | 2016
Gedrukt boek
Kees Vernooy Elk kind een lezer
preventie van leesmoeilijkheden door effectief leesonderwijs
Praktische informatie voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 166 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2012
Gedrukt boek
Deborah M. Plummer Kinderen sociale vaardigheden leren
door middel van spel
Praktische gids voor leerkrachten en professionele opvoeders met spelletjes voor kinderen van 5 tot en met 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 171 pagina's | SWP, Amsterdam | 2012
Gedrukt boek
Ludo Heylen | Joost Maes | Ivan Van Gucht Differentiëren werkt in het basisonderwijs met 6- tot 12-jarigen
Praktijkgerichte uitgave over differentiatie in het basisonderwijs, waarbij betrokkenheid een hoofdrol speelt.
Non-fictie
Nederlands | 146 pagina's | LannooCampus, Leuven, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
David Mitchell Wat écht werkt
27 evidence-based strategieën voor het onderwijs
Handboek en naslagwerk met op praktijkervaringen gebaseerde strategieën gericht op beter onderwijs en betere leerprestaties van leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 296 pagina's | Pica, [Huizen] | 2015
Gedrukt boek